سونوگرافی رحم در منزل

در حقیقت سونوگرافی رحم از جمله خدمات درمانی است که می توان برای مواردی مختلفی از آن استفاده کرد. خانم ها می توانند جهت تشخیص بارداری، بیماری خاص و حتی جنسیت فرزند خود نیز از سونوگرافی در منزل یا در بیمارستان استفاده کنند. لازم است بدانید که این نوع روش درمانی می تواند تا حد بسیار زیادی روی جلوگیری از بیماری های خاص در رحم جلوگیری کند. به این صورت که شما با مراجعه به دکتر مربوطه آن می توانید از وجود بیماری مطلع شده و خیلی سریع جهت درمان آن اقدام کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

سونوگرافی رحم در منزل

سونوگرافی رحم و تخمدان از جمله خدماتی است که افراد می توانند در منزل نیز از آن بهره مند شوند. همان طور که گفته شد، این روش درمانی بسیار حائز اهمیت بوده و افراد می توانند برای مواردی همانند بارداری، تعیین جنسیت و اطلاع از بیماری، از آن استفاده کنند.

این متد تشخیص به طور معمول با چرخاندن دستگاهی مخصوص روی شکم قرار می گیرند که می توان از طریق آن به خوبی از وضعیت رحم و تخمدان مطلع شد. البته ممکن است شما پس از انجام سونوگرافی برای تشخیص دقیق تر بیماری، جهت سونوگرافی واژینال نیز اقدام کنید که این مورد به تشخیص پزشک بستگی دارد.

یکی از مزایا بسیار عالی این نوع سونوگرافی این است که جهت تشخیص دقیق بیماری از هیچ اشعه ای استفاده نمی شود. در نتیجه می توان گفت که این روش هیچ تاثیر مخربی برای بدن به ویژه رحم نخواهد داشت.  بنابراین لازم است بابت سونوگرافی رحم هیچ گونه نگرانی داشته باشید.

معرفی انواع سونوگرافی مربوط به رحم

لازم است بدانید که این روش تشخبص بر اساس کاربرد آن برای بدن، در انواع گوناگونی انجام می شود. از جمله انواع سونوگرافی تخمدان و رحم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سونوگرافی برای بارداری

مهم ترین نوع این روش، سونوگرافی دوره بارداری  است که در مراحل متعددی در ماه های بارداری بایستی حتما انجام شود. در حقیقت هدف اصلی سونوگرافی تخمدان برای بارداری این است که از وضعیت جنین مطلع شد. همچنین می توان با استفاده از این روش تشخیص به راحتی سن جنین و زمان زایمان را تعیین کرد.

این نوع سونوگرافی را می توان به دو صورت واژینال با از طریق شکم انجام داد که برای شکن از یک پروپ معمولی استفاده می شود. لازم است بدانید که جهت سونو دیگر نقاط بدن نیز دقیقا از همین دستگاه استفاده می شود؛ اما برای رحم و تخمدان مدل های کوچک تر آن مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

سونوگرافی رحم برای سقط جنین

این نوع روش تشخیص مخصوص کسانی است که به تازگی سقط جنین داشتند و جهت اطمینان حاصل کردن از رحم خانم ها انجام می شود. همچنین می توان با استفاده از سونوگرافی رحم تشخیص داد که آیا هنوز قسمتی از جنین در رحم باقی مانده است یا به طور کامل تخلیه شده است.

تشخیص بیماری با سونوگرافی

سونوگرافی در منزل رحم ممکن است برای تشخیص بیماری های مختلف نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به این صورت که خانوم ها برای مطمئن شدن از داشتن کیست، سرطان رحم، یائسگی و… از این نوع روش تشخیص استفاده می کنند؛ چراکه بسیار دقیق است و می تواند به صورت قطع به خانوم ها ثابت کند که واقعا دچار مشکلی هستند یا خیر!

نحوه انجام سونوگرافی تخمدان و رحم

شاید این سوال برای اکثر افراد پیش بیاید که سونوگرافی رحم چگونه انجام می شود؟ در ابتدا باید بدانید که مراکز درمانی تنها درصورت تجویز پزشک این خدمات درمانی را به شما ارائه می دهند. برای انجام این روش لازم است تا از زیر سینه به پایین لباس نداشته باشید. توصیه ما به ما این است که حتما از روپوش های مخصوص استفاده کنید.

سونوگرافی رحم در منزل در تهران

در واقع در برخی مواقع افراد به ویژه خانوم های باردار وضعیتی دارند که نمی توانند جهت سونوگرافی به مراکز درمانی مراجعه کنند. بهترین گزینه برای چنین افرادی سونوگرافی در منزل است. شما می توانید برای دریافت چنین خدمات درمانی در منزل در شهر تهران، به سایت معتبر نبض اول مراجعه کنید. این مجموعه دارای بهترین پرستار منزل و نیروهای مجرب بوده که شما می توانید با خیال راحت امورات درمانی خود را به آن ها بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo