خدمات پزشکی در منزل

سالمندان و فرزندان آنها ممکن است هزاران کیلومتر دورتر از یکدیگر زندگی کنند و توسط شهرها، استان ها یا حتی کشورها از هم جدا شده باشند. غالباً، خواسته ها و فشار ارائه مراقبت می تواند به فرسودگی اعضای خانواده بیمار یا سالمند منجر شود. معمولا نزدیکان و اعضا خانواده تلاش می کنند بیش از آنچه در توان دارند برای بیمار یا سالمند خود انجام دهند و این موضوع حالت خستگی جسمی، عاطفی و روانی را برای مراقبان به وجود می آورد. خدمات پزشکی در منزل می توانند از طریق همراهی، کمک به مراقبت های شخصی، ارائه خدمات پزشکی و پشتیبانی عاطفی، آسایش اساسی را برای بیمار و خانواده او فراهم کنند.

مراقبت پزشکی در منزل مراقبت هایی است که به شخص دارای نیازهای ویژه اجازه می دهد در خانه خود بماند و انواع خدمات درمانی را دریافت کند. این خدمات بیشتر برای افرادی ارائه می شود که سالمند هستند، افراد مبتلا به بیماری مزمن و یا افرادی که در حال بهبودی از جراحی یا یک معلولیت هستند. ارائه خدمات پزشکی در منزل ضمن کاهش عوارض، به میزان بیش از ۳۰ درصد در کاهش هزینه های درمانی مؤثر بوده است. گزینه های مراقبت از منزل برای سالمندا ن و بیماران بسیار زیاد است. با این حال، خدمات در منزل یکسان نیستند. بنابراین برای پاسخگویی به نیازهای پزشکی و غیر پزشکی انواع مختلف خدمات منزل در یک برنامه با هم ترکیب می شوند.

خدمات پزشکی در منزل اغلب توسط پزشکان، پرستاران و پرسنل آموزش دیده پزشکی انجام می شود، در حالی که خدمات مراقبت غیر پزشکی در منازل معمولاً توسط مراقبین حرفه ای انجام می شود. تیم پزشکی و پرستاری به طور مستمر بر سلامتی عزیزان شما نظارت می کنند و در صورت لزوم تصمیماتی را برای مدیریت بیماری در خانه می گیرند.

 

call

مزایای خدمات پزشکی در منزل چیست

چندین مزیت دیگر از خدمات درمانی در منزل نیز وجود دارد، از جمله:

۱٫ حفظ استقلال

سالمندان یا بیماران ممکن است قبول نکنند که استقلال خود را از دست بدهند به همین دلیل تلاش می کنند تا به دیگر اعضای خانواده وابسته نباشند. یکی از مهمترین مزایای مراقبت های بهداشتی در منزل این است که به افراد مسن یا بیماران کمک می کند تا کارهای روزمره مانند پیاده روی، حمام کردن، لباس پوشیدن و تهیه وعده های غذایی را انجام دهند. به این ترتیب، آنها می توانند تا حد امکان در خانه خود به طور مستقل زندگی کنند.

۲٫ ایمنی، راحتی و آسایش

تحقیقات نشان می دهد سالمندان و بیماران با بیماریهای مزمن، اگر در خانه درمان را ادامه دهند با عوارض کمتری نسبت به بیمارستان بهبود می یابند. با مراقبت های بهداشتی در منزل، بیماران می توانند خودشان مدیریت داروها را با کمک یک نفر که خدمات پزشکی در منزل ارائه می کند انجام دهند. استفاده از این خدمات شما را تا حد ممکن از مراجعه به بیمارستان بی نیاز میکند. یک متخصص درمانی می تواند به ایجاد یک محیط امن برای کاهش خطرات احتمالی مانند سقوط از تخت به بیمار یا سالمند کمک کند. ماندن در منزل به افراد مسن اجازه می دهد تا در محیطهای آشنا به کارهای روزمره خود ادامه دهند و احساس عادی بودن زندگی خود را حفظ کنند.

۳- کمک به اعضاء خانواده

 نیاز به کمک بهیاران خانواده هر روز بیشتر می شود. دستیاران مراقبتی در منزل می توانند در حمام کردن، لباس پوشیدن و سایر کارهای روزانه به سالمندان کمک کنند. این برخی از مسئولیت های اعضاء خانواده را برطرف می کند. خدمات پزشکی در منزل همچنین می تواند به اعضای خانواده برای چگونگی ارائه مراقبت ها و ارتباط با منابع مفید آموزش دهد. این نوع پشتیبانی، آرامش خاطر را فراهم می کند و از اعضاء خانواده در برابر فرسودگی محافظت می کند. 

۴- کاهش مراجعه غیر ضروری به بیمارستان

با استفاده از خدمات پزشکی در منزل نیاز به مراجعه به بیمارستان ها برای موارد غیر ضروری نمی باشد. ارائه مراقبت های بهداشتی در منزل با فراهم کردن نظارت منظم و آموزش های لازم به شما کمک می کند. متخصصین خدمات پزشکی در منزل ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس هستند تا در موارد مشکل ساز به شما کمک کنند. 

۵٫ صرفه جویی در هزینه ها 

جلوگیری از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان موجب صرفه جویی در هزینه می شود. خدمات پزشکی در منزل همچنین می تواند با به تاخیر انداختن یا جلوگیری از نیاز به مراقبت های ویژه در بیمارستان، در هزینه های خود صرفه جویی کند. 

۶- خدمات پزشکی با کیفیت بالا

از مزایای مهم مراقبت های بهداشتی در خانه این است که از روش های استاندارد درمانی و مراقبتی استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که بیماران در زمان مناسب در خانه خود از مراقبت های درمانی بهره مند می شوند. 

۷-. مراقبت شخصی و اختصاصی

 بیمار یا سالمند برنامه اختصاصی مراقبتی متناسب با نیازهای خاص خود را دریافت می کند. این امر باعث می شود درمان موثر تر شود و اعتماد بین بیمار و تیم مراقبت در منزل ایجاد شود.

۸- تیم متخصصین

پرستاران، فیزیوتراپ ها، کاردرمان ها، گفتاردرمانگرها، مددکاران اجتماعی و دستیاران خدمات پزشکی در منزل تحت نظارت پزشک یک تیم را تشکیل می دهند. هر یک از اعضای تیم با دقت آموزش داده می شوند. بیماران می توانند بدون مراجعه به مطب پزشک، مرکز توانبخشی یا بیمارستان، این متخصصان را در منزل خود ببینند.

۹- ارائه طیف گسترده ای از خدمات

خدمات پزشکی در منزل، مراقبت های بالینی جامع است که از خدمات پرستار ماهر و پزشک گرفته تا مراقبت از زخم و مدیریت دارو را شامل می شود. بیماران می توانند طیف گسترده ای از درمان ها را در خانه دریافت کنند.

۱۰- همنشینی

علاوه بر دریافت ویزیت از تیم مراقبت های بهداشتی در منزل، برای دوستان و بستگان یک فرد سالخورده یا بیمار، عیادت در خانه آسانتر از مراجعه به بیمارستان یا مرکز درمانی است زیرا بدون محدودیت زمانی یا تعیین ساعت مراجعه، بیماران تعامل اجتماعی بیشتری کسب می کنند. این مزیت باعث می شود با تنهایی مقابله کنند و خانواده ها را در کنار هم قرار می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo