فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپیست متخصص ارزیابی و درمان اختلالات اسکلتی عضلانی است. در اصل فیزیوتراپیست افرادی هستند که در زمینه های مربوط به عضلات، رباط ها، تاندون ها، مفاصل، اعصاب و استخوان به شما کمک می کنند.

call

فیزیوتراپی روشی درمانی است که بر تحرک تمرکز دارد. وظیفه فیزیوتراپیست این است که به بیماران کمک کند تا در حد امکان تحرک و استقلال خود را بازیابی کنند. یک فیزیوتراپیست متخصص، معلولیت را ارزیابی ، تشخیص و درمان خواهد کرد. با این وجود، ممکن است شما مطمئن نباشید که صدمه خاصی که به شما وارد شده صدمه ای است که می توان به طور معمول با آموزش فیزیوتراپی در منزل آن را درمان کرد یا نه. در این خصوص باید با پزشک معالج و فیزیوتراپیست مشورت کنید. در اینجا لیستی از شایع ترین مشکلاتی که با آموزش فیزیوتراپی در منزل با موفقیت درمان میشوند، آورده شده است:

آسیب های عصبی

  • مشکلات تعادل و حرکت در بیماران پارکینسون
  • مشکلات حرکتی بعد از سکته مغزی
  • توانبخشی از آسیب های نخاعی
  • بازتوانی بیماران MS
  • توانبخشی بیماران عصبی حرکتی
  • مشکلات کلی مربوط به تعادل و خطر سقوط
  • فلج اطفال کودکان

آسیب های عضلانی اسکلتی

  • کمردرد، درد زانو و درد گردن
  • مصدومیت ورزشی
  • سیاتیک
  • کشیدگی ها و اسپاسم های عضلانی 
  • انواع مختلف آرتروز از جمله پوکی استخوان
  • توانبخشی بعد از شکستگی
  • صدمات تصادفات وسایل نقلیه موتوری
  • ضعف عضلانی و پارگی عضلات

توانبخشی ارتوپدی

  • تعویض کامل مفصل زانو
  • تعویض کامل مفصل ران
  • توانبخشی بعد از جراحی نخاع
  • توانبخشی برای سالمندان و زنان با مشکلات لگنی

زمان مناسب برای فیزیوتراپی

 برای افرادی که در حال بهبودی از صدمات ورزشی یا جراحی هستند، حتی افرادی که از درد مزمن رنج می برند، مزایای آموزش فیزیوتراپی در منزل می تواند بسیار زیاد باشد. اهمیت فیزیوتراپی هر روز بیشتر می شود زیرا آمار ها نشان می دهد بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال نیاز به تعویض مفصل ران و زانو دارند. فیزیوتراپی می تواند به تنظیم نحوه حرکت در فعالیت های روزانه و بهبود شکل آنها هنگام ورزش کمک کند.

آموزش فیزیوتراپی در منزل برای بیمارانی که پزشکان به طور خاص برای آنها فیزیوتراپی توصیه کرده اند، امری ضروری است. بنابراین مراجعه مستمر برای فیزیوتراپی سخت و دشوار است. به منظور ارائه این خدمات فیزیوتراپی ، فیزیوتراپیست ماهر هر روز در دسترس است و قادر هستند زمان طولانی و توجه ویژه ای را به هر بیمار در منزل اختصاص دهند. 

افراد گاهی اوقات بعد از جراحی ترجیح می دهند از مزایای فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند، زیرا معتقدند برای درمان بیماری آنها این روش سریعتر و موثرتر است. با این حال، یکی از مهمترین مزایای آموزش فیزیوتراپی در منزل به دلیل این است که یک روش درمانی عملی و کم تهاجمی است.

آیا می دانید مزیت آموزش فیزیوتراپی در منزل چیست؟

اگر بیماری یا جراحات باعث به وجود آمدن مشکلات حرکتی در زندگی روزمره شما شده، ممکن است نیاز به متخصص فیزیوتراپی داشته باشید. اگرچه از فیزیوتراپی معمولاً برای معالجه ورزشکاران و کسانی که در اثر تصادف دچار آسیب دیدگی شده اند استفاده می شود، اما آموزش فیزیوتراپی در منزل می تواند به برخی از شایع ترین دردها و جراحات به طور موثری کمک کند. ثابت شده است که فیزیوتراپی روشی موثر برای درمان دردهای عضلانی، آسیب دیدگی در مفصل، آرتریت، مشکلات حرکتی و حتی مشکلات تنفسی مانند فیبروز کیستیک است.

۱٫ مراقبت شخصی و ارتباط بهتر 

وقتی در خانه هستید، خانواده و دوستان را در اطراف خود دارید و از این رو احساس انگیزه بیشتری می کنید. در عین حال، فیزیوتراپیست نیز تمرکز و توجه شخصی برای شما دارد، و شما نیز راحتر قادر خواهید بود نگرانی خود را بدون هیچ گونه تردیدی با او در میان بگذارید، در نتیجه نتایج بهتری از درمان حاصل می شود.

۲٫ تسکین موثردرد 

بسیاری از افرادی که علاقه به آمادگی جسمانی دارند معمولا درد در مفاصل و ماهیچه ها مشکلاتی ایجاد می کند که می تواند منجر به آسیب و عود مکرر شود. آموزش فیزیوتراپی در منزل برای انجام حرکات کششی و ورزش هایی که نقاط مشکل دار را هدف قرار می دهد باعث تسکین درد می شود و همچنین تکنیک های ماساژ دادن نیز وجود دارد که می تواند به تسکین درد کمک کند و خطر آسیب های بعدی را به حداقل می رساند.

۳٫ دستورالعمل های بازیابی بهتر

در بعضی مواقع، ممکن است به فیزیوتراپیست مراجعه کنید، اما جو و محیط مرکز درمانی یا بیمارستان به شما اجازه دریافت آموزش ها را به طور کامل و با دقت نمی دهد. این مشکل را می توان در صورت آموزش فیزیوتراپی در منزل از بین برد که قبل از هر چیز از دانش فیزیوتراپیست و ابزارهای مورد نیاز برای کمک به شما استفاده می شود. سپس او بر اساس زیرساخت ها و محیط خانه روال معمول را برای شما ترسیم می کند و آموزش های خاص می دهد، از این رو منجر به درمان بهتر می شود.

۴- انعطاف پذیری و تحرک بهتر

بدن انسان دارای شبکه ای است که هزاران ماهیچه ها، بافت ها و تاندون ها را به هم وصل می کند. با این حال، دستگاهی که دارای قطعات متحرک زیادی باشد می تواند زودتر هم فرسوده شود. فواید فیزیوتراپی در منزل می تواند به بهبود انعطاف پذیری و شناسایی مفاصل و نقاط دارای آسیب منجر شود.

۵- ترمیم مجروحیت

برای بسیاری از افرادی که در مسیر بهبودی قرار دارند، آموزش فیزیوتراپی در منزل به عنوان روشی برای کنترل درد و کمک به سرعت بخشیدن به توانبخشی آنها ارائه می شود. استخوان ها می توانند بهبود یابند، اما عضلات با بافت آسیب دیده می توانند بیماران را با درد و کاهش دامنه حرکت دچار مشکل دائمی کنند. آموزش فیزیوتراپی در منزل باعث تسکین دردها و همچنین ایجاد قدرت در بیماران آسیب دیده می شود.

۶٫ مدیریت زمان

بعضی اوقات، هماهنگ شدن با برنامه فیزیوتراپیست دشوار است. افراد به دلیل داشتن برنامه های مختلف، جلسات درمانی فیزیوتراپی خود را از دست می دهند. از طریق آموزش فیزیوتراپی در منزل می توان این مانع را به خوبی برطرف کرد. شما می توانید برنامه های خود را مدیریت کرده و درمان های بسیار موثری را انجام دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo