تزریفات در منزل

امروزه با وجود مشغله های فراوان و همچنین بیماری ها و مسائل بهداشتی پیش رو برای اکثر ما پیش آمده است که نیاز به انجام تزریقات در منزل و یا وصل  سرم در منزل داشته باشیم و درمانگاه و بیمارستان در نزدیکی ما نباشد و یا ترجیح ما این باشد که بخاطر دوری از مراکز درمانی و مصون بودن از عفونت های بیمارستانی در منزل این خدمات را توسط متخصصین این امر بگیریم.

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل قطعا از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و باید توسط پرستاران حرفه ای و با تجربه و دارای تحصیلات مربوطه انجام شود تا اگر خدایی نکرده مشکلی حین تزریق پیش آید شخص تزریق کننده توانایی کنترل شرایط را داشته باشد ، پس نکته مهم این است که هرگز به افراد عادی و فاقد تخصص در این زمینه اعتماد نکنید و با مراکز درمان در منزل که افراد با تجربه و متخصص دارند این خدمات را تجربه کنید.

call

در انجام تزریقات در منزل نکات مهمی باید رعایت شود

  • تمام وسایل کاملا استریل باشد و از پنبه الکل و مواد ضد عفونی استفاده شود.
  • سر سوزن و سرنگ کاملا پلمپ باشد و قبل از تزریق از سالم بودنشان اطمینان حاصل شود.
  • شستشو صحیح دست ها پیش از انجام تزریق و پوشیدن دستکش الزامی است.
  • قبل از انجام تزریق ، سابقه بیمار را در حساسیت دارویی بررسی کنیم.
  • به منطور حفظ حریم و احترام بیمار ، بهتر است تزریق در اتاق مجزا انجام شود.
  • مشاهده دقیق اسم و تاریخ انقضا داروها قبل از تزریق الزامی است.

انواع تزریقات در منزل در خدمات پرستاری

  • تزریق زیر جلدی (subcutaneous) SC
  • تزریق داخل جلدی (intradermal) ID
  • تزریق عضلانی (intra Muscular) IM
  • تزریق وریدی (وصل سرم) (intra Venous ) IV

انواع تزریقات در منزل توسط پرستار و متخصصین انجام می شود که چند نمونه به اختصار ذکر می شود

تزریقات داروهایی که توسط پزشک برای مادران باردار بعد از ویزیت پزشک تجویز میشود مثل آمپول پروژسترون ، پرولوتون و…که با توجه به شرایط خاص برای مادران باردار و استراحت مطلق بهترین تصمیم انجام تزریقات در منزل می باشد . و همچنین مادرانی که با سختی و مشکلات فراوان اقدام به IVF  کرده اند و قطعا باید مراقبت ویژه ای داشته باشند میتوانند تمام خدمات پرستاری و مامائی و کلیه تزریقات را در منزل دریافت نمایید.

تزریق انواع واکسن در منزل که توسط پرستار با تجربه انجام می شود مثل تزریق واکسن آنفولانزا و یا واکسن گارداسیل که جهت HPV  توسط پزشک تجویز می گردد.

تزریق انواع داروها  و آمپول های تقویتی که بعضا به صورت عضلانی انجام می شود مثل نوروبیون و ویتامین D3 و یا وریدی و داخل سرمی هستند و نیاز به وصل سرم در منزل توسط پرستار می باشد ، مانند ویتامین C ، Bcomplex ، B 12، و…..

تزریق آمپول هایی که جهت جلوگیری از ریزش مو و یا رویش مجدد می شود مانند آمپول بیوتین و بپانتین که پزشک متخصص پوست و مو تجویز می نمایند و به صورت عضلانی انجام می شود.

بیمارانی هستند که دارای بیماری های صعب العلاج و یا بیماری هایی مانند بیماری سرطان میباشند و قطعا با توجه به شرایط بیماری بدنی حساس باید از هرگونه خطر احتمالی مواجه با عفونت های بیمارستانی و مکان های شلوغ اجتناب کنند و بهترین انتخاب کلیه امور درمانی از قبیل ویزیت پزشک در منزل ، سونوگرافی در منزل ، نوار قلب در منزل ، سرم تراپی در منزل و انجام تزریقات در منزل می باشد که اکثر این دارو ها تسکین دهنده مانند کترولاک و…. و در مراحل حاد بیماری بعضا با دستور کتبی پزشک داروی مورفین می باشد.

بیمارانی که اعمال جراحی انجام می دهند بعد از عمل جراحی بعضا نیازمند تزریق و وصل سرم در منزل می باشند که این تزریقات شامل سرم و داروهای تقویتی و یا آمپول های تسکین دهنده و یا آمپول هپارین از توع سرنگ آماده و زیر جلدی مثل کلگزان می باشند که از بروز آمبولی جلوگیری می نماید.

عمده تزریقات و داروهای تزریقی تجویز شده معمولا آنتی بیوتیک ها می باشند که انواع مختلفی دارند و معمولا افتراق آن ها ساده نمیباشد و حتما باید توسط متخصص تجویز و توسط پرستار با تجربه و کارآزموده تزریق شود و به علت حساس بودن آنتی بیوتیک های تزریقی به هیچ عنوان سرخود استفاده نشود چون بر خلاف سایر داروها این گروه از داروها ممکن است واکنش های آلرژیک خطرناک ایجاد کنند که سبب ایجاد عارضه جبران ناپذیر شود .

از آنتی بیوتیک در موارد بسیاری از سرماخوردگی ساده گرفته تا عفونت های ادراری ، عفونت ریه و پنومونی و بیمارانی که عمل جراحی داشته و امکان عفونت در محل جراحی و بخیه می باشد و یا بیمارانی که دچار زخم های دیابتی یا زخم بستر می باشند.

معمولا آنتی بیوتیک ها به صورت پودر و داخل ویال هستند که باید با آب مقطر رقیق شوند به علت ماهیت پودری که دارند ،تزریق عضلانی آن ها ایجاد درد شدید به هنگام تزریق و بعضا آبسه محل تزریق را بدنیال دارد و به همین سبب است که اکثرا دستور تزریق آنتی بیوتیک ها به صورت وریدی داخل سرم میباشد و تزریق عضلانی طرفدار چندانی ندارد. مثال آنتی بیوتیک عضلانی داروی آمیکاسین میباشد اما سایر موارد مثل سفازولین (کفلین )، سفتریکسون، مروپنم ، ونکومایسین و… پودر های داخل ویال هستند که حتما باید داخل سرم تزریق شوند که معمولا چون دوره ای میباشند جهت تزریق این داروها از میکروست که وسیله ای است جهت تسهیل و بهبود استفاده از سرم استفاده می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo