پرستاری در منزل

اگر بیمار به مراقبت پزشکی در منزل نیاز داشته باشد چه کار باید کرد؟ آیا کسی وجود دارد که از عزیز شما که در جابجایی یا حمام کردن خود مشکل دارد مراقبت کند و یا دارو های او را مدیریت کند؟

پاسخ بله است. سالمندان و بیمارانی که با چنین مشکلاتی روبرو هستند می توانند از طریق یک پرستار واجد شرایط، از خدمات پرستاری در منزل برخوردار شوند.

call

 خدمات پرستاری برای بیمارانی که بعد از ترخیص از بیمارستان در حال بهبودی در خانه خود هستند، انجام می شود. ممکن است بعد از هر عمل پزشکی یا جراحی یا بعد از تحمل یک بیماری مزمن نیاز به مراقبت مداوم و ویژه در خانه وجود داشته باشد. وظیفه اصلی پرستار خانگی اطمینان از این است که بیمار و خانواده او خدمات، آموزش ها و مراقبت های مورد نیاز خود را در هنگام انتقال از بیمارستان به منزل دریافت می کنند.

بسته به وضعیت بیمار یا توصیه های پزشک، خدمات پرستاری در منزل می تواند به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت به بیماران ارائه شود. پرستاران زن و مرد به طور حرفه ای مجهز شده اند تا خدمات پزشکی را همراه با شفقت و مهربانی برای آسایش و آرامش بیمار و خانواده او فراهم کنند. 

به گفته بیماران، ماندن در بیمارستان پس از انجام یک عمل جراحی بزرگ برای آنها و حتی برای خانواده های آنها جالب نیست. بیشتر بیماران و خانواده های آنها می خواهند هر چه سریعتر از بیمارستان بیرون بیایند تا به خانه خود بازگردند و احساس راحتی داشته باشند و بیمار بتواند به سرعت بهبود یابد. مراکزی وجود دارند که خدمات پرستاری در منزل را برای این بیماران ارائه می کنند.

خدمات پرستاری در منزل شامل چه اقداماتی می شود؟

ممکن است کسی این سؤال را داشته باشد که چه نوع مراقبت های پرستاری در منزل انجام می شود. در چند دهه اخیر تغییرات زیادی در خدمات پرستاری در منزل صورت گرفته است. مدت زمان بستری در بیمارستان کوتاهتر شده و خانه ها در حال تبدیل شدن به مرکز مراقبت های بهداشتی هستند. اکثر برنامه های مراقبت پرستاری از جمله برنامه های پیشرفته مراقبت از پیچیده ترین کار ها را نیز می توان در خانه اجرا کرد. مراقبت های پرستاری در منزل وظایف برجسته ای مانند تجویز داروها و تزریقات، نظارت بر علائم حیاتی، پانسمان زخم ها را شامل می شود. علاوه بر اینها، مراقبت از منزل برای سالمندان همچنین شامل تهیه وعده های غذایی، حمام کردن، نظافت، توالت فرنگی، مسواک زدن، تغییر وسایل روزانه بیماران و غیره نیز می باشد.

تقریبا تمام مراقبت های پرستاری عمومی را که در بیمارستان انجام می شود را می توان در خانه نیز انجام داد. در چنین شرایطی، خدمات پرستاری در منزل برای حداقل ۴ ساعت تا حداکثر ۲۴ ساعت ارائه داده می شود.

 معمولا حداقل کارهایی که یک پرستار برای بیمار در منزل انجام می دهد شامل : 

  • مراقبتهای بستری 
  • مراقبت از مشکلات ارتوپدی و زخم
  • مدیریت کاتتریزاسیون و کیسه های ادرار 
  • تجویز اکسیژن
  • تهویه و مانیتورینگ و نظارت بر بیمار
  • نظارت بر ویتامین ها (فشار خون، گلوکز، نبض، ضربان قلب و تنفس و غیره)
  • تزریق داخل وریدی، پانسمان و برداشتن بخیه
  • لوله گذاری در معده و مدیریت غذا رسانی به بیمار
  • انجام مکش مخاط و تراکئوستومی 
  • مدیریت کلیه لوله ها، زهکشی ها و کیسه ها
  • مشاوره با بیمار و آموزش خانواده در مورد وضعیت بیمار

خدمات پرستاری در منزل شامل پرستاری از بیماران، مراقبت از معلولین و مراقبت از سالمندان می شود. 

· پرستاران در منزل که در خانه از بیمار مراقبت می کنند، مرتباً از پزشک مشورت می گیرند. آنها همچنین در مورد وضعیت سلامتی بیماران به اعضای خانواده گزارش می دهند.

 پرستار با بیمار تعامل دارد و با او ارتباط برقرار می کند.  به این ترتیب، بیماران با بهره‌گیری از یک همراه خوب زمان خود را با کیفیت سپری می کنند و از این طریق از بی حوصلگی و تنهایی نیز خلاص می‌شوند. این وظیفه پرستار است که علاوه بر رفاه بیمار، مراقب سلامتی بیمار باشد. سالمندان نیز در عین اینکه استقلال زندگی خود را حفظ می کنند از خدمات یک پرستار ماهر نیز بهره مند می شوند.

چگونه خدمات پرستاری در منزل می تواند عزیزان شما را از بیمارستان دور نگه دارد؟

پرستار در منزل می تواند بیمار را از بستری شدن در بیمارستان بی نیاز کند. اگر پرستار در منزل هرگونه تغییر در وضعیت سلامتی سالمند یا بیمار ببیند و در معرض خطر عوارضی همچون تب یا عفونت قرار داشته باشد، می توانند با پزشک تماس بگیرد تا یک معاینه و ارزیابی انجام شود. شاید پزشک نیاز ببیند که داروی جدید شروع شود یا تغییر در برنامه درمانی انجام شود. پرستار در منزل با انجام چنین مداخلات و هماهنگی های سریع با پزشک می تواند از جدی شدن مشکلات احتمالی بیمار جلوگیری کند. 

البته ایمنی بیمار همیشه اولویت دارد. بنابراین در صورت بروز شرایط اضطراری در منزل، پرستار می تواند با اورژانس تماس بگیرد و اگر ضروری باشد بیمار را برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستان می برد.

هزینه خدمات پرستاری در منزل

هزینه خدمات درمانی در منزل بستگی به خدمات مورد نیاز شما دارد. به عنوان مثال، یک پرستار حرفه ای در مقایسه با یک پرستار عمومی یا یک پزشک متخصص هزینه های متفاوتی دریافت می کند و ارائه خدمات پرستاری در منزل نسبت به خانه سالمندان یا بیمارستان کمتر است.

به همین دلیل، هزینه خدمات درمانی در منزل می تواند کاملاً متفاوت باشد. بر اساس نیازهای شما، خدمات مورد نیاز و تعدادی از عوامل دیگر هزینه ها تعیین می شود. برخی از این عوامل عبارتند از:

نوع خدمات مورد نیاز : به عبارت ساده تر، یکی از بزرگترین عواملی که بر هزینه مراقبت های پرستاری در منزل تأثیر می گذارد، تعداد خدمات مختلفی است که بیمار یا سالمند نیاز دارد، زیرا این نشان می دهد که چه مقدار کار باید توسط یک پرستار در منزل انجام شود. 

ساعات کار پرستار در منزل : هرچه ساعت کار یک پرستار در منزل بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز خواهید پرداخت.

تعداد معلولیت: افراد معلول به شدت نیاز به خدمات ویژه دارند. برای این نوع بیماران حتی ممکن است نیاز به استخدام یک پرستار حرفه ای تمام وقت در خانه داشته باشید، تا بتوانید از امنیت و سلامت بیمار معلول و اجرای صحیح درمانها مطمئن شوید. 

محل زندگی: بستگی به هزینه های زندگی در محل زندگی شما و نرخ هایی که توسط خدمات درمانی محلی تعیین شده ممکن است هزینه خدمات پرستاری در منزل متفاوت باشد.

منابع

https://holistic.com.pk/services/home-nursing-services/
https://www.helpinghandnursingservices.com/skilled-nursing/
https://sumukhabangalore.blogspot.com/2019/09/when-to-have-at-home-nursing-care-for.html?spref=pi
https://sumukhabangalore.blogspot.com/2019/10/what-to-expect-from-hospital-to-home.html?spref=pi
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo