ویزیت پزشک در منزل

پزشکان وظیفه هماهنگی مراقبت های پزشکی از بیمارانی را دارند که ادر خانه بستری هستند. ویزیت پزشک در منزل امکان معالجه و نظارت مستمر بر بیمار در خانه را فراهم می کند. پزشک فعالیت های متعددی را از جمله ارزیابی و هدایت تیم مراقبت در منزل انجام می دهد که در این مقاله توضیح داده شده است. 

call

نقش پزشکان در ویزیت پزشک در منزل

مراقبت در منزل یک نگرانی اساسی برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن و حاد است. فناوری های جدید، پیشرفت های دارویی، تغییر سیاست های بهداشتی و تمایل مداوم بیماران و خانواده هایشان برای ماندن در خانه هایشان، باعث تغییر در درمان بیماری ها شده است. بیماران مبتلا به بیماری مزمن عمر طولانی تری دارند و بیماران مبتلا به بیماری حاد زودتر از بیمارستان مرخص می شوند و این امر نیاز به مراقبت های پیچیده و اغلب کم هزینه در خانه را از طریق ویزیت پزشک در منزل افزایش داده است.

هر زمان که نیازهای درمانی و مراقبتی بیمار در خانه با خیال راحت برآورده شود، خدمات پرستاری در منزل و ویزیت پزشک در منزل می تواند “اولین گزینه” بیماران باشد و آن را بر بیمارستان ها، بخش های اورژانس یا خانه های سالمندان ترجیح می دهند. 

پرستاری در منزل
ویزیت پزشک در منزل

مراقبت در منزل چیست؟

مراقبت در منزل شامل فراهم کردن تجهیزات و خدمات پزشکی به بیمار در خانه با هدف بازیابی و حفظ حداکثر سطح آسایش، عملکرد و سلامتی وی است. مراقبت در منزل قادر است طیف گسترده ای از مراقبت شامل ویزیت پزشک در منزل برای انواع بیماری ها را ارائه کند. در هر صورت، مراقبت موثر در خانه مستلزم تلاش مشترک بیمار، خانواده و متخصصان است.

فرآیند ویزیت پزشک در منزل

مراقبت در منزل با تشخیص پزشک مبنی بر اینکه شرایط و منابع بیمار برای مراقبت در خانه مناسب است، آغاز می شود. پزشک با مشورت با بیمار، خانواده و سایر اعضای تیم مراقبت در منزل، یک برنامه درمانی و مراقبتی را تهیه و تجویز می کند که ممکن است یک موسسه خدمات پرستاری نیز درگیر مراقبت از بیمار شود. پس از آن، پزشک مسئول ادامه نظارت بر درمان و تعیین ضرورت های پزشکی این مراقبت است. پزشک با بیمار در مورد نقش خود در مراقبت صحبت می کند (به عنوان مثال در مورد اینکه پزشک مراقبت های اولیه است یا مراقبت های ویژه). سپس در دسترس بودن پزشک برای تماس های خانگی و هماهنگی برای مراقبت از طریق موسسه خدمات پرستاری در منزل انجام می شود. 

نقش پزشک در مراقبت از بیمار در منزل

  • مدیریت مشکلات پزشکی 
  • شناسایی نیازهای مراقبتی بیمار در منزل 
  • تدوین برنامه مراقبت از بیمار با در نظر گرفتن نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت بیمار
  • ارزیابی مشکلات پزشکی جدید، حاد یا اورژانسی بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سایر افراد و اعضای تیم درمانی
  • تداوم مراقبت از بیمار در خانه، بیمارستان و سایر مراکز درمانی یا اقامتی
  • ارتباط با بیمار و سایر اعضای تیم و مشاوره با پزشک متخصص 
  • پشتیبانی سایر اعضای تیم 
  • ارزیابی مجدد برنامه مراقبت و نتایج حاصل شده از مراقبت
  • ارزیابی کیفیت مراقبت 
  • مستند سازی مناسب مدارک پزشکی بیمار
  • صدور گواهی پزشکی در صورت لزوم 
  • برقراری تماس خانگی در صورت لزوم
  • تامین پوشش ۲۴ ساعته بیمار و در دسترس بودن برای مکالمه 

مزیت تماس برای ویزیت پزشک در منزل

ویزیت بیمار در منزل اولین گام برای تهیه برنامه مراقبتی از بیمار است. طی این ویزیت ها مشاوره و آموزش به بیمار، ارزیابی بیمار قبل از عمل، پیگیری بعد از عمل، ترخیص بعد از بیمارستان، و غیره انجام می شود. حضور پزشک از طریق تماس با منزل معمولاً برای متقاعد کردن و آموزش به مراقبین در خانه ضروری است. گاهی اوقات ویزیت بیمار در منزل، اضطراب خانواده را تا حد زیادی کاهش می دهد و از نیاز به بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می کند.

در بعضی موارد ویزیت پزشک در منزل ضروری و اجتناب ناپذیر است که شامل موارد زیر است : 

  • بیمار به دلیل عدم تحرک، نقص شناختی یا شرایط روانی قادر به سفر به مطب پزشک نیست
  • درخواست ویزیت توسط سایر اعضای تیم بهداشتی در منزل، بیمار یا یکی از اعضای خانواده انجام می شود 
  • نیاز به ملاقات با بیمار و مراقبان برای تصمیم گیری مهم
  • نیاز به مشاهده مستقیم محیط بیمار و ارزیابی تواناییهای عملکردی بیمار 

ارزیابی اولیه بیمار در ویزیت پزشک در منزل

موفقیت درمان به توانایی بیمار یا مراقبین در پیروی صحیح از برنامه درمانی بستگی دارد. حمایت و تشویق پزشک باعث میشود بیمار برنامه درمانی را بپذیرد و خود را با آن منطبق سازد. 

 مدیریت پزشکی مناسب در منزل تابعی است از مهارت های پزشک در کمک به استقلال بیمار در حین استفاده از منابع و تجهیزات پزشکی و اجتماعی برای به حداقل رساندن تاثیرات بیماری و ناتوانی در زندگی روزمره بیمار است. 

تمایز ظریف اما حیاتی بین ارائه خدمات پزشکی در منزل و مدیریت پزشکی در بیمارستان، کلینیک یا مطب وجود دارد و آن تاکید بر توانایی های عملکردی بیمار، کمک خانواده و عوامل محیطی است.

 برای ارزیابی توانایی بیمار، مراقبین و یا خانواده در اجرای برنامه مراقبتی، از جمله خطر فرسودگی شغلی مراقبین و پرستاران، به طور کلی به یک سری ارزیابی های اولیه نیاز است که از طریق ویزیت پزشک در منزل انجام می شود. 

پزشک در منزل
خدمات پرستاری بیمار در منزل

انجام این ارزیابی ها هم در شناسایی عوامل مختلف پزشکی و روانی-اجتماعی که در مطب مشهود نیست و همچنین برای پیشگیری از تشدید معلولیت ارزشمند است.

ارزیابی اولیه به طور معمول با معاینه فیزیکی و شرح حال گیری و آزمایشات آزمایشگاهی شروع می شود. همچنین وضعیت تغذیه ای بیمار به ویژه برای سالمندان و بیماران مبتلا به بیماری های مزمن انجام می شود. فراتر از ارزیابی پزشکی سایر موارد زیر به عنوان بخشی از ارزیابی اولیه در ویزیت پزشک در منزل انجام می شود:

ارزیابی عملکردی بیمار شامل : 

ارزیابی توانایی بیمار برای انجام فعالیتهای روزمره زندگی و فعالیتهای پیچیده تر شامل استفاده از داروها، اداره امور مالی، استفاده از تلفن، ترتیب دادن حمل و نقل، آماده سازی وعده های غذایی، خرید کردن، انجام کارهای منزل راه رفتن و ارزیابی تعادل / پیشگیری از سقوط ارزیابی حسی، بینایی، شنوایی 

ارزیابی ذهنی و روانی بیمار شامل:

ارزیابی توانایی بیمار در پیگیری / اجرای برنامه مراقبت، بررسی از نظر مصرف الکل یا مواد مخدر، توانایی شناختی و ظرفیت تصمیم گیری، سطح اطلاعات و دانش بهداشتی بیمار، ارزیابی داروهای در حال استفاده بیمار، ماهیت و کیفیت تعاملات با دیگران، تأثیر خلق و خوی فرهنگی، قومی، مذهبی بر مراقبت های بهداشتی بیمار

ارزیابی تغذیه ای بیمار شامل :

اعتقادات، ترجیحات و انتظارات تغذیه ای بیمار شامل عادات و دفعات وعده های غذایی و محتوای آن، نیاز های دندان پزشکی و سلامت دهان بیمار، توانایی بلعیدن، میزان مصرف مایعات و وزن بدن 

منابع :

  1. https://pogoe.org/sites/default/files/medical_management_of_the_home_care_patient.pdf
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8275189/
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo