گیری خون در منزل

هرچند که چالش هایِی برای جمع آوری نمونه ها در محیط های غیر بالینی مانند خانه وجود دارد اما امروزه تکنولوژی چنان پیشرفت کرده که با استفاده از روش ها و لوله های آزمایشگاهی پلاسما و جعبه کارت جمع آوری لکه های خون خشک شده برای نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه  مورد تایید قرار گرفته است.

کنترل منظم خون مهمترین اقدامی است که برای جلوگیری از بیماریهای تهدید کننده زندگی انجام میشود. یک آزمایش خون میتواند وضعیت کلی سلامتی شما را کاملاً ارزیابی کند و همچنین سیگنال های هشدار دهنده پنهان را که نشان دهنده پیشرفت بیماری های جدی مانند دیابت و بیماری های قلبی هستند، را آشکار سازد. بیش از ۷۵٪ از تصمیماتی که پزشک درباره سلامت و بیماری اتخاذ می کند بر اساس نتایج آزمایشگاه است. همچنین پزشک برای انجام بهترین درمان ممکن برای شما، به اطلاعات دریافت شده از آزمایشگاه تکیه دارد.

خدمات نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه برای چه بیمارانی مناسب است

خدمات پرستاری در منزل طیف گسترده‌ای از بیماران را تحت پوشش قرار می‌دهد. شما ممکن است فکر کنید که پرستاران در منزل عمدتا به سالمندان مبتلا به زوال عقل یا بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند خدمات ارائه می‌کنند، اما بیماریهایی که می توانند با استفاده از خدمات پرستاری در منزل درمان شوند فراتر از این حد است و بسیاری از این آنها نیاز به انجام آزمایشات مکرر دارند تا وضعیت روند بهبودی آنها پایش شود. به خصوص بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و روند بهبودی را در منزل ادامه می دهند. بنابراین نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه و دریافت نتایج یکی از معمول ترین وظایف پرستار در منزل است.

call

خدمات آزمایشگاهی در منزل برای بیمارانی مبتلا به بیماریهای زیر کاملا مناسب است :

  • افراد مبتلا به بیماری های مزمن، مانند بیماری های قلبی، مشکلات کلیوی و دیابت
  • تغییرات ناگهانی در وضعیت سلامتی ( از جمله خستگی، عفونت، گیجی، کمبود انرژی یا درد)
  • برای اصلاح روش درمانی و بررسی اثر بخشی درمانها، انجام آزمایش برای بررسی نحوه پاسخ به درمان یا تغییر دارو
  • نظارت بر دارو های در حال مصرف

مزایای نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه

به افراد مسن و بیمار کمک می کند

شرکت های خدمات پرستاری در منزل برای بیمارانی که واجد شرایط درمان در منزل هستند، خدمات خونگیری در منزل را نیز ارائه می دهند. 

در بسیاری از موارد پزشک انجام آزمایشات متعدد را تجویز می کند. اما ممکن است بیماران برای خروج از منزل خود به کمک شخص دیگری یا تجهیزات پزشکی مانند عصا، واکر یا صندلی چرخدار نیاز دارید یا اینکه اگر خانه خود را ترک کنند وضعیت سلامتی یا بیماری آنها بدتر می شود. در این موارد خدمات پرستاری در منزل برای خون گیری در منزل مفید است. بنابراین بیماران و افرادی که محدودیت های حرکتی یا سایر ناتوانی ها را دارند می توانند در آسایش و راحتی در خانه خود از خدمات نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه استفاده کنند.

به بیماران مضطرب کمک می کند

بعضی از بیماران در بیمارستان ها مضطرب می شوند و یا احساس بی قراری می کنند و در نتیجه ممکن است دچار حملات وحشت شوند و یا دچار مشکل شوند. برای آنها مراجعه به یک مرکز تشخیصی معمولاً ایده خوبی نیست. بیماران مضطرب می توانند واقعاً از آزمایش خون در منزل  بهره مند شوند زیرا ماندن در یک محیط آشنا (به عنوان مثال در خانه) می تواند به آرامش اعصاب آنها کمک کند.

به صرفه جویی در وقت افراد مشغول کمک می کند

  نیازی نیست حتماً بیمار بستری در منزل باشید تا بتوانید از خدمات خونگیری در منزل استفاده کنید. بسیاری از شرکت های خدمات پرستاری در منزل معتقدند که وقت و راحتی مشتریان در اولویت است. به همین دلیل برنامه‌هایی را ارائه کرده اند که چالش‌های مربوط به خونگیری و انجام آزمایشات را به حداقل برسانند. ممکن است شما به خاطر مشغله های کاری زیاد، وقت و زمان کافی برای منتظر شدن در صف ‌های طولانی آزمایشگاهها یا مطب پزشک و بیمارستان و یا گیر افتادن در ترافیک شهری را نداشته باشید. اما می‌توانید خدمات نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه که توسط متخصص متبحر یعنی پرستاران و تکنسین ها انجام می شود منزل استفاده کنید. 

به تشخیص به موقع بیماری کمک می کند

  چالش های مراجعه حضوری به بیمارستان یا آزمایشگاه باعث می شود بیماران برای انجام آزمایشات خون اقدام نکنند و آن را تا زمان بدتر شدن علائم بیماری به تاخیر بیندازند.

  این موانع نباید باعث شود که شما آزمایشات ضروری و یا غربالگری خود یا بیمار عزیز و سالمند را به تعویق بیندازید زیرا انجام آزمایشات خون برای تشخیص به موقع و پیشگیری از وخیم شدن بیماریها بسیار ضروری است و به پزشکان و پرستاران این امکان را می دهد تا به موقع بتوانند اقدامات درمانی لازم را با توجه به تغییراتی که در آزمایشات خون مشاهده می‌کنند برای بیمار در منزل انجام دهند. بنابراین می توانید از خدمات پرستاری در منزل برای نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه بهره مند شوید.

به کاهش هزینه ها در طولانی مدت کمک می کند

 از  طریق نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه در هزینه های درمانی نیز صرفه جویی می شود زیرا اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود هزینه ها و منابع کمتری در آینده برای درمان آن نیاز خواهد بود همچنین نیازی به صرف هزینه های رفت و آمد به آزمایشگاه یا بیمارستان نیست.

به جلوگیری از گسترش بیماری های اپیدمی واگیر دار کمک می کند

  امروزه به دلیل شیوع بیماری‌های اپیدمی واگیردار مانند آنفولانزا و کرونا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کمتر از منزل خود خارج شوند و به خصوص از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند. برای بیماران و سالمندان خطر بیماری های واگیر دار به دلیل ضعف در سیستم ایمنی بدنشان بیشتر است . احتمال مبتلا شدن به این بیماری ها در مراکز درمانی و تشخیصی بیشتر است بنابراین نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه می تواند تا حد زیادی از شیوع این بیماری ها جلوگیری کند.

پرستاران و تکنسین های آموزش دیده برای خون گیری و جمع آوری نمونه به منزل می آیند. طی ۲۴-۴۸ ساعت، از زمان جمع آوری نمونه، گزارش های دقیقی از طریق ایمیل یا سایر روش ها مانند پست و یا از طریق خدمات پرستاری در منزل برای بیماران ارسال می شود.

چه آزمایشاتی می تواند از طریق نمونه گیری خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه انجام شود

برخی از آزمایشات متداول که در خانه انجام می شود شامل : 

  • آزمایش خون کامل، آزمایش سطح قند خون، آزمایش میزان HbA1C، زمان پروترومبین و INR، 
  • آزمایش عملکرد کبد، آزمایش عملکرد کلیه، آزمایش عملکرد تیروئید،
  • نشانگرهای قلبی، گازهای خون شریانی، الکترولیتهای سرم، آزمایش ادرار
  • غربالگری سرطان
  • زمان آنتی بیوتیک ها
  • ویروس شناسی

منابع :

  1. https://apollohomecare.com/services/home-visit-programs/investigations/
  2. https://www.chsbuffalo.org/services/home-blood-draw
  3. https://www.onsitenurse.net/
  4. https://www.onsitenurse.net/labs_who_needs_them.html
  5. https://sites.google.com/site/healthdiagnostic98/healthdiagnostic/3-advantages-of-a-home-blood-test
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo