پزشک مغز و اعصاب در منزل

بیماری ها و اختلالات عصبی شایع است و خطر ابتلا به آن با افزایش سن افزایش می یابد. اختلالات نورولوژیک، مانند آسیب به سیستم عصبی، نیز یک اتفاق معمول است. نظارت و مدیریت بر بیماریهای مزمن مغز و اعصاب مانند سکته مغزی، زوال عقل، و بیماری های عصبی تحلیل برنده و دژنراتیو بویژه در سالمندان بسیاری از بیماری های مغزو اعصاب می توانند با ویزیت پزشک در منزل درمان شوند. متخصص مغز و اعصاب یک پزشک متخصص است که بیماری های مغز، نخاع و اعصاب را تشخیص داده و درمان می کند.

call

سیستم عصبی یک شبکه پیچیده و کاملاً تخصصی است که تمامی تعاملات بین شما و دنیای اطراف را کنترل می کند و هدایت می کند. سیستم عصبی موارد زیر را در بدن کنترل می کند :

  • بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و احساس.
  • عملکردهای ارادی و غیرارادی، مانند حرکت، تعادل و هماهنگی. 
  • عملکرد اکثر سیستم های بدن مانند جریان خون و فشار خون را تنظیم می کند.
  • توانایی تفکر و تعقل، هوشیاری و افکار، خاطرات و گفتار

انواع ویزیت پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل

ویزیت پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل را می توان به چند گروه تقسیم کرد که شامل ویزیت سالمندان، ویزیت بیماری حاد و اورژانسی و ویزیت تسکینی می باشد.

ویزیت های سالمندان توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل :

ویزیت های سالمندان به دو دسته ارزیابی سالمندان، پایش و نظارت پیشگیرانه تقسیم می شوند. خدمات پزشکی در منزل برای بیماران سالمند مبتلا به بیماریهای مغز و اعصاب بطور کلی شامل بررسی مداوم وضعیت بیمار در طولانی مدت، ارزیابی عملکردی، ارزیابی استرس، مراقبت تغذیه ای، شناسایی مسائل ایمنی، بررسی نحوه مصرف دارو و تعیین نیازهای پزشکی بیمارسالمند می باشد. با شناسایی زود هنگام بیماری و ارائه توان بخشی در منزل می تواند باعث کاهش پذیرش در بیمارستان شود.

ویزیت های اضطراری پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل:

گاهی بیمار به دلیل حوادث و وقایع ما بیمارینند سقوط یا عدم تعادل، بی اختیاری، احتباس ادرار،

حوادث عروقی مغزی جزئی دچار وضعیت اضطراری می شود در این موارد از طریق ویزیت متخصص مغز و اعصاب در منزل می تواند ارزیابی از بیمار انجام شود. بررسی سابقه بیمار قبل از مراجعه به منزل می تواند مفید باشد. از نظر تئوری بسیاری از بیماری های مغز و اعصاب می توانند در خانه مدیریت شوند. در این موارد خدمات پرستاری در منزل مخصوص بیماران نورولوژی همراه با خدمات پزشکی برای بیماران ارائه می شود. 

همچنین خدمات پرستاری در منزل برای بیماران مغز و اعصاب مقرون به صرفه است و برای بیماران و خانواده های آنها این خدمات حیاتی است و باعث کاهش فشار به بیمارستانها برای بستری طولانی مدت بیمارانی مانند آلزایمر و پارکیسنسون به خصوص در مراحل پیشرفته بیماری می باشد.

ویزیت تسکینی پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل:

بیمارانی که در منزل در حال گذراندن آخرین روزهای زندگی هستند و با بیماری لاعلاج عصبی در مراحل پایانی دست و پنجه نرم می کنند نیاز به درمان های تسکینی دارند. 

 پزشک متخصص مغز و اعصاب با کنترل درد و علائم نهایی مانند تنگی نفس حاد، استفراغ مداوم، خونریزی، هذیان آشنا هستند و برای مقابله با آن مراقبت های تسکینی ارائه می کنند. 

در منزل 1

علائم بیماری های عصبی

اگر شما یا یکی از عزیزانتان علائم غیرقابل توجیهی دارید که می تواند مربوط به مغز یا سیستم عصبی باشد، ممکن است نیاز به ویزیت پزشک متخصص مغزو اعصاب در منزل داشته باشید. در صورت داشتن علائمی زیر می توانید ویزیت پزشک فوق تخصص در منزل را در نظر بگیرید :

  • ضعف عضلانی
  • سرگیجه، از دست دادن تعادل یا مشکلات ایستادن یا راه رفتن
  • سوزن سوزن شدن، بی حسی یا تغییر در احساس بدن
  • ضعف، یا ناتوانی در حرکت دادن بخشی یا کل یک طرف بدن (فلج).
  • گیجی یا از دست دادن حافظه و تغییر در سطح هوشیاری یا رفتار
  • تاری دو دید یا از دست دادن بینایی در یک یا هر دو چشم
  • تشنج
  • انواع خاصی از درد شدید یا مزمن
  • از دست دادن گفتار، مشکل در صحبت کردن، یا مشکل در درک گفتار.
  • سردرد ناگهانی و شدید.
  • حالت تهوع یا استفراغ شدید

ویزیت متخصص مغز و اعصاب درمان در منزل چه بیماریهایی را شامل می شود؟

متخصصان مغز و اعصاب بیماری هایی را درمان می کنند که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد که شامل مغز، ستون فقرات و اعصاب است. سیستم عصبی هوشیاری، حرکت عضلات، تفکر و حواس را کنترل می کند، مانند بویایی، لامسه و بینایی. در موراد بیماریهای عصبی زیر می توان ویزیت پزشک در منزل را در نظر گرفت.

  • تشنج و صرع: یک اختلال عصبی مرتبط با فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در مغز، باعث تشنج های مکرر، بدون کنترل و از دست دادن هوشیاری است.
  • بیماری آلزایمر (و سایر زوال عقلها): بیماری روانی پیشرونده که در اثر تخریب عمومی مغز ایجاد می شود.
  • سکته مغزی آنوریسم (خونریزی در مغزو سایر بیماری های عروق مغزی): سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که لخته شدن خون یا پارگی، رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به عروق خونی مغز جلوگیری می کند.
  • میگرن (و سایر اختلالات سردرد): سردرد شدید و تکراری که اغلب همراه با حالت تهوع و اختلال در بینایی است.
  • مولتیپل اسکلروزیس: یک بیماری مزمن شامل آسیب به سلولهای عصبی مغز و نخاع است که با بی حسی، اختلال گفتاری و عضلانی، تاری دید و خستگی شدید مشخص می شود.
  • بیماری پارکینسون: یک بیماری پیشرونده است که با لرزش، سفتی عضلانی مشخص می شود. با تخریب گانگلیونهای پایه مغز و کمبود دوپامین همراه است و یکی از شایعترین بیماری هایی است که بیماران می توانند با توجه به محدوده جغرافیایی از ویزیت پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل غرب تهران – شرق، شمال، مرکز درکل تهران بهره مند شوند.
  • تومورهای مغزی: توده ای از سلول های غیر طبیعی در مغز، منجر به اختلال در عملکرد شناختی می شود.
  • ضربه مغزی (و سایر آسیب های سیستم عصبی): آسیب به مغز توسط یک ضربه خارجی، گاهی منجر به تغییر حالت هوشیاری و اختلال دائمی یا موقتی عملکردهای شناختی، جسمی یا روانی – اجتماعی بیمار می شود. 
  • سندرم توره (و سایر اختلالات عملکردی): یک اختلال عصبی، همراه با تیک های غیرارادی و صدای بلند است. 
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS، بیماری لو گریگ) از بین رفتن تدریجی نورونهای حرکتی سیستم عصبی مرکزی که منجر به آتروفی و ​​فلج عضلانی می شود.
پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل

هزینه ویزیت متخصص مغز و اعصاب در منزل چقدر است؟

هزینه ای که ممکن است برای خدمات پزشکی در منزل که توسط متخصص یا فوق تخصص مغز و اعصاب انجام می شود باید پرداخت کنید بسیار متفاوت است. این به نوع مراقبت و بیماری شما بستگی دارد. همچنین میزان مسئولیتی که پزشک برای مدیریت بیماری به عهده می گیرد نیز در هزینه تاثیر گذار است.

منابع:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2145106/pdf/canfamphys00032-0114.pdf
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1466884/
  3. https://www.thelancet.com/journals/laneur/article/PIIS1474-4422(12)70030-3/fulltext
  4. https://www.thelancet.com/journals/laneur/article/PIIS1474-4422(12)70030-3/fulltext
  5. https://everynurse.org/careers/neuroscience-nurse/
  6. https://www.uofmhealth.org/health-library/nersp
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo