انواع بیماری سالمندان

در حقیقت زمانی که سن افراد افزایش پیدا کرده و به پیری نزدیک تر شوند، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف افزایش پیدا کرده و بدن ضعیف تر خواهد شد. همان طور که بهتر می دانید، سالمندان در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون بیشتر قرار دارند. چرا که سیستم ایمنی آن ها ضعیف تر بوده و دیگر مقاومت دوران جوانی را نخواهند داشت. ما در این مطلب قصد داریم در مورد انواع بیماری سالمندان بپردازیم.

به طور کلی تمامی افراد سالمند از نظر جسمی و روحی به مراقبت های ویژه نیاز دارند؛ در غیر این صورت ممکن است که با مشکلات متعددی روبرو شوند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که خود از افراد سالمند در خانه مراقبت کرده و به درمان بیماری آن ها بپردازند؛ در برخی دیگر نیز به دلیل مشغله های زیاد ترجیح می دهند که از یک پرستار در منزل کمک بگیرند. باید بدانید که وجود یک پرستار متخصص و مجرب برای مراقبت از سالمندان می‌تواند تا حد بسیار زیادی مفید باشد و بهبود جسمانی و روحی آن ها کمک بسزایی کند. برای نگهداری درست از سالمندان آگاهی نسبت به انواع بیماری های شایع در بدن آنها حائز اهمیت می باشد.

پرستار در منزل برای انواع بیماری ها

بر اساس تحقیقاتی که وجود دارد، ثابت شده که بیش از ۹۰ درصد از افراد سالمند دچار یک بیماری مزمن بوده و همچنین بیش از ۷۰ درصد آنها به دو بیماری مبتلا هستند. از جمله عارضه هایی که ممکن است در بدن این افراد بیفتد می توان به سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان و همچنین دیابت اشاره کرد. درمان و همچنین نگهداری از سالمندان در چنین شرایطی بسیار دشوار بوده و وجود پرستار می تواند بسیار موثر باشد. در ادامه به بررسی انواع بیماری هایی که در افراد پیر شایع است، خواهیم پرداخت.

معرفی انواع بیماری سالمندان

در بخش قبلی نیز بیان شد که سالمندان حداقل به یک یا دو نوع بیماری مزمن دچار هستند و در این شرایط طبیعت مراقبت های ویژه نیاز خواهند داشت. اگر سلامت افراد سالمند در خانه شما اهمیت زیادی داشته و می خواهید بهترین شکل از آنها مراقبت کنید، می توانید از خدمات پرستاری در منزل تهران در مجموعه ما استفاده کنید.

ویزیت دکتر در منزل برای سالمندان

انواع بیماری سالمندان عبارتند از:

عدم کنترل ادرار

یکی از بیماری های رایج در میان سالمندان عدم کنترل ادرار و اختلال در دستگاه مجاری ادرار می باشد. این مشکلات می‌تواند تا حد بسیار زیادی روی کیفیت زندگی سالمندان موثر باشد. به طور معمول عدم وجود کنترا ادرار را بنا به دلایلی همانند پیری مثانه، عدم ورزش و همچنین داشتن یک رژیم غذایی غیر سالم به وجود می‌آید. یک پرستار می تواند بهترین داروها و روش‌های درمانی را برای این مشکل به افراد سالمند ارائه دهد.

یبوست

مشکل دیگری که در اکثر و سالمندان رایج بوده و آن ها را بسیار اذیت می کند، یبوست است. این مشکل نیز به دلیل عدم تحرک و عدم داشتن رژیم غذایی مناسب می باشد. در واقع سالمندان باید حتماً رژیم غذایی مناسبی داشته و از یک سری از داروها استفاده کنند تا کمتر از مشکل یبوست رنج ببرند.

بیماری های تنفسی

از دیگر انواع بیماری سالمندان میتوان بیماری‌های تنفسی نیز اشاره کرد. که عباتند از آسم ذات و الریه؛ شما باید در ابتدا علائم بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی را مورد بررسی قرار داده و در صورت حاصل کردن اطمینان از وجود آن ها به مراقبت های ویژه بپردازید. البته که دریافت کمک از یک پزشک متخصص به همراه پرستار در منزل در چنین شرایطی بسیار تاثیر گذار و مفید خواهد بود.

بیماری سالمندان

آلزایمر

متاسفانه بیش از ۵۰ درصد افراد سالمند بیماری آلزایمر که یک بیماری روحی و روانی از مبتلا هستند. در چنین شرایطی آن ها اکثر اعضای خانواده خود را نشناخته و هر چیزی را به سختی به یاد می آورند. می توان گفت که این نوع بیماری حساس ترین و مهم ترین انواع بیماری سالمندان  است که هر فرد و سالمندی به آن مبتلا شده و حتماً مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز خواهد داشت. چرا که ممکن است جان او را به خطر بیندازد. شما می توانید برای جلوگیری از ابتلا سالمندان به بیماری آلزایمر ذهن او را به چالش کشیده و به نحوی مغز او را درگیر کنید.

عدم بهداشت دهان و دندان

همان طور که بهتر می دانید، اکثر سالمندان از نظر سلامت دهان و دندان و در وضعیت خوبی قرار ندارند. می‌توان گفت که بیش از ۲۰ درصد آنها فاقد دندان‌های طبیعی هستند و نظافت دهان باعث شده تا دندان و سالمندان تا حدودی سالم مانده و بهداشت دهان و دندان آنها کاملاً رعایت شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo