پزشک درمنزل 2

چی کار میکردید اگر:

  • ناگهان بیمار شوید و برای مراجعه به پزشک خیلی ضعیف باشید؟
  • همزمان با وقت ویزیت پدر سالخورده شما، جلسه مهم کاری برایتان پیش آید؟
  • یک از اعضای خانواده شما مثلا پدر و مادر سالمند شما که محدودیت حرکتی نیز دارد نیاز به مراجعه به پزشک دارد؟

در تمام مثال های ذکر شده در بالا شما می توانید بدون رفت و آمد؛ بدون دردسر ترافیک و بدون نیاز به ساعتها انتظار طولانی برای معاینه پزشک و برای کاهش احتمال خطر ابتلا به عفونت بیمارستانی و سایر بیماریهای همه گیر از ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید. شما می توانید قرار ملاقات با پزشک در منزل را در وقت دلخواه خود رزرو کنید و دیگر لازم نیست زمانی که در حال ضعف هستید خود را برای مراجعه به بیمارستان یا مطب تحت فشار قرار دهید زیرا می توانید از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید.

call

اقداماتی که پزشک در منزل انجام میدهد چیست؟

پزشک برای بررسی وضعیت سلامتی به منزل بیمار مراجعه می کند، بیماری را تشخیص می دهد و توصیه هایی را به بیمار می کند، یک برنامه درمانی را برای بیمار تدوین می کند و در صورت لزوم بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می دهد. پزشک در منزل مانند یک پزشک خانواده عمل می کند و روند بهبودی بیمار را تحت نظر میگیرد، میزان پیشرفت و بهبودی را به طور مداوم اندازه گیری می کند و در هر مرحله، توصیه های بعدی را ارائه می کند. 

پزشک می تواند شما را در منزل ویزیت کرده و بررسی کند که آیا درمان مناسبی برای شما وجود دارد که بتوانید آن را بدون خروج از منزل و بدون نیاز به مراجعه به مراکز پزشکی انجام دهید. بنابراین پزشک ممکن است معالجه بیمار را تحت نظارت خود در منزل ادامه دهد و یا به بیمارستان ارجاع دهد. 

می توانید از ویزیت پزشک در منزل برای:

مراجعه پزشک در خانه برای مادران و نوزادان آنها نیز سودمند است. در حین و بعد از حاملگی، برنامه های ملاقات با پزشک در منزل باعث بهبود رژیم غذایی مادر، کاهش سطح استرس، کمک به ترک سیگار یا سوء مصرف مواد شده و باعث ارتقاء سلامت مادران و فرزندان می شود.

ویزیت پزشک در منزل به شناسایی اثربخشی داروهای تجویز شده و شناسایی زودهنگام عوارض کمک می کند.

هنگامی که بیمار از تب، سرماخوردگی، سرفه و سایر بیماری های معمول رنج می برد، ویزیت پزشک در منزل باعث کاهش استرس مراجعه به بیمارستان و انتظار برای مشاوره پزشک می شود.

چه کسانی از ویزیت پزشک در منزل می توانند بیشترین بهره را ببرند

  • بیمارانی که از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون بالا رنج می برند
  • بیماران مبتلا به آنفولانزای فصلی، بیماریهای حاد و غیره
  • بیماران سالخورده و بیماران با مشکلات حرکتی که مراجعه به بیمارستان برای آنها دشوار است

مزایای ویزیت پزشک در منزل چیست

امروزه با سبک زندگی های پرمشغله ای که مردم دارند ویزیت پزشک در منزل به یک امر عادی تبدیل شده و در بین جامعه رواج پیدا کرده است. استفاده از خدمات پزشک در خانه نه تنها باعث صرفه جویی در وقت می شود بلکه راحت تر هم هست به ویژه ویزیت های آنلاین نیز این امر را بهبود بخشیده است و دسترسی به پزشک ساده تر شده است و دیگر مانند گذشته نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نیست.

چند مزیت ویزیت پزشک در منزل

اولین فواید در دسترس بودن مراقبت های پزشکی با کیفیت در خانه راحتی شما است.

هزینه مشاوره در منزل از هزینه مراجعه حضوری در بیمارستان کمتر است، بنابراین شما نه تنها در هزینه رفت و آمد بلکه در قبوض پزشکی نیز صرفه جویی می کنید.

پزشک وقتی به خانه مراجعه می کند مراقبت های پزشکی شخصی بیشتری را به بیمار ارائه می دهد و همدل تر است بنابراین کیفیت خدمات که پزشک در منزل ارائه می کند به دلیل تمرکزی که بر روی بیمار دارد بهتر است.

همه بیماری ها نیاز به بستری ندارند، اما بسیاری از آنها به ویژه سالمندان و معلولین که در منازل و یا خانه های سالمندان هستند بدون حمایت درمانی به سر می برند. در این موارد ثابت شده که ویزیت پزشک در منزل بسیار مفید است، زیرا آنها به راحتی می توانند مراقبت های پزشکی را در خانه انجام دهند.

خدمات پزشک ۲۴ ساعت شبانه روز در هفت روز هفته در دسترس است. از این رو، شما خدمات درمانی با کیفیت را به را حتی در ساعات غیر معمول هم میتوانید دریافت کنید.

مراجعه پزشکان به خانه برای افراد مسن یک مزیت محسوب می شود، زیرا آنها بیش از همه به مراقبت پزشکی احتیاج دارند و همچنین سالمندان بیشترین مشکل را در مراجعه به بیمارستان دارند زیرا اکثر آنها ناتوان هستند و ترجیح می دهند استقلال خود را حفظ کنند و یا فرزندان آنها افراد پر مشغله ای هستند و یا از نظر جغرافیایی دور هستند.

از خدمات ویزیت پزشک در منزل چه انتظاری باید داشته باشید

هدف اصلی در این نوع ویزیتها ارائه تشخیص اولیه و در صورت نیاز تجویز آزمایش خون، ادرار و یا آزمایشات دیگر است. این سرویس به منظور ارائه خدمات درمانی اولیه، مراقبتهای پس از بستری در بیمارستان و مدیریت بیماری مزمن و همچنین خدمات توانبخشی در خانه بیمار طراحی شده است.

نحوه دریافت خدمات ویزیت پزشک در منزل

برای کمک به پزشک خود که به خانه شما مراجعه کرده، چند نکته ذکر شده است که می تواند مفید باشد:

  • در مورد تاریخچه پزشکی و نیازهای فعلی توجیهی مناسب به پزشک ارائه دهید، تا به او کمک کنید تا تشخیص دقیقی را انجام دهد و داروهای مناسب یا روش مناسب را برای شما تجویز کند.
  • از یکی از اعضای خانواده بخواهید که هنگام مراجعه پزشک به شما کمک کند تا به همه سوالات او پاسخ دهد.
  • تمام نسخه ها را که لازم است در دسترس قرار دهید تا به پزشک نشان دهید
  • اطلاعات مفید پرونده پزشکی روتین یا تخصصی خود را در دسترس داشته باشید.
  • در صورت وجود اوراق ترخیص از بیمارستان خود را نیز آماده نگه دارید.
  • از آنجا که ممکن است پزشک معاینه جامع انجام دهد، لباس های گشاد و راحت بپوشید.

منابع:

  1. https://www.carehome.in/services/doctor-at-home
  2. https://childandfamilyresearch.utexas.edu/top-5-benefits-home-visiting-programs
  3. https://nurseslabs.com/nursing-home-visit/
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo