مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل

برای بسیاری از خانواده ها، خدمات درمانی مراقبت در منزل یک انتخاب سودمند، راه حل ایمن و مقرون به صرفه است که از خانواده پشتیبانی می کند، در عین حال به عزیزان شما این امکان را می دهد تا در آسایش در خانه خود بمانند. در شرایطی که شما قادر به حضور در منزل نباشید، متخصصان مراقبت های بهداشتی به کمک خانواده می آیند و برای ارائه انواع خدمات مورد نیاز بیمار یا سالمند به منزل مراجعه می کنند.

مراقبت از سالمندان در منزل که در فعالیت های روزانه نیاز به کمک، همدلی و خدمات درمانی دارند بسیار مفید است. سطح مراقبت بر حسب نیاز متفاوت است و می تواند از آماده سازی وعده های غذایی هفتگی تا کمک به افراد مبتلا به بی اختیاری نیز باشد.

مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل تفاوت های ظریف مراقبت های مورد نیاز افراد را درک می کند و بنابراین می توانند با تعیین مراقبت های مناسب مورد نیاز هر سالمند، خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

 

call

بر اساس آمار ها در سال ۲۰۱۴ در ایران، ۷۶٪ از مرگ و میر ها به علت بیماریهای مزمن بوده است. نقش جامعه و خانواده ها و مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل در مدیریت بیماری های مزمن در جهان تغییر کرده است. خدمات درمانی و مراقبت های مبتنی بر بیمارستان به مراقبت های مبتنی بر جامعه و در منزل تبدیل شده است. ارائه خدمات درمانی در خانه می تواند به کاهش هزینه ها و عوارض بیمارستان و به حداقل رساندن نیاز به بستری شدن در بیمارستان کمک کند. امرزوه سالمندان و بیماران ترجیح می دهند ضمن دریافت خدمات درمانی، در منزل خود بمانند. مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل نیز خدمات جامع را از طریق نیروی های متخصص و آموزش دیده که تجربه ارائه خدمات در منزل را دارند جهت افزایش رضایت بیماران و سالمندان فراهم می کند.  برای استفاده موثر از مزایای بیشمار خدمات مراقبتی در خانه، شناسایی یک مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل مناسب ضروری است.

هنگامی که به یک مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل مراجعه می کنید، آنها ابتدا با بررسی نیازها و ملزومات بیمار شما یک برنامه مراقبت شخصی تهیه می کنند. این مراکز با اعضای خانواده بیمار ملاقات کرده و در صورت لزوم با پزشک بیمار نیز مشورت می کنند. 

انواع مختلف خدمات مراقبتی ارائه شده توسط مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل چیست؟

دامنه خدمات مراقبت از منزل که بیمار می تواند در خانه از آن استفاده کند بی حد است. بسته به وضعیت بیمار یا سالمند، مراقبت می تواند از مراقبت های پرستاری گرفته تا خدمات تخصصی پزشکی باشد. با کمک اعضای خانواده و پزشکان برنامه مراقبت و خدمات مورد نیاز بیمار خود را در خانه تعیین خواهید کرد. خدمات مراقبت در منزل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خدمات پزشکی در منزل : یک پزشک ممکن است برای تشخیص و معالجه بیماری به منزل بیمار مراجعه کند. پزشک همچنین به طور دوره ای نیازهای مراقبت در منزل را بررسی می کند و با یک مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل همکاری دارد.

خدمات پرستاری در منزل : رایج ترین نوع مراقبت در منزل است و بسته به نیاز شخص، نوعی مراقبت از پرستاری است. با مشورت با پزشک، یک پرستار که با مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل همکاری می کند برنامه مراقبت از بیمار را تنظیم می کند. مراقبت های پرستاری ممکن است شامل پانسمان زخم، تزریق داروهای داخل وریدی، دادن دارو به بیمار، نظارت بر سلامت عمومی بیمار، کنترل درد و سایر فعالیت های مراقبتی لازم باشد.

خدمات فیزیوتراپی در منزل و مراقبت شغلی یا گفتاردرمانی در منزل : ممکن است برخی از بیماران برای انجام وظایف روزانه یا بهبود گفتار خود پس از یک بیماری یا آسیب، به کمک نیاز داشته باشند. فیزیوتراپ می تواند با ارائه یک برنامه درمانی به بیمار در بازیابی یا تقویت استفاده از ماهیچه ها و مفاصل کمک کند. یک متخصص کاردرمانی می تواند به بیمار مبتلا به معلولیت جسمی، رشدی، اجتماعی یا عاطفی کمک کند که نحوه انجام وظایف روزانه مانند غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و موارد دیگر را انجام دهد. گفتار درمانگر می تواند به بیمار مبتلا به اختلال گفتار کمک کند تا توانایی برقراری ارتباط و صحبت کردن را به دست آورد. برای دریافت هر کدام از این خدمات می توانید با یک مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل هماهنگ شوید.

خدمات پزشکی اجتماعی : مددکاران پزشکی اجتماعی خدمات مختلفی را به بیمار ارائه می دهند، از جمله مشاوره و یافتن منابع در جامعه برای کمک به بهبودی بیمار می باشد. برخی از مددکاران اجتماعی همچنین مدیر پرونده بیمار هستند. اگر وضعیت پزشکی بیمار بسیار پیچیده باشد و نیاز به هماهنگی با مراکز مختلف وجود داشته باشد مددکار اجتماعی در منزل این هماهنگی ها را انجام میدهد. 

مراقبت از بهداشت در منزل: دستیاران بهداشت در منزل می توانند در برطرف کردن نیازهای شخصی بیمار مانند خارج شدن از تختخواب، پیاده روی، حمام کردن و لباس پوشیدن کمک کنند. برخی از دستیاران برای انجام مراقبت های تخصصی تر تحت نظارت یک پرستار آموزش های تخصصی دریافت کرده اند.

خدمات خانه داری در منزل برای بیمار: علاوه بر اینکه یک بیمار در منزل تحت مراقبت ها توسط یک مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل قرار می گیرد، یک فرد خانه دار هم می تواند در انجام اموری مانند شستن لباس های بیمار، تهیه غذا، خرید مواد غذایی و سایر وظایف خانه داری به بیمار کمک نماید. 

همراهی و مصاحبت: بیمارانی که در خانه تنها هستند ممکن است نیاز به همراه داشته باشند تا علاوه بر مصاحبت بر حال بیمار نیز نظارت داشته باشد. برخی از همراهان نیز ممکن است وظایف خانگی را هم انجام دهند.

آزمایشات در منزل: خدمات آزمایشگاهی خاصی مانند آزمایش خون و ادرار در منزل بیمار قابل انجام است. علاوه بر این، دستگاه های تصویر برداری قابل حمل به تکنسین های رادیولوژی اجازه می دهند این خدمات را در منزل بیمار انجام دهند.

خدمات دارویی: دارو و تجهیزات پزشکی را می توان در منزل به بیمار ارائه داد. اگر بیمار به آن احتیاج داشته باشد، آموزش در مورد نحوه مصرف دارو یا استفاده از تجهیزات از جمله درمان داخل وریدی را نیز به بیمار یا اعضا خانواده ارائه می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo