گهداری از سالمند در منزل

به‌طور کلی نگهداری از سالمند در منزل کار بسیار حساس و ویژه‌ای است. افرادی که دچار کهولت سن می‌شوند، معمولاً با مشکلات روحی و جسمی مختلفی روبرو خواهند بود و شما باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها پرستاری کنید. پرستاری از سالمندان یک کار تخصصی بوده و به اطلاعات زیادی نیاز دارد. به‌همین خاطر پیشنهاد می‌ شود تا حد امکان به مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در منزل مراجعه کرده و جهت اخذ پرستار سالمند در منزل اقدام کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات کلیدی و مهمی را در خصوص راه نگهداری از سالمند در منزل به شما عزیزان ارائه دهیم.

نکات مهمی که برای نگهداری از سالمند در منزل باید به آن توجه کنید!

به‌طورکلی کاهش آمادگی جسمی و ذهنی باعث شده تا در نحوه زندگی افراد سالمند تغییرات زیادی ایجاد شود. بنابراین هرچه درمورد سالمندان و خلق‌وخوی آن‌ها اطلاعات بیشتری بدست بیاورید، کم است. شما باید نسبت‌ به این‌موضوع اطلاع داشته باشید که چه چیزهایی می‌تواند باعث بهبود زندگی افراد سالمند شود. به‌جرأت می‌توان گفت که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کاری که افراد می‌توانند در زندگی آن را تجربه کنند، نگهداری از سالمند است. اما می‌توان با افزایش آگاهی در این زمینه تا حدودی از پیچیدگی اینکار ازجمله مواردی که شما باید در نگهداری از سالمند در منزل به آن توجه کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرستار بیمار سالمند قلبی

سرویس بهداشتی مناسب

همان‌طور که بهتر می‌ دانید، اکثر افراد سالمند برای استفاده از سرویس‌ های بهداشتی با چالش‌های مختلفی رو به رو هستند. اکثر آن‌ها باید حتما از سرویس بهداشتی و فرنگی استفاده کنند. همچنین برای استحمام آن نیز به حضور یک پرستار سالمند در منزل به‌ شدت نیاز است. شما باید در زمان استفاده سالمندان از سرویس بهداشتی و همچنین حمام به موارد زیر توجه کنید:

  • از وان استفاده نکنید؛ چرا که نشستن در وان برای سالمندان آسیب‌های زیادی را به‌همراه دارد و ممکن است دچار خفگی شوند.
  • از دمپایی‌های مناسب استفاده کنید، تا از سر خوردن آن‌ها در سرویس بهداشتی و یا حمام جلوگیری کنید.
  • حتما برای رفتن افراد سال‌ خورده به سرویس بهداشتی باید به‌صورت فیزیکی به آن باید به آن‌ها کمک کنید. این کار می‌تواند با کمک یک پرستار متخصص پرستار سالمند و متخصص در منزل صورت گیرد.

محیط استراحت افراد سالمند

محل خواب و استراحت افراد سالمند باید به شکلی باشد که بتوانند آرامش کامل داشته و به‌خوبی استراحت کنند. زیرا افراد زمانی‌ که دچار کهولت سن می‌شوند، به استراحت بیشتری نیاز خواهند داشت. همچنین  محیط باید به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به تمام وسایلی که نیاز دارند، دسترسی داشته باشند که درصورتی‌که پرستار امکان رسیدگی به آن‌ها و خوراندن دارو را نداشته باشند،  آن‌ها بتوانند خود اینکار را انجام دهند.

فیزیوتراپی سالمند در منزل

از طرف دیگر نیز فضای استراحت سالمندان باید فاقد هرگونه اجسام تیز و برنده باشد. همچنین شما می‌توانید برای راحتی بیشتر افراد سال‌ خورده یک زنگ در اتاق آن‌ها قرار دهید تا در صورت نیاز به شما بتوانند به‌راحتی شما را خبر کنند.

محیط آشپزی برای افراد سالمندبرای نگهداری افراد سالمند در منزل

محیط آشپزخانه باید به صورتی باشد که برای نگهداری سالمند در منزل چالشی را ایجاد نکند. اکثر سالمندان علاقه دارند تا حد امکان کارهای شخصی خود را خود انجام بدهد و شما باید به‌عنوان یک پرستار سالمند در منزل آن‌ها را کنترل کنید. برای این کار بهتر است که از گازهایی که بدون شعله هستند، استفاده کنید.

اجسام برنده را تا حد امکان از دسترس آن‌ها خارج کنید و همچنین وسایل الکترونیکی را که ممکن است باعث برق‌گرفتگی افراد سالمند می شوند، از محیط دور کرده و به‌طورکلی تمام قسمت‌ها را کنترل کنید.

مراقبت‌های روحی از افراد سالمند

یکی دیگر از موارد مهم که حتما باید جهت نگهداری سالمندان در منزل به آن توجه شود، مراقبت‌های روحی و روانی است.همان‌طور که بهتر می‌دانید افراد سالمند از نظر روحی و روانی به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند و کسی که به‌عنوان پرستار سالمند در منزل نزد آن‌ها است، باید با استفاده از تکنیک‌های بخصوصی ازنظر روحی به مراقبت‌های ویژه‌ای بپردازد.

مراقبت سالمند در منزل

سخن پایانی

استفاده از تخصص و تجربه پرستار سالمند در منزل می‌تواند در نگهداری افراد سال‌ خورده تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. چرا که این افراد در این زمینه آموزش‌ دیده و نسبت‌به تمامی نکات نگهداری از سالمندان آگاه هستند. بنابراین تا حد امکان جهت راحتی خود و والدین در منزل بهتر است که به مراکز معتبر ارائه‌دهنده خدمات درمانی در منزل مراجعه کرده و از پرستاران باتجربه و خبره کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo