شناخت سکته قلبی

می‌توان گفت که سکته قلبی در میان افراد بسیار شایع بوده و جزو عارضه های خطر آمیز است. درصورتی‌ که افراد سبک زندگی سالمی نداشته باشند، در معرض این مشکل قرار خواهند داشت. لازم است بدانید که احتمال بروز سکته قلبی در سالمندان بسیار بیشتر است. بنابراین وجود پرستار سالمند می‌تواند برای مراقبت ویژه عید افراد و همچنین تنظیم یک رژیم غذایی سالم مفید باشد. ما در این مطلب قصد داریم به‌ طور کامل در مورد حمله‌ قلبی صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه مقاله همراه ما باشید.

سکته قلبی و خطرات آن

بدون شک شناخت کامل از سکته قلبی و  کسب اطلاعات درمورد علائم آن، می‌تواند بسیاری از افراد را از این مشکل در امان نگه دارد. اگر افراد دلایل، عوامل و همچنین راه‌های پیشگیری از حمله قلبی را بدانند، می‌توانند به‌ خوبی از خود محافظت کرده و به رژیم غذایی و سبک زندگی خود توجه بیشتری داشته باشد. سکته قلبی  جزء وضعیت‌های اورژانسی است که باعث شد و جریان خون به قلب به شکل ناگهانی انسداد پیدا کند. درصورتی‌ که خود یا اطرافیانتان با این مشکل مواجه بوده و یا مشکوک هستید، باید خیلی سریع با اورژانس تماس حاصل فرمایید تا مراقبت‌های تا اقدامات لازم انجام شود.

در زمان حمله قلبی جریان خون به قلب باعث شده تا عضله‌های قلب آسیب ببیند و می‌تواند کل سلامت زندگی انسان‌ها را به خطر بیندازد.به‌همین خاطر نیز اگر در پس‌از سکته قلبی جریان خون به قلب برگرددمی‌توان شانس بهبودی بیشتر دانست.

حمله قلبی چگونه است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور ممکن است جریان خون به قلب انسداد پیدا کند؟ سفت شدن رگ‌های قلب می‌تواند بنا به دلایل مختلفی باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کلسترول بالا، تجمعات چربی در شریان‌های قلب اشاره کرد.  کلسترول و  چربی‌ها با رسوب کردن در رگ‌ها باعث به وجود آمدن پلاک‌های چربی می‌شوند.

در حقیقت پلاک‌ها مجموعه چربی‌ها و مواد التهابی هستند که در در دیواره رگ‌ها قرار خواهد گرفت و به‌ تدریج اندازه آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. درنتیجه سبب شده تا جریان خون کاهش یابد.هرچه چربی بدن بالاتر باشد، با رسوب پلاک‌ها  افزایش پیدا خواهد کرد و با گذشت زمان به‌حدی می‌رسد که قلب کاملاً بسته شده و رگ‌های آن پاره خواهند شد.

نشانه‌های سکته قلبی

همان طور که گفتیم، شناخت نشانه‌های سکته قلبی می‌تواند برای افراد بسیار مفید باشد.  مهم‌ترین علایم حمله قلبی عبارت‌اند از:

  • درد قفسه سینه در کنار گرفتگی سینه
  • وجود درد در شانه، بازو،  پشت گردن و دندان‌ها
  • در برخی اوقات درد در قسمت بالایی شکم
  • عرق سرد
  • سوزش معده یا سوءهاضمه
  • سرگیجه‌های ناگهانی
  • حالت تهوع شدید
  • تنگی نفس

در برخی خانم‌ها ممکن است علایم دیگری همانند درد خفیف در گردن و یا پشت وجود داشته باشد. گاهی اوقات اولین نشانه سکته قلبی و ایست قلبی است. بعضی از حملات قلبی به شکل کاملاً ناگهانی اتفاق می‌افتند اما در بسیاری از افراد چند سال قبل نشانه‌هایی ظاهر می‌شود. به‌طور مثال در و یا فشار در قفسه سینه یک علامت جدی و هشداردهنده است.

تشخیص سکته قلبی

معمولاً برای تشخیص سکته‌ قلبی پزشک متخصص بیمار را معاینه کرده و با استفاده از فشار خون و دمای بدن، سلامت بیمار را را مورد بررسی قرار می‌گیرد.  در صورتی‌ که تشخیص حمله قلبی باشد، باید باید خیلی سریع اقداماتی انجام شود. سپس با انجام آزمایش‌های سلامت کلی بدن می‌باشد بررسی شده و تأیید می‌گردد.

از جمله اقدامات لازم برای پس‌از سکته قلبی می‌تواند موارد زیر اشاره کرد:

آزمایش خون

خوشبختانه می‌توان با یک نمونه‌ گیری خون در منزل و یا بیمارستان ازسلامت بیمار متوجه شد.

 

رادیوگرافی قفسه سینه

در این  روش درمانی، تصاویری از قفسه سینه و قلب بیمار حاصل شده که پزشک می‌تواند براساس آن سلامت قلب را ارزیابی نماید.

اکوکاردیوگرافی

در آزمایشگاه اکوکاردیوگرافی با استفاده از امواج صوتی تصاویری از قلب گرفته می‌شود. در این نوع آزمایش می‌توان به‌ خوبی نحوه چگونگی جریان خون در قلب و دریچه های قلبی را به پزشک نشان داد. همچنین میزان آسیب را نیز مشخص خواهد کرد.

آنژیوگرافی

در روش آنژیوگرافی لوله بلند و نازک را به عروق پا وارد می‌کند و سپس آن رل به سمت قلب هدایت می‌نمایند. رنگی که در لوله وجود دارد بیان‌ کننده وضعیت قلبی بیمار خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo