فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی یکی از مدل های  فیزیک درمانی محسوب می شود که می تواند به تقویت ماهیچه ها کمک بسیار زیادی بکند. همچنین فیزیوتراپی به درمان بیماری هایی که مربوط به اندام های اسکلتی و ماهیچه ای هستند نیز بسیار کمک می کند. و با استفاده از یک سری از وسایل و تمرین هایی خاص می تواند به بهبودی بیمار کمک کند. به عبارتی دیگر کم عوارض ترین نوع درمان را می توان فیزیوتراپی دانست. فیزیوتراپی در منزل یکی از راه حل ها برای کسانی است که به هر دلیلی توانایی رفتن به مرکز درمانی را ندارند. این افرادی می توانند تمامی فعالیت ها مربوط به درمان خود را از طریق فیزیوتراپی در منزل انجام بدهند. با ما تا انتها همراه باشید تا بیشتر با این خدمات آشنا شوید.

در منزل
فیزیوتراپی در منزل

کمر درد و فیزیوتراپی

کمر درد از آن دسته بیماری هایی است که در اثر درگیر شدن عضله های اسکلتی ایجاد میشود و درد آن میتواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. برای این منظور هم فیزیوتراپی می تواند بهترین کمک را به بیمار بکند تا عوارض آن هم نسبت به مصرف دارو های مختلف کمتر باشد. برای درمان این بیماری نیز باز اگر افراد نمی توانند به مراکز توانبخشی استفاده کنند می توانند از خدماتی که در ارتباط فیزیوتراپی کمر در منزل است استفاده کنید. البته یک سری از این نوع کمر درد ها باید عمل شوند اما اکثر آنها با فیزیوتراپی در منزل حل می شوند. تمریناتی که در طی فیزیوتراپی به بیمار آموزش داده میشود در طی جلسات مختلف باید انجام شود نه به صورت یک دفعه از آنجایی که کمر درد انواع مختلفی دارد و دردی است که برگشت پذیر است باید به نکته ی زیر توجه شود.

 این تمرینات که در طی جلسه های فیزیوتراپی کمر در منزل توسط پزشک به بیمار توصیه می شود را باید خوب یاد بگیرد و به درستی انجام دهد تا در صورتی که بعد از مدتی بیماری او برگشت دوباره با انجام این تمرین ها به بهبود خود کمک کند.

انواع کمردرد و فیزیوتراپی در منزل

انواع کمردرد که برای آنها انجام فیزیوتراپی میتواند به بهبود بیماری کمک کند به صورت زیر می باشد:

۱ – کمر درد های غیر اختصاصی: در این نوع از کمردرد  دلیل اصلی کمردرد مشخص نیست.

۲ – کمر درد سیاتیکی: این نوع از کمردرد با شروع شدن در از پشت و پخش شدن آن به سمت پایین و پاها آغاز می شود . این نوع درد می تواند بخاطر دیسک کمر در مدت زمان طولانی هم باشد. دیسک کمر طولانی اینطور است که دیسکی که در ستون فقرات قرار گرفته است از حالت طبیعی خودش بیرون بزند و باعث فشار وارد کردن به ریشه های عصبی بشود.

۳ – کمر دردهایی که علت آن ها پیر شدن دیسک ها در ستون مهره ها می باشد.

۴ – کمر درد بر اثر تنگ شدن ستون مهره ها: براساس این اتفاق فضای اطراف نخاع شما تنگ تر و کمتر ار حالت طبیعی اش می شود و به نخاع شما فشار وارد می کند.

بیشتر تمرین هایی که برای انجام فیزیوتراپی کمر در منزل انجام می دهند به منظور کم تر شدن فشار بر روی نخاع و عصب های کمر می باشد. همچنین حرکت های کششی هم انجام می دهند که انعطاف بدنی فرد بیمار بالا برود و ماهیچه های او به خوبی تقویت شوند. همچنین در این جلسه های فیزیوتراپی تمرین های ایروبیک  هم بسیار توصیه می شود که در به دست آوردن نیروی جسمی و همچنین چابک بودن او نقش بسیار زیادی دارد.

call

مهمترین مزایای فیزیوتراپی در خانه

بحث قیمت فیزیوتراپی در منزل که به وسط می آید ممکن است که یک سری از افراد به خاطر بالا بودن  هزینه ی فیزیوتراپی در خانه  ممکن است و اینکه ممکن است از پس پرداخت آن برنیایند کلا از این موضوع منصرف می شوند. اما از طرف دیگر قیمت فیزیوتراپی در منزل می تواند در میزان خدماتی که به ما داده می شود تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در واقع این را هم باید بگوییم که قیمت فیزیوتراپی در منزل بسیار مقرون به صرفه تر از این است که برای انجام جلسه های فیزیوتراپی به مراکز درمانی برویم. از مهمترین مزایای فیزیوتراپی در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ – فیزیوتراپی راحت تر انجام می شود.

۲ – پیشرفت در بهبودی تان را می توانید ببینید.

۳ – تحرک شما راحت تر خواهد بود.

۴ – باعث حفظ و صرفه جویی در وقت می شود.

۵ – قیمت فیزیوتراپی در منزل نسبت مراکز درمانی و خدماتی که به ما ارائه می دهند بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

۶ – نکته ی مهم دیگر این است که اعضای خانواده می توانند بر همه چیز کنترل داشته باشند و روند بهبودی را بالاتر ببرند.

در واقع با انجام فیزیوتراپی در خانه می توانید از تمام مشکلاتی که در مراکز توانبخشی ممکن است رخ بدهد جلوگیری کنید. همان طور که گفته شد نکات بالا از مهمترین مزایای فیزیوتراپی در خانه هستند پس لطفا حتما به آنها توجه خاص داشته باشید.

دستگاه های مورد استفاده در فیزیوتراپی در منزل

یک دسته از افراد هستند که از دستگاه فیزیوتراپی در منزل استفاده می کنند حتی امروزه تقریبا طرفدار های زیادی هم پیدا کرده است. تقریبا همه ی ما در اطراف خود افرادی را دیده ایم که به خاطر مشکلات اسکلتی که دارند از روش های درمانی فیزیوتراپی استفاده می کنند. دستگاه فیزیوتراپی در منزل می تواند برای آرام کردن درد هایی که به صورت مزمن برای بیمار به وجود بیایند بسیار مفید باشد. و یا درد های از نوع حاد مثل درد های دوران بارداری را تا حدودی کاهش دهد.

تمامی خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران نیز انجام خواهد شد. مراکز توانبخشی در تهران برای افرادی توانایی استفاده از مراکز توانبخشی را ندارند گزینه ی فیزیوتراپی در منزل تهران را نیز قرار داده است تا بیماران بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

از خوبی هایی که فیزیوتراپی در منازل دارد این است که می توان به راحتی پرستار خود را انتخاب کرد. مثلا یک عده ترجیح می دهند که فیزیوتراپی در منزل توسط خانم انجام شود تا از نظر پوشش راحت تر باشند و یا بر اساس عقایدشان باشد. همچنین می توانند فیزیوتراپی در خانه توسط آقا را انتخاب کنند. این مورد به راحتی و خواسته ی خود بیمار بستگی دارد. البته همانطور که گفته شد در نظر گرفتن هزینه فیزیوتراپی در منزل هم می تواند در انتخاب یک پرستار خوب به شما کمک ویژه ای بکند. از ساده ترین خدمت هایی که درباره ی فیزیوتراپی می توان به آن اشاره کرد ویزیت متخصص فیزیوتراپی در منزل است. این روش کمک می کند تا شما وقت کمتری را صرف حضور داشتن در ترافیک ها و چراغ قرمز های پی در پی را داشته باشید. حتی از منتظر بودن و نشستن در مراکز درمانی شلوغ هم راحت خواهید بود. و به راحتی می توانید همه ی مشکلاتی که دارید و یا سوال هایی که از پزشک دارید را از او بپرسید و او شما را راهنمایی کند. برای آن دسته از افرادی که سن بالایی دارند و یا مادران باردار که تحت نظر پزشک متخصص می باشند این روش بسیار پر کاربرد است و به ان ها کمک می کند. البته هزینه ویزیت متخصص فیزیوتراپی در منزل ممکن است که برای یک سری از افراد زیاد باشد و قادر به پرداخت آن نباشند و نتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo