کم شنوایی با آلزایمر

آلزایمر یکی از  بیماری‌های خوفناک برای افرادی است که به کهولت سن نزدیک می‌شوند. درواقع هر خانواده‌ای به نوعی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. اگر چه هنوز درمانی برای آلزایمر وجود ندارد اما تحقیقات در این زمینه به افراد کمک خواهد کرد تا از بروز آن تا حدودی جلوگیری کنند. شاید این موضوع را ندانید اما میان کم‌ شنوایی با آلزایمر در سالمندان ارتباطی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به‌ طور کامل در مورد آن صحبت کنیم.  ابه همین خاطر توصیه می شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

آلزایمر در سالمندان

بر اساس تحقیقات انجام‌ شده مشخص شده‌ است که کم شنوایی یکی از عوامل تأثیر گذار در ابتلا به آلزایمر خواهد بود. سالمندان همیشه بیشتر در معرض کم شنوایی قرار دارند و باید حتماً  به آن‌ ها رسیدگی‌های لازم انجام شود. تا احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در آن‌ها کاهش پیدا کند.  برای این کار پیشنهاد ما به شما استخدام یک پرستار سالمند است تا با تخصص و مهارتی که دارد، بتواند مراقبت از افراد سالمند در منزل شما کمک کند.

همچنین سالمندانی که دچار این بیماری هستند نیز حتماً به پرستار در منزل نیاز خواهند داشت و شما می‌توانید برای استخدام پرستار در منزل در تهران به مجموعه نبض اول اعتماد کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

ارتباط کم‌ شنوایی و آلزایمر

افرادی که به مشکل کم شنوایی مبتلا هستند،  به ۲۴  درصد بیشتر  نسبت‌ به افراد دیگر مستعد آلزایمر خواهند بود. بر اساس تحقیقات موجود، زوال عقل سبب ایجاد شرایطی شده که توانایی‌هایش که بر حس شنوایی را تحت تأثیر قرار به‌ نظر رابطه می‌تواند برعکس نیز وجود داشته باشد. کم‌ شنوایی به طریق مختلف سبب ضعیف شدن عملکرد مغز و ایجاد آلزایمر خواهد شد. شنیدن صداها و گفتارهای مختلف در طول روز باعث تحریک مغز می‌شود. به‌ همین خاطر زمانی‌ که افراد  دچار کم شنوایی می‌شوند، قطعاً مغز نیز فعالیت کمتری خواهد داشت. کم شنوایی می‌تواند تأثیرات قابل‌ توجهی روی سلامت به‌ خصوص در میان سالمندان داشته باشد. می‌توان گفت که در هر ۳ نفر سالمند تا سن ۷۴ سال ۱ نفر  کم شنوایی دارد همچنین دوسوم افراد ۷۰ سال به بالا نیز از این بیماری رنج می‌برند.

کم شنوایی سبب شده تا ارتباطات اجتماعی دچار اختلال شود.  در سال ۲۰۱۴ حدود ۵ میلیون نفر در آمریکا با آلزایمر و زوال عقل زندگی می‌کردند که این جمعیت رو به افزایش است. عوامل مهم که باعث کم شدن از طریق کم‌ شنوایی سبب ایجاد آلزایمر در افراد می‌شود. از جمله عوامل اصلی که از کم‌ شنوایی که  سبب بروز آلزایمر در سالمندان می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود تغییرات در فعالیت مغز

قسمتی از مغز که مسئول پردازش اطلاعات شنیداری است. قطعاً با بروز کم شنوایی اطلاعات کمتری را دریافت خواهد کرد و عملکرد آن نیز عمر دچار تغییر خواهد شد. همین مسئله باعث شده تا سلول‌های خاکستری مغز کم‌تر کار کنند و علایم آلزایمر نمایان شود.

فشارهای شناختی

درحقیقت زمانی‌که سالمندان دچار کم شنوایی می‌شوند، برای درک بهتر و مکالمه با افراد با چالش‌هایی روبرو خواهند شد.همچنین این افراد باید برای برقراری ارتباط و شنیدن مکالمات به تمرکز بیشتری را داشته باشند و این موضوع باعث شده تا مغز انرژی بیشتری را صرف کند .تکرار روند  روزانه این چرخ و افزایش انرژی باعث خستگی مغز خواهد شد و می‌تواند روی عملکرد کلی آن مؤثر باشد.

منزوی شدن سالمندان

قطعاً با بروز کم‌شنوایی افراد نمی‌توانند همانند قبل با دیگران ارتباط برقرار کرده و فعالیت اجتماعی داشته باشند. همین موضوع سبب  انزوای سالمندان می‌شود که در نتیجه سبب افسردگی و افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر خواهد شد. کم شنوایی و آلزایمر در سالمندان قطعاً ابتلا به کم شنوایی به این معنا نیست که افراد به شکل قطعی در آینده به آلزایمر مبتلا خواهند شد.

سخن پایانی

اکثر سالمندان به دلیل کهولت سن دچار کم شنوایی می‌شوند و ممکن است که به‌هیچ‌عنوان به آلزایمر دچار نشود اما تا بر اساس تحقیقات آماری ثابت شده‌ است که یکی از عوامل اصلی برای ابتلا به آلزایمر کم شنوایی است و عوامل  مختلفی سبب زوال عقل خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر اشاره کرد :

  • کم‌ شنوایی
  • جراحت مغزی
  • فشار بالا
  • چاقی
  • استفاده از دخانیات
  • افسردگی
  • انزوای اجتماعی
  • عدم داشتن تحرک
  • دیابت
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo