آزمایش های مهم برای دیابت

آزمایش های مهم برای دیابت : داشتن علائمی نظیر تکرر ادرار، کاهش وزن غیرمعمول و تشنگی شدید جزو علائم دیابت بوده و می‌تواند بسیار نگران‌ کننده باشد. دیابت جزو بیماری‌های بسیار خطرناک و مشکل‌ساز بوده  که افراد زیادی را به خود درگیر می‌کند. برای‌ این که بتوان از دیابت جلوگیری  کرده و آن را کنترل کرد،  بهتر است که آزمایش‌هایی انجام شود. ما در این مطلب از سایت نبض اول قصد داریم به چند مورد از آزمایش‌ های مهم برای دیابت اشاره کرده و در مورد اهمیت هر یک از آن‌ها توضیح دهیم. بنابراین اگر سلامت خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

نمونه گیری خون برای دیابت

مجموعه نبض اول می‌تواند به شما کمک کند که از خدمات نمونه‌ گیری در منزل بهره‌مند شوید. قطعاً شرایط مراجعه به آزمایشگاه های شلوغ و منتظر ماندن  برای هر کسی فراهم نیست. همچنین استفاده از خدمات درمانی در منزل فواید زیادی را به‌ همراه دارد و باعث شده  تا آزمایش‌ها و دیگر خدمات درمانی به بهترین شکل ممکن انجام شود.  شما می‌توانید برای دریافت خدمات درمانی در منزل در تهران به مجموعه ما اعتماد کنید.

نشانه‌های دیابت

پیش‌ از معرفی آزمایش‌های مهم برای دیابت بهتر است علائم مهم آن را به شما معرفی کنیم. نشانه های دیابت معمولاً به شکل ناگهانی در بدن پدیدار می‌شوند.  به‌ طور کلی موجب ایجاد تغییراتی  در گلوکز خواهند شد.  به دلیل این‌ که یکسری از علائم بیماری دیابت به‌ صورت تدریجی  مشاهده می‌شوند، ممکن است عوارض جانبی آن برای بیماران مشخص نشود. با این‌ وجود بر اساس برخی از قوانین که با غربالگری، افراد بالای ۴۰ سال باید حتماً برای غربالگری قند خون اقدام کنند.

معرفی آزمایش‌های مهم برای دیابت

برای تشخیص دیابت و بررسی وضعیت آن می‌توان آزمایش‌های متعددی را انجام داد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

آزمایش قند خون ناشتا

در این آزمایش  باید به مدت ۱۲ ساعت بیمار هیچ‌گونه غذایی نخورده سپس نمونه‌ گیری خون در منزل و یا آزمایشگاه انجام می‌شود. سطح قند خون ناشتا کم‌تر از ۱۰۰ میلی‌گرم می‌باشد و این نشان‌دهنده عدم ابتلاء افراد به دیابت است. درصورتی‌ که سطح قند خون ناشتا از ۱۰۰ الی ۱۲۵ کیلوگرم باشد، نشانه وجود دیابت است.

شمارش کامل سلول‌های خونی

یکی دیگر از آزمایش‌های مهم برای دیابت آزمایش شمارش کامل سلول‌های خون است. این آزمایش نیز یکی از انواع آزمایش خون بود که برای بررسی سلامت کلی افراد و همچنین تشخیص سرطان خون انجام می‌شود. در  آزمایش شمارش کامل  چندین فاکتور چند فاکتور خون را اندازه‌گیری می‌کنند که  معمولا متشکل از میزان اکسیژن، تعداد گلبول‌های سفید، گلبول قرمز،  میزان هموگلوبین و پروتئین در خون است.   در صورتی‌ که سلول‌ها کاهش یا افزایش غیرطبیعی داشته باشند، ممکن است نشان‌دهنده ابتلاء افراد به بیماری دیابت باشد.

آزمایش و بررسی گلوکز خون پس‌ از غذا

این آزمایش به‌ صورت آزمایش قند خون انجام می‌ شود که مقدار خاصی از قند بنام گلوکز را با طرح مشخص خواهد کرد. در این آزمایش گلوکز خون بعد از غذا اندازه‌ گیری خواهد شد. معمولاً سطح گلوکز خون پس‌ از غذا خوردن به میزان بسیار کمی بالا می‌ رود. این میزان سبب شده تا انسولین ترشح شود. اما در بدن  افرادی که مبتلا به دیابت هستند انسولینی تولید نمی‌گردد. درنتیجه سبب افزایش  سطح گلوکز خون می‌شود.

آزمایش کلسترول

بیماری دیابت می‌تواند تا حد بسیار زیادی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز افزایش دهد.  انجام آزمایش کلسترول خون تا حد زیادی می‌تواند برای تشخیص دیابت نیز مفید باشد.

آزمایش های مهم برای دیابت

آزمایش تری گلیسیرید

آزمایش های مهم برای دیابت : آزمایش تری گیلیسرید یکی دیگر از آزمایش‌ های مهم برای دیابت است. در در واقع تری گیلیسرید ۱یک نوع چربی بود که در خون انسان وجود دارد.  زمانی‌ که سطح آن در بدن بالا رود، خطر ابتلا به بیماری‌ های مختلفی نظیر دیابت در خانم‌ ها افزایش پیدا می‌کند. میزان تری گیلیسرید با نمونه‌ گیری خون انجام می‌شود.  در صورتی‌ که افراد در سلامت کامل باشند،  سطح این نوع چربی زیر ۱۵۰ بود و در صورت و درصورتی‌ که بالای ۲۰۰ باشد به‌ معنای اعلام خطر است.

کلام پایانی

افراد دارای دیابت بایستی برای حفظ سلامت خود جهت انجام آزمایش های مخصوصی اقدام کنند.ما در این مطلب به چند نمونه از مهم ترین آن ها اشاره کردیم که انجام آن ها تا حدودی برای افراد سالم نیز صروری است و باعث جلوگیری از تشدید دیابت می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo