مراقبت از بیمار و سالمند در منزل

هنگام مراقبت از بیمار و سالمند در منزل ، موارد مهم بسیاری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. امروزه امکان ارائه مراقبت از سالمندان و بیماران در خانه فراهم شده به همین دلیل هر روز به تعداد افرادی که می خواهند از این خدمات در منزل استفاده کنند بیشتر می شود. سالمندان و بیماران نیاز های خاص و پیچیده ای دارند. بنابراین برای کارکنان خدمات مراقبتی و درمانی در منزل فرصت های زیادی وجود دارد که به تجارب خود اضافه کنند.

یک نکته کلی این است که هرچه ناتوانی فرد بیشتر باشد، نیازهای او بیشتر می شود. با این حال، برخی از سالمندان یا بیماران هنوز هم از این موضوع گله دارند که نیازهای آنها توسط کسانی که از آنها مراقبت می کنند برآورده نمی شود.

 با این حال برخی از سالمندان و بیماران هم همیشه اعلام می کنند که نیازهای آنها برآورده شده است و هیچ وقت شکایتی ندارند و نارضایتی خود را بروز نمی دهند. اما، شواهدی وجود دارد که به این واقعیت اشاره دارد که افراد مسن شکایت کردن و غر زدن را دوست ندارند. با این حال، اکثر سالمندان، مراقبت بی نقص و تمام و کمال را که انتظار دارند دریافت نمی کنند. مراقبان هنگام مراقبت از بیمار و سالمند در منزل باید این شکاف ها را پر کنند. 

برای پر کردن این شکاف ها، مراقبان باید هر بار که از سالمند یا بیمار مراقبت می کنند، موارد مهمی را به خاطر بسپارند. بنابراین، هنگام ارائه خدمات مراقبتی و پزشکی به بزرگسالان و سالخوردگان، چه چیزی را باید به خاطر داشته باشید؟

نکات اصلی مراقبت از بیمار و سالمند در منزل

 نیاز های اساسی سالمند یا بیمار در واقع چیزهای ساده ای هستند که روزانه از آنها غفلت می کنیم که مربوط به اصلی ترین نیازهای درونی انسان هستند که بیماران و سالمندان بیشتر از سایرین به آن احتیاج دارند.

باید بدانیم که سالمندان و بیماران نیز مانند یک شهروند عادی در هر جامعه انسانی هستند و دقیقاً باید با آنها همانگونه برخورد شود که با دیگر شهروندان انجام می شود. آنها همان حق و حقوقی را دارند که هر فرد دیگری دارد. بیماران و سالمندان نیاز دارند علاوه بر اینکه از مراقبت های بهداشتی و درمانی خوب برخوردار می شوند از آزادی های خاص خود نیز برخوردار باشند. همه افرادی که مراقبت از بیمار و سالمند در منزل را انجام می دهند باید چنین دیدگاهی داشته باشد. 

انجام نیازهای منحصر به فرد افراد مسن و بیماران می تواند برای کسانی که خدمات مراقبت در منزل ارائه می دهند کاری دشوار باشد، به خصوص که کارهای بسیاری مهم تر دیگری برای انجام دادن داشته باشید. مثلا باید از بچه های خود مراقبت کنید و خانه خود را برای نظم و ترتیب دهید و غیره. اما با این حال شما نباید اجازه دهید فهرست کارهای زیادی که دارید، شما را به سمتی سوق دهد که مراقبت کافی از سالمند یا بیمار نکنید.

همچنین، باید توجه داشته باشید که برخی از افراد مسن عادت دارند که اشتباهات کوچک شما را بزرگنمایی کنند. بنابراین با نادیده گرفتن درخواست های کوچک سالمندان و بیماران فقط باعث می‌شوید در وضعیتی قرار بگیرد که زمان شما بیشتر هدر رود. بنابراین انجام کارهای بسیار کوچک در هنگام مراقبت از بیمار و سالمند در منزل میتواند تفاوت زیادی در میزان رضایت آنها ایجاد کند.

حفظ کرامت مهم در حین مراقبت از بیمار و سالمند در منزل

 با افزایش سن یا با مبتلا شدن به بیماری و معلولیت زندگی بیشتر کسالت بار میشود. پیری بدون توجه به وضعیت و ثروت برای همه اتفاق می افتد. بسیاری از افراد مسن که از آنها مراقبت می کنید احساس غم، درد، کسالت، بیماری و تنهایی می کنند. آنها به راحتی می توانند کرامت خود را در مقابل افرادی که از آنها مراقبت می کنند از دست دهند و می دانند که دیگر نمی توانند هیچ چیز یا هیچ کسی را کنترل کنند.

اکنون، آنها باید به شما گوش دهند و دستورات شما را انجام دهند حتی اگر بدانند که آن کار برای آنها مفید نیست. عدم توانایی در تهیه وعده های غذایی و استحمام خود و انجام فعالیتهای ضروری آنها را از درون خرد میکند. بسیاری از سالمندان و بیماران حتی توانایی تحرک خود را از دست می دهند. این شرایط چند سال پیش برای آنها غیر قابل تصور بود اما حالا به آن گرفتار شده اند. بنابراین هنگام مراقبت از بیمار و سالمند در منزل نشان دادن مختصری احترام توسط مراقب تفاوت زیادی را برای یک سالمند یا بیمار ایجاد می کند. مثلا گاهی می توانید به آنها اجازه دهید تا برخی وظایف خود را به تنهایی انجام دهند. حتی می توانید چند دقیقه با آنها بنشینید و در مورد هر چیزی که می خواهید گپ بزنید.

سعی کنید رفتار آنها را درک کنید

این تنها برای کسانی که از آنها مراقبت می کنید مفید نیست بلکه در طولانی مدت برای شما که مراقبت از بیمار و سالمند در منزل را انجام می دهید نیز مناسب است. حتی بهترین مراقبین نیز می دانند که افراد مسن بعضی اوقات می توانند کمی بدخلق شوند یا به راحتی می توانند چیزها را فراموش کنند. وظیفه شما این است که این موارد را بدانید. ممکن است افراد مسن نیز مانند نوزادان یا کودکان رفتار کنند، اما این نوع رفتار هرگز عمدی نیست. این نوع رفتار به دلیل کاهش توانایی های شناختی آنها است. ممکن است بیمار یا سالمند چیزهایی را بگویند که با آنها موافق نیستید یا چیزهایی که شما را عصبانی میکند، اما باید آرام باشید و آن را درک کنید. صبور باشید. افراد مسن و بیمار را درک کنید و ببینید چقدر با هم خوشحال خواهید شد.

برقراری ارتباط مناسب با سالمند یا بیمار

در هنگام مراقبت از بیمار و سالمند در منزل باید اعتماد به نفس داشته باشید. داشتن اعتماد به نفس در رابطه با یک بیمار یا سالمند بدان معنی است که شما و فرد مسن می توانید در مورد چیزهای مختلف صحبت کرده و بخندید. با این حال، از حد عبور نکنید و وارد اختلافات خانوادگی آنها نیز نشوید و مسائل خصوصی زندگی خود را نیز با بیمار یا سالمند به اشتراک نگذارید. بسیار مهم است که مانند یک دوست یا مراقب با او دوست باشید. این روش به شما کمک می کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و ایجاد رابطه خوب تضمین شود.

call
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo