سونوگرافی در منزل

اگر امکان سونوگرافی در منزل در دوران کرونا وجود نداشت بسیاری از خانم های باردار با مشکل مواجه می شدند. افرادی که دارای بیماری هایی هستند می توانند از خدمات پزشکی در منزل استفاده کنند. در این صورت این افراد هم به پزشک مراجعه کرده اند و هم از خطر ابتلا به کرونا در امان مانده اند

در این روزها کرونا شرایط زندگی تمامی افراد را در سراسر دنیا تغییر داده است و برای مقابله با این ویروس راهی جز مقابله با آن نداریم.  بیشتر مراکز برای ارائه خدمات خود سعی کرده اند شرایط را مطابق با این روزها به روز کنند. یکی از این خدمات سونوگرافی در منزل در دوران کرونا است. در این قسمت قصد داریم بیشتر در مورد این خدمات توضیح بدهیم.

call

سونوگرافی بارداری در منزل

قطعا یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات زندگی هر زنی زمانی است که با جواب مثبت تست بارداری اش مواجه می شود. البته در دوران بارداری برای آنها مشکلاتی پیش خواهد آمد. ممکن است در طول روز با درد هایی مواجه شوند و دیگر نتوانند مانند گذشته فعالیت داشته باشند که این مسائل باعث رنجش خانم های باردار می شود. نکته مهمی که در این دوران قابل توجه است توجه به سلامت جنین است در این دوران باید به تمامی توصیه های دکتر ها توجه کرد تا مشکلی برای مادر و جنین پیش نیاید.  بسیاری از خانم های باردار هستند که دکتر استراحت مطلق را به آنها توصیه کرده است پس با توجه به شرایطی که دارند برای انجام سونوگرافی به مشکل بر میخورند و همان طور که می دانید انجام سونوگرافی های متعدد در دوران بارداری امر بسیار واجبی است و حتما باید انجام شود پس در این شرایط تنها چاره، استفاده از سونوگرافی در منزل در دوران کرونا است. به این ترتیب سونوگرافی انجام شده است و مادر و جنین هر دو سالم می مانند. اگر امکان سونوگرافی در منزل وجود نداشت بسیاری از خانم های باردار با مشکل مواجه می شدند.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با سونوگرافی بارداری چیست و بهترین زمان سونوگرافی برای ضربان قلب جنین مقاله مربوط به آن را در قسمت وبلاگ همین سایت مطالعه فرمایید.

خدمات پزشکی در منزل در دوران کرونا برای افراد باردار

شاید خیلی از ما زمانی که از وجود ویروس کرونا در کشور چین آگاه شدیم نمی دانستیم که این ویروس تا چه اندازه می تواند روی زندگی ما تاثیر بگذارد. در روز های اولی که این ویروس شناخته شد همه کشور های جهان تصمیم گرفتند رفت و آمد های هوایی و دیگر تعاملات شان را با کشور چین برای مدتی قطع کنند تا این بیماری به مرز های شان وارد نشود اما این امر تقریبا غیر قابل پیش بینی بود. با پیشرفت کشور چین صادرات این کشور با رونق فراوانی رو به رو شد و کشور های زیادی از چین محصولاتی را خریداری می کنند که همین مسئله یکی از علت های شیوع کرونا در سراسر جهان است. سر انجام با تمام پیشگیری ها این ویروس وارد کشور ما و دیگر کشور های جهان شد و اکنون چاره ای به جز سازش با آن را نداریم.

در این شرایط همگی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و دیگر عزیزان مان محافظت کنیم. در شرایط کرونا رفتن به بیمارستان ها کمی ترسناک به نظر می آید زیرا این مکان ها می توانند محل خوبی برای شیوع کرونا باشند. از طرفی افراد زیادی وجود دارند که باید مرتبا به پزشک مراجعه کنند و مراجعه نکردن آن ها به پزشک باعث به خطر افتادن آنها می شود. افرادی که دارای بیماری هایی هستند می توانند از خدمات پزشکی در منزل استفاده کنند. در این صورت این افراد هم به پزشک مراجعه کرده اند و هم از خطر ابتلا به کرونا در امان مانده اند. بهتر است بدانید مراکز معتبر برای حفظ سلامتی شما عزیزان سعی کرده اند هزینه سونو گرافی در خانه را تا حد زیادی کاهش دهند تا تمامی افراد بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

خدمات پزشکی در منزل در دوران کرونا

 برخی از خدمات پزشکی که در منزل ارائه می شوند در ادامه برای شما نوشته شده است:

·      انجام سونوگرافی

·      انجام رادیولوژی

·      انجام عکس برداری دیجیتال

·      حضور پزشک متخصص ارتوپد در منزل

·      حضور پزشک متخصص قلب در منزل

·      انجام اکو قلب

·      حضور فیزیوتراپ در منزل

هزینه سونو گرافی در خانه

هزینه سونوگرافی به موارد زیادی بستگی دارد به طور مثال هزینه سونوگرافی برای بیماری که فقط مشکل کلیوی دارد با هزینه سونوگرافی بیماری که قرار است تمامی اعضای داخلی اش مورد بررسی قرار بگیرد متفاوت است.همچنین نوع تصویربرداری از داخل بدن هم روی قیمت سونوگرافی تاثیر مستقیم دارد. به طور مثال تصویربرداری ۲ بعدی دارای قیمت کمتری نسبت به تصویر برداری ۳ بعدی است. هم چنین علاوه بر این موارد، نکته دیگری هم روی قیمت سونوگرافی در منزل در دوران کرونا تاثیر دارد و آن فاصله منزل بیمار با مرکز پزشکی مورد نظر است. به طور مثال هر چقدر که فاصله منزل بیمار با مرکز مربوطه بیشتر باشد هزینه پرداختی آن هم بیشتر می شود.

مزایای سونوگرافی در منزل در دوران کرونا

سونوگرافی در منزل در دوران کرونا مزایای زیادی را به همراه دارد که با آن ها آشنا خواهیم شد.

·      هنگامی که قصد انجام سونوگرافی را داشته باشید باید قبل از انجام سونوگرافی به بیمارستان و یا درمانگاه مراجعه کنید و نوبت بگیرید پس از انجام این کار باید منتظر بمانید تا نوبت به شما برسد و بتوانید سونوگرافی را انجام دهید که این مسئله تا حد زیادی انرژی شما را می گیرد، هم چنین اگر بیماری که قصد انجام سونوگرافی دارد یکی از اعضای بدن او درد و یا مشکل دیگری داشته باشد تحمل این شرایط برای او سخت تر هم می شود

·      علاوه بر خانم های باردار بعضی از افراد مسن هم نمی توانند برای انجام سونوگرافی به بیمارستان ها و یا درمانگاه ها مراجعه کنند. با بالا رفتن سن انسان ها توانایی آنها نسبت به قبل کاهش پیدا می کند و انرژی آنها هم کم می شود به همین علت نمی توانند به بیمارستان مراجعه کنند و مدتی منتظر باشند.

·      در بیمارستان ها و درمانگاه ها بیماران زیادی مراجعه می کنند که ممکن است هر کدام از آنها به بیماری های واگیر دار مبتلا باشند که در این صورت خطر ابتلا به بیماری های واگیر دار برای کسانی که در محیط های بیمارستانی قرار دارند بیشتر است اما اگر سونوگرافی در منزل انجام شود خطر ابتلا  شدن به بیماری های مختلف کاهش پیدا می کند.

·      نتیجه سونوگرافی در منزل بسیار سریع تر از نتیجه سونوگرافی در بیمارستان ها حاصل می شود. عکس این نوع سونوگرافی ها در دو نوع ۲ بعدی و ۳ بعدی به بیمار تحویل داده می شود.

·      پاسخ سونوگرافی هایی که در منزل انجام می شوند دارای کیفیت بسیار بالایی است و می توان به راحتی نتیجه آنها را مشاهده کرد.

·      همان طور که در ابتدای این پاراگراف گفتیم برای انجام سونوگرافی حضوری وقت زیادی از بیمار گرفته می شود در واقع در این نوع سونوگرافی علاوه بر وقت، هزینه بیشتری هم می طلبد.

سونوگرافی در منزل به چه کسانی توصیه می شود

سونوگرافی در منزل در دوران کرونا با سونوگرافی در بیمارستان ها تفاوت هایی دارد. در سونوگرافی در منزل این امر راحت تر انجام می شود. در دنیای امروز که بیماری کرونا گسترش یافته است گروه هایی از مردم نسبت به این بیماری حساس تر اند و باید بیشتر از  بقیه افراد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. به طور مثال افرادی که به بیماری های تنفسی مبتلا هستند بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر قرار دارند به همین علت مراجعه آنها به  بیمارستان برای انجام سونوگرافی کار خطرناکی است. هم چنین  بعضی از خانم های باردار نمی توانند به بیمارستان مراجعه کنند و تنها می توانند از سونوگرافی در منزل در دوران کرونا استفاده کنند. برخی از افراد سالمند هم قادر به مراجعه به بیمارستان ها نیستند که باید در صورت نیاز از سونوگرافی در منزل استفاده کنند.

کیفیت سونوگرافی در منزل در دوران کرونا

حتما تا به حال دستگاه های سونوگرافی را از نزدیک دیده اید، این دستگاه ها حجم زیادی دارند و فضای بزرگی را اشغال می کنند به همین علت از این نوع دستگاه ها نمی توان برای انجام سونوگرافی در منزل استفاده کرد زیرا جا به جا کردن این  دستگاه ها کار ساده ای نیست و نمی توان برای هر سونوگرافی در منزل در دوران کرونا آن ها را از جایی به جای دیگر انتقال داد. برای رفع این مشکل دستگاه های  جدیدی تولید شده اند که پرتابل هستند و می توانید آنها را به سادگی جا به جا کنید. این دستگاه ها با کیفیت فراوانی تولید شده اند و می توانید از صحت نتیجه آنها اطمینان خاطر داشته باشید. ممکن است بعضی از بیماران دستگاه های سونوگرافی قابل    حمل را قبول نداشته باشند اما حقیقت این است که این دستگاه ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo