تزریقات در منزل

تا چند سال گذشته خدمات پزشکی مانند وصل سرم کمتر در منزل انجام میشد. اما این روزها به دلیل اوضاع پیش آمد بیشتر مراکز خدمات پزشکی  وصل سرم توسط پرستار در منزل در دوران کرونا به بیماران خود ارائه می دهند.بیماران به هر دلیلی نیاز دارند که گاهی آنها سرم به آنها تزریق شود. از مهم ترین علت های آن هم به خاطر مصرف داروها و برطرف کردن نیاز انسان به مایعات و یا انواع الکترولیت های مختلف بدن بیمار می باشد.

خیلی ها می گویند مگر تزریق سرم در خانه هم ممکن است؟ چه طور این کار را می کنند؟ خب باید بگوییم که این موضوع انقدر ها هم پیچیده نیست به شرط اینکه این کار توسط یک پرستار با تجربه و وارد به این کار انجام شود تا هم روند بهبود بیمار افزایش پیدا کند و هم به سلامت بیمار آسیبی وارد نشود.

به طور کلی این را هم باید بگوییم که مزایای وصل سرم در منزل به مراتب بیشتر از مرکز های درمانی می باشد.

دکتر ها و پرستار ها با شعار اینکه خانه از هر جای دیگری امن تر است به بیماران خود تزریقات در منزل را توصیه می کنند.

call

انواع خدمات تزریقات در منزل:

در واقع کسانی که خدمات تزریقات در منزل را انتخاب می کنند می توانند از انواع خدمات تزریقی استفاده کنند که یکی از این خدمات وصل سرم توسط پرستار در منزل در دوران کرونا است. همچنین افراد می توانند هرگونه تزریق آمپول ها و سرم های مختلف مثل آمپول های تقویتی و یا انواع آمپول های درمانی  را انجام دهند . و از خدمات آنها بهره مند شوند. همچنین از مزیت هایی که این نوع از خدمات دارند این است که هر زمان که بخواهند می توانند در منزل شما حضور پیدا کنند.

تزریق سرم در منزل

این خدمات در زمینه ی تزریق هر گونه سرم هم می باشد . و می توانند برای خدمت رسانی به شما در هر زمانی آماده باشند.  این نوع از خدمت رسانی ها با فرستادن یک پرستار با تجربه همراه است تا رضایت بیماران از آن ها و مجموعه ی آن ها بیشتر باشد.

انواع تزریق هایی که این پزشکان متخصص در منزل می توانند انجام دهند شامل موارد زیر است:

۱ – تزریق به روش زیر جلدی

۲ – تزریق به روش داخل عضله ای

۳ – تزریق به روش داخل جلدی

۴ – تزریق به روش وریدی

۵ – تزریق به روش پانسیون مثلا پانسیون مایع نخاع

خدمات پرستاری در منزل برای انجام این کار ها قابل انجام می باشد. اما یک سری از افراد توانایی پرداخت هزینه پرستار در منزل را ندارند. اما این موسسه ها برای این افراد هم این خدمات را با هزینه کمتر انجام می دهد.

وصل سرم در منزل در دوران کرونا
وصل سرم در منزل در دوران کرونا

خطرات وصل سرم در منزل بدون داشتن تجربه پرستاری

در این بخش علاوه بر وصل سرم توسط پرستار در منزل در دوران کرونا به خطرات وصل سرم در منزل بدون داشتن تجربه پرستاری اشاره می کنیم. تزریق سرم و یا وصل کردن آن نیازمند تجربه ی بالا می باشد . چرا که وصل کردن اشتباه آن می تواند به رگ ها و اندام های اطراف آن آسیب وارد کند . و سلامت بیمار را به خطر می اندازد.

یکی از این نکات که سالانه زیاد هم مشکل ساز شده است تزریق به صورت غیر بهداشتی می باشد. اگر برای تزریق از سوزن هایی استفاده کنیم. که آلوده باشند و یا تمیز نباشند باعث می شود که عفونت وارد بدن بیمار شود . و سلامت او را از این طریق تهدید کند. رعایت نکردن این نکات کوچک می تواند منجر به بیماری های سخت و بزرگ و غیر قابل درمان مثل ایدز و یا هپاتیت بشود.

نکاتی در هنگام تزریق آمپول و یا انواع سرم

بنابراین برای انجام این امور حتما از یک پرستار با سابقه ی کاری بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. نکاتی که در هنگام تزریق آمپول و یا انواع سرم باید به آنها دقت شود موارد زیر است:

  • همه ی وسایلی که قرار است تزریق از طریق ان ها انجام شود مثل سرنگ ها و سر سوزن ها و یا داروهایی که باید به بیمار تزریق شود . و همچنین الکل و پنبه و یا انواع مواد ضد عفونی کننده می باشد.
  • سرنگ ها و سرسوزن هایی که قرار است تزریق به وسیله ی آن ها انجام شود باید پلمپ شده باشند و توجه کنیم که قبل از استفاده از آن ها سالم اند و آسیبی ندیده باشند.
  • زمانی که تزریق انجام شد سرنگ استفاده شده را حتما دور بیاندازیم. چرا که آلوده است و احتمال انتقال آلودگی از آن زیاد است.
  • قبل از این که تزریق را انجام دهیم حتما باید دست ها را بشوییم . و سپس از دستکش تمیز و ضدعفونی شده برای تزریق استفاده کرده است. و برای تزریق اصلا از دستکش های مشترک نباید استفاده کرد.
  • در صورتی که بیمار باید چند تزریق را انجام می داد بهتر است که هر دفعه محل تزریق را عوض کنیم.
  • محلی که برای تزریق آمپول و یا سرم استفاده می شود باید دقت شود که تورم و التهاب نداشته باشد.
نکات مهم تزریق سرم در منزل
  • نکته بسیار مهم این است که سابقه ی بیمار را در ارتباط با اینکه به چه داروهایی حساس است باید بدانیم و سپس تزریق را انجام دهیم.
  • تزریقی که قرار است انجام شود باید در یک اتاق جدا انجام شود تا فاصله ی بیمار با افراد دیگر حفظ بشود.
  • زمانی که میخواهیم آمپول را بشکنیم باید حتما از پنبه ی الکلی استفاده کنیم .
  • سرپوش فلزی را که می خواهید بردارید بهتر است که از تیغ راه برداشته شود.
  • هرگز درپوش سر سوزن را نباید بعد از تزریق روی آن قرار دهیم.
  • از خم کردن و یا شکستن سر سوزن قبل و بعد از تزریق به شدت خودداری کنید.
  • استفاده از جعبه های کمک های اولیه هنگام تزریق
  • از دست به دست کردن و جا به جا کردن وسیله های تیز در هنگام تزریق خودداری شود.
  • قبل از انجام تزریقات حتما مطمئن شوید که سر سوزن به سرنگ محکم شده است.
  • پانسمان کردن بهداشتی محل تزریق فراموش نشود.

تجربه وصل سرم توسط پرستار در منزل در دوران کرونا

یکی دیگر از خدماتی که در زمینه وصل سرم توسط پرستار در منزل در دوران کرونا انجام می شود سرم تراپی در منزل است. اما سرم تراپی هم نیاز به تجربه و تخصص دارد . و اگر این کار توسط افرادی انجام شود که تجربه ای ندارند مشکل ساز خواهد شد.

برای اطلاع از تعرفه تزریق سرم در منزل نیز می توانید با مراکز درمانی خود تماس گرفته . و اطلاعات کامل را درباره شیوه ی درمان و نوع خدمتی که می خواهید از مسئولان مجرب و با تجربه بپرسید . تا آنها شما را به بهترین روش در زمینه تعرفه تزریق سرم در منزل راهنمایی کنند.

خدمات تزریق و وصل سرم توسط پرستار در منزل در دوران کرونا

همان طور که قبلا هم گفته شد از خدمات تزریق در خانه  علاوه بر وصل سرم توسط پرستار در منزل در دوران کرونا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق کردن آمپول های عضلانی در منزل و توسط کادر کار بلد و با تجربه ی ان موسسه ی درمانی انجام می شود.
  • انجام هر گونه تزریق در منزل را بر عهده می گیرند.
  • تمامی خدمات مربوط به عوض کردن پانسمان و تجدید دوباره ی آن توسط کادر با تجربه و مجرب مراکز درمانی انجام می شود.
  • از خدمات دیگر می توان به پانسمان کردن زخم بستر هم اشاره کرد.
  • پانسمان کردن زخم های دیابتیک  را نیز انجام می دهند.
  • هم چنین پانسمان کردن انواع زخم هایی که به صورت مزمن هستند. همه ی این خدمات و مواردی که در بالا تر گفته شد بسیار مهم اند. و رعایت کردن آن ها می تواند برای سلامتی خود ما و همچنین افراد دیگر و حتی پرستار و پزشک معالج ما بسیار تاثیر گذار باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo