حرکت در رختخواب

اگر دچار بیماری خاصی بوده و یا آسیب دیده‌اید، ممکن است ازنظر تحرک با اختلال عملکرد مواجه شوید. حتی ممکن است  برای بهبود تحرک در رختخواب به خدماتی همانند فیزیوتراپی در منزل احتیاج داشته باشید. فیزیوتراپیست متخصص شما می‌تواند در کلینیک بیمارستان و یا در منزل جهت افزایش تحرک شما در رختخواب و به شما عزیزان کمک کند. او ممکن است تمرینات به خصوصی را برای کمک به شما ارائه دهد تا بتوانید به ‌خوبی در رختخواب تحرک کافی را داشته باشید.

 مشکل تحرک در رختخواب چیست؟

اگر شما یا یکی از نزدیکان در حرکت دادن خود در تخت‌خواب دچار مشکل هسنید، لازم است حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و در این خصوص با او مشورت کنید. پزشکان می‌توانند روش درمانی مناسبی را به شما ارائه دهند. دریافت کمک از یک متخصص فیزیوتراپی نیز می‌تواند جهت یادگیری و و تمرینات مختلفی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم کمک ‌کننده باشد. به ‌منظور بهبود تحرک در رختخواب، بازگشت شما به فعالیت طبیعی بدن، بسیار ضروری می‌باشد.

پیش‌از شروع این روند یا انجام هر تمرین شما باید حتماً با پزشک متخصص خود در این ‌باره مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که انجام برخی تمرینات برای شما هیچ‌گونه خطری را به‌ همراه نخواهد داشت.

 چند تمرین مناسب است برای بهبود تحرک در رختخواب

بهترین تمرینات به جهت بهبود تحرک در رختخواب عبارت‌اند از

 تمرین‌های تقویتی برای عضلات باسن

تغییرات مربوط به عضلات باسن جزء تمرینات بسیار عالی بوده که می‌تواند به بهبود شرایط فیزیکی بدن شما در طی یک بازه زمانی موفق تا حد بسیار زیادی کمک کند. همچنین می‌توان این نوع تمرینات جهت جلوگیری از لخته شدن خون و پس ‌از انجام جراحی مورد استفاده قرارداد. عضله‌های باسن شما زمانی که دچار انقباض و انبساط آن‌ها می‌شوند، مانند اسفنج عمل کرده و خون را از حالت ایستایی درمی‌آورند. تا این‌گونه از لخته شدن آن جلوگیری کنند.

برای انجام چنین تمرینی در رختخواب خود به پشت دراز کشیده و عضلات دو طرف باسن را به یکدیگر فشار دهید. عضلات باسن و آن را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید سپس آرام‌آرام عضلات خود را شل کرده و این تمرین را ۱۰ مرتبه انجام دهید.

 فشردن مفصل ران

یکی دیگر از تمرینات مفید برای بهبود تحرک در رختخواب فشردن مفصل ران است. عضله های مفصل ران برای بهبود تحرک شما در رختخواب بسیار مناسب است. فشردن مفصل ران یک تمرین قدرتی بوده و تا حدودی مقاومتی به حساب می‌آید. این تمرین می‌تواند سبب تقویت  بهتر عضلات کشاله ران شود. برای انجام این تمرین یک توپ یا یک حوله را آورده و به پشت بخوابید. زانوهای خود را خم کنید سپس توپ یا حوله را بین زانوها قرار داده و عضلات را رو به آن‌ها فشار دهید. این حالت به مدت ۵ ثانیه نگه ‌داشته و آرام‌آرام عضلات ران را شل  کنید.

انجام این امر تمرین دهم بر ۱۰ مرتبه می‌تواند تأثیرات فوق‌العاده‌ای را به‌همراه داشته باشد.

چرخاندن تنه

برای بهبود خط حرکت در رختخواب توانایی غلتیدن در رختخواب برای شما کمک کرده و پس‌از بیدار شدن خواب  احساس راحتی داشته باشید. برای بهبود توانایی غلتیدن  تمرین چرخاندن تنه به میزان کم و ملایم را انجام دهید و به‌صورت به پشت بخوابید. زانوهای خود را خم کنید. سپس آهسته و آرام زانوی خود را به یک طرف بچرخانید. با غلتاندن پاهای خود هم‌زمان شانه‌ها را صاف نگه‌دارید و زانوها را به حالت اولیه بازگردانده و سپس به‌طرف دیگر بچرخانید. این تمرین را نیز ۱۰ مرتبه انجام دهید.

پل زدن

پل زدن یک روش بسیار عالی برای تقویت عضلاتی است که به شما در تحرک در رختخواب کمک می‌کند. برای انجام این تمرین به پشت دراز کشیده و هر ۲ زانوی خود را به یکدیگر بچسبانید. سپس آن را خم کنید. عضلات شکم خود را منقبض کرده و سپس باسن خود را به ‌آرامی از روی تخت بلند کنید. در زمان بلند شدن سطح لگن خود را با فاصله از رختخواب حفظ کرده و ۵ ثانیه نگه دارید. شما می‌توانید این حرکت را نیز ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

سخن پایانی

شاید از اهمیت تحرک در رختخواب مطلع نباشید. اما می‌توان گفت که عدم داشتن تحرک در زمان خواب مشکلات متعددی را به‌ همراه خواهد داشت و در این مطلب سعی کردیم تا تغییرات مهمی را برای حل مشکل به شما ارائه دهیم. به‌ منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات درمانی مختلف است و بهره‌مندی از سونوگرافی در منزل، فیزیوتراپی، نمونه ‌گیری در منزل و… در تهران می‌توانید به مجموعه ما اعتماد کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo