nabzeaval 1

ویزیت پزشک در منزلگام اساسی در جهت دستیابی به نتایج مثبت سلامتی برای بسیاری از افراد است. بار دیگر مراقبت بهداشتی درمانی در منزل که برای مدتی از رونق افتاده بود مجددا احیا شده و گسترش آن شتاب دوباره ای یافته است. وقتی مراجعه به مطب پزشک بسیار دشوار است، پزشکان می توانند به بیمار در منزل خدمات پزشکی با کیفیت بالا ارائه کنند. ثابت شده که بیمارانی که در خانه مراقبت های پزشکی دریافت می کنند روند بهبودی بهتری دارند و نیاز به انتقال آنها به یک مرکز درمانی حرفه ای کمتر است. همچنین این بیماران نسبت به سایرین، هر ساله ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری می شوند.

call

پیشرفت های فناوری همچنین گسترش مراقبت از بیمار در منزل را تسهیل کرده است. فناوری تزریق داخل وریدی، رادیوگرافی، سونوگرافی، پمپ های تغذیه، دستگاه های تهویه، پالس اکسی متر، دستگاه های تجزیه و تحلیل خون و سایر دستگاه های پیشرفته که قبلاً فقط در بیمارستان یافت می شد، اکنون در خانه نسبتاً عادی است و قابلیت ها و توانایی مدیریت بیماری توسط پزشکان و پرستاران در منزل را افزایش می دهد.

انواع ویزیت پزشک در منزل

انواع ویزیت پزشکان در منزل برای مراقبت اولیه و یا مدیریت بیماری های مزمن انجام می شود. ویزیت ها به صورت دوره ای بر اساس نیاز بیمار برنامه ریزی می شوند. در صورت لزوم ویزیت پزشک متخصص در منزل و یا آزمایشات نیز انجام می شود. سایر خدمات پزشکی در منزل که ممکن است توسط پزشک تجویز شود شامل موارد زیر است:

  • نمونه گیری از خون
  • اشعه ایکس
  • مشاوره سالمندان شامل ارزیابی حافظه، ظرفیت جسمی و روحی، خطر سقوط و موارد دیگر
  • خدمات تسکینی پایان زندگی
  • سونوگرافی در منزل
  • نوار قلب در منزل
  • اکوکاردیوگرافی در منزل

ویزیت پزشک در منزل برای چه کسانی انجام می شود ؟

مراقبت های پزشکی در خانه که شامل ویزیت پزشک در منزل نیز می شود برای بیمارانی طراحی شده است که:

  • سالمند هستند یا در معرض خطر هستند.
  • مشکلات حرکتی داشته باشید یا در ترک خانه خود مشکل داشته باشید.
  • دارای شرایط سلامتی جدی، چندگانه یا پیچیده باشید.
  • اخیراً از بیمارستان، مرکز پرستاری یا مرکز توانبخشی مرخص شده اند
  • افراد دارای معلولیت جسمی و روانی
  • کودکان و زنان باردار که در منزل نیاز به ویزیت پزشکی دارند

مزیت مهم ویزیت پزشک در منزل

ایده اصلی مراقبت های بهداشتی و خدمات پرستاری در منزل این است که بتوان به بیماران، سالخورده و معلول خدمات درمانی و مراقبتی در منزل با کیفیت بالا و به صورت دلسوزانه ارائه داد. ویزیت پزشک در منزل مزایای زیر را برای بیمار دارد:  

رفاه و راحتی بیمار: اولین و مهمترین نکته راحتی بیمار است. بهداشت و درمان در خانه سعی در اطمینان از راحتی بیمار دارد. چه چیزی راحت تر از خانه خودتان است؟ خانه همیشه راحت ترین مکان برای اقامت است. شما تختخواب، عکس های خود، آشپزخانه، توالت و سرویس بهداشتی خود، تلویزیون، حیوان خانگی، عزیزان خود و غیره را در کنار خود دارید.

پیشگیری از عفونت: همه می دانند که در بیمارستان بیماران مزمن زیادی بستری هستند. بنابراین، زندگی در میان بیماران دیگر، خطر ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهد، که ممکن است منجر به عوارض شود. بنابراین، مراقبت های بهداشتی در خانه بسیار ایمن تر است به این معنا که خطر ابتلا به عفونت یا بیماری دیگری را کاهش دهد.

تسریع بهبودی: در مقایسه با بستری شدن در بیمارستان، بهبودی در خانه ممکن است بسیار سریعتر باشد، به عنوان مثال، بستری در بیمارستان ممکن است عوارضی ایجاد کند که می تواند منجر به بهبودی کندتر شود. بنابراین، از آنجا که مراقبت های بهداشتی در خانه ایمن تر است، بهبودی می تواند بسیار سریعتر باشد. نکته دیگر این است که سلامت عاطفی مثبت می تواند بر بهبودی تاثیر بگذارد. بنابراین، اگر بیمار در خانه باشد، سلامت عاطفی او بسیار بهتر تامین خواهد شد و این ممکن است بهبودی را نیز تسریع کند به ویژه که ملاقات با بیماران در بیمارستان به دلیل بیماری های اپیدمی محدود شده است.

حفظ استقلال بیمار: بیشتر افراد مسن ترجیح می دهند استقلال داشته باشند. آنها نمی خواهند برای هیچ کاری به فرزندان تکیه کنند. ویزیت پزشک در منزل و خدمات پرستاری در منزل در خانه به این افراد مسن اجازه می دهد استقلال خود را داشته باشند.

نظارت خانواده بر درمان بیمار: یک نکته مهم دیگر این است که با مراقبت های بهداشتی در خانه، خانواده و عزیزان بیمار همیشه در کنار او خواهند بود و خواهند فهمید که در هر مرحله از درمان چه می گذرد و بسیار بیشتر درگیر درمان بیمار خواهند بود.

تداوم مراقبت: خدمات ویزیت پزشک در منزل همچنین اطمینان می دهند که بیمار به طور مداوم از نظر پزشکی مراقبت می شود زیرا در هر زمان یک پرستار یا یک پزشک در کنار بیمار وجود خواهد داشت.

پس از مطالعه مزایای خدمات پزشکی در منزل، تصمیم گیرنده نهایی باید بیمار باشد زیرا او کسی است که باید راحتی و سلامتی اش در نظر گرفته شود.

تقویت ارتباط پزشک و بیمار: ویزیت در منزل به تقویت ارتباط پزشک و بیمار کمک می کند و پزشکان می توانند درک بهتری از چالش های روزمره سلامتی فرد به دست می آورند.

ویزیت پزشک در منزل امکان مشاهده بهتر از زندگی واقعی در مقایسه با یک مراجعه معمولی به مطب را فراهم می کند. پزشک می تواند محیط خانه و توانایی های عملکردی بیمار را ببیند. همچنین می تواند داروهای بیمار را غربال کند و ببیند که بیماران واقعاً چه چیزی مصرف می کنند و درک بهتری از کیفیت زندگی و نحوه کمک به آنها را پیدا می کنند. ویزیت پزشک در منزل همچنین می تواند مواردی را که ممکن است در ویزیت سنتی در مطب پیش نیاید کشف کند.

به عنوان مثال، پزشک متخصص ویزیت کننده ممکن است مواردی را که بیمار را در معرض خطر سقوط قرار می دهد شناسایی کند. درک نیازهای بیمار به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک می کند درمان را حتی دقیق تر از حد معمول انجام دهند.

ویزیت متخصص عفونی در منزل

 متخصصان بیماری های عفونی نتایج گزارش های آزمایشگاهی بیمار را به همراه رادیوگرافی و تاریخچه بیماری و سوابق ابتلا به سایر بیماری ها را بررسی می کند. پزشک کلیه داده های موجود در مورد بیمار را در نظر میگیرد تا بتواند علت بیماری و نوع آن را تشخیص دهد. سپس معاینه بدنی انجام می دهد و ممکن است دستور انجام آزمایشات اضافی مانند کشت خون را از روی زخم ها یا نمونه مایعات و ترشحات بدن را بدهد. سپس متخصص بیماری های عفونی با همکاری خدمات پرستاری در منزل  یك برنامه درمانی برای شما تهیه می کنند. همچنین نظارت بر داروهای درمانی و پیگیری دقیق اثرات دارو به ویژه در افراد مسن که مبتلا به بیماری های عفونی هستند بسیار مهم است که با همکاری ویزیت متخصص عفونی در منزل و خدمات پرستاری در منزل انجام می شود.

ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل

با توجه به امکان پذیر بودن ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل دیگر نیازی نیست روزها یا حتی هفته ها منتظر ملاقات با پزشک اطفال باشید و یا در اتاقهای انتظار مملو از میکروب در تعامل با سایر کودکان بیمار منتظر بمانید. این نکته به خصوص در هنگام شیوع COVID-19 بسیار مهم است. ترس از قرار گرفتن در معرض انواع ویروس والدین را در خانه نگه می دارد به همین دلیل بسیاری از ویزیت ها و برنامه واکسیناسیون کودک به تاخیر افتاده است.

ویزیت پزشک متخصص ارتوپدی در منزل

پزشکان ارتوپدی می توانند به کاهش درد کمک کنند. درد یکی از اصلی ترین علت هایی است که بیماران ویزیت پزشک ارتوپد را در نظر می‌گیرند. متخصصان ارتوپدی در درمان سیستم اسکلتی عضلانی تخصص دارند و انواع مختلف مفاصل و نحوه عملکرد آنها را می شناسند. سیستم عضلانی اسکلتی شامل عضلات، اعصاب، استخوان ها، مفاصل، تاندون ها، رباط ها، غضروف ها و سایر بافت های همبند است. بسیاری از بیماری ها و آسیب های اسکلتی – عضلانی مانند آرتروز و رماتیسم مفصلی وجود دارند که می تواند باعث درد شوند و اغلب، متخصصان ارتوپدی می توانند به کاهش یا از بین بردن درد کمک کنند. اگر درد مزمن و یا حاد دارید، قرار ملاقات را برای ویزیت پزشک متخصص ارتوپدی درمنزل تنظیم کنید.

ویزیت پزشک متخصص داخلی در منزل

ویزیت پزشک متخصص داخلی در منزل فقط یك مداخله یا برنامه نیست، بلكه یك استراتژی برای ارائه خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل است كه از طریق آن می توان تعداد مداخلات متنوعی برای دستیابی به نتایج متنوع را ایجاد كرد. معمولاً قبل از مراجعه به پزشک، خدمات پرستاری در منزل به بیماران کمک می کند تا نوع خدمات درخواستی خود را تشخیص دهند. پرستار اغلب ارزیابی کلی از بیماران انجام می دهد و به آنها كمك می كند كه در صورت نیاز ، در مورد نوع ویزیت پزشک در منزل تصمیم بگیرند.

ویزیت پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل

بیماری ها و اختلالات عصبی شایع است و خطر ابتلا به آن با افزایش سن افزایش می یابد. اختلالات نورولوژیک، مانند آسیب به سیستم عصبی، نیز یک اتفاق معمول است. نظارت و مدیریت بر بیماریهای مزمن مغز و اعصاب مانند سکته مغزی، زوال عقل، و بیماری های عصبی تحلیل برنده و دژنراتیو بویژه در سالمندان بسیاری از بیماری های مغزو اعصاب می توانند با ویزیت پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل درمان شوند. متخصص مغز و اعصاب یک پزشک متخصص است که بیماری های مغز، نخاع و اعصاب را تشخیص داده و درمان می کند.

ویزیت پزشک متخصص قلب و عروق در منزل

هنگامی که بیماری قلبی تشخیص داده می شود یا خطر بروز سکته قلبی و یا سایر بیماریهای قلبی عروقی بیش از حد است، حتما نیاز است تا یک متخصص قلب بیمار را ارزیابی و درمان کند. برای مثال هنگامی که بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، بیماری دریچه یا بیماری عروق کرونر است، ضروری است که توسط متخصص قلب ویزیت شود. متخصصان قلب، پزشکانی هستند كه بیماری های قلب و عروق خونی را تشخیص داده و معالجه می کنند. بیشتر تمرکز در ویزیت پزشک متخصص قلب و عروق در منزل بر افزایش میزان بقا و بهبود کیفیت زندگی پس از حملات قلبی، نارسایی قلبی یا اختلالات ریتم قلب است.

منابع:

https://www.carehome.in/blog/why-healthcare-at-home-is-a-good-idea

https://patientengagementhit.com/news/using-home-health-care-to-improve-the-patient-experience

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo