شاید تصور کنید که تنها بزرگسالان با بیماری آسم دست ‌و پنجه نرم می‌کنند. اما باید بدانید که بر اساس آمارهایی که وجود دارد مشخص شده که کودکان زیادی در جهان به این بیماری مبتلا شده و همواره باید مراقبت‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شود. در حقیقت کودکان نسبت ‌به بزرگسالان بیشتر با چالش‌های مربوط به آسم رو به ‌رو بوده و بیشتر در زندگی دچار مشکل می‌شوند. ما در این مطلب از سایت نبض اول قصد داریم تا در مورد کنترل آسم کودکان صحبت کنیم. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بیماری آسم در کودکان

آسم یک بیماری مزمن بود و بنا به دلایل مختلف روز به ‌روز در میان افراد درحال افزایش است. کودکان معمولاً از سن ۵ سالگی این بیماری را تجربه خواهند کرد. پس ‌از تشخیص بیماری آسم در کودک، پزشک طبق سابقه ‌های پزشکی و  شدت بیماری نسخه‌ای را ارائه می‌کند. چگونگی مصرف دارو و مراقبت‌ها بر  کنترل آسم کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و می‌تواند تا حدودی مشکلات مربوط به این بیماری را برطرف سازد. در واقع انجام دادن برنامه درمانی برای جلوگیری و مقابله با آسم می‌تواند به کنترل بهتر آن کمک بسزایی کند. می‌توان گفت که بیماری آسم جزء شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در میان کودکان بوده و تا به امروز نیز درمان قطعی برای آن وجود نداشته است. خوشبختانه روش‌های پزشکی برای تسکین درد و کاهش حملات وجود دارد که ما در ادامه به‌طور کامل آن‌ها را به شما توضیح خواهیم داد.

بهترین راه‌ها برای کنترل آسم کودکان

برای کنترل آسم کودکان بهتر است که موارد زیر را حتماً رعایت کنید:

در نظر گرفتن یک برنامه درمانی دقیق

شما با مشورت پزشک و بهره‌ مندی از کمک پرستار کودک می‌توانید یک برنامه مناسب تهیه کرده تا بتوانید خیلی بهتر حملات آسم را کنترل کنید. شما می‌توانید این برنامه را و به پرستار کودک و یا دیگر اعضای خانواده بسپارید. تا زمانی‌که او در کنار کودک خود نیستید آن‌ها بتواند طبق آن عمل کنند.

بررسی روند بیماری

به ‌منظور بررسی بیماری و سلامت فرزند خود بهتر است یک دفترچه داشته باشید. می‌توانید در این دفترچه بنویسید که کودک در چه حد در روز چندین‌ بار سرفه کرده و یا مشکلات تنفسی داشته است. بهتر است که ۱ دستگاه پیک سلامت را خریداری کرده و با استفاده از آن به شکل منظم وضعیت سلامت کودک خود را مورد بررسی قرار دهید. سپس تمامی نتایج را در دفتر ثبت کنید. البته فراموش نکنید که هر بار مراجعه به پزشک اورژانس را نیز در دفترچه یادداشت بنویسید و درآخر داروهایی را که فرزند شما مصرف می‌کند و مقدار دوز آن‌ها را نیز یادداشت کنید.

شناسایی محرک‌های مؤثر آسم

ازجمله دیگر راه‌هایی که می‌تواند بکند به کنترل آسم کمک کند، شناسایی محرک‌هایی است که باعث حملات آسم می‌شود. رایج‌ترین محرک‌های آسم و عبارت‌اند از:

  • تغییرات آب ‌و هوایی
  • گرده کپک
  • دود سیگار
  • مواد شوینده شیمیایی

برای بررسی دقیق‌تر شما می‌توانید جهت انجام آزمایش آلرژی اقدام کنید.انجام آزمایش‌های ریه آزمایش‌های ریه جزء رایج‌ترین تست‌هایی بود که پزشکان برای تشخیص آسم کودکان آن را تجویز می‌کنند. امروزه رایج‌ترین تست عملکرد ریه برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد تست اسپیرومتری بود و با استفاده از یک لوله کوچک انجام می‌شود. شما می‌توانید به ‌منظور انجام انواع آزمایش از خدمات نمونه ‌گیری در منزل نبض اول نیز استفاده کنید.

داروهای مؤثر برای کنترل آسم کودکان

همون‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم هنوز دارویی برای درمان آسم کودکان به میان نیامده است. اما داروهایی وجود دارد که می‌توانند به کنترل بهتر بیماری کمک کند. در واقع این داروها از بروز نشانه‌های آسم جلوگیری می‌کنند. ب ه‌منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز خطا در روند درمان، لازم است بدانید که دقیقاً چندین‌بار در روز دارو ها  را به کودک خود بدهید. همچنین توجه به دستورالعمل پزشک نیز می‌تواند در کنترل آسم در کودکان بسیار مؤثر باشد.

 کلام پایانی

شما می‌توانید با رعایت بک سری از نکات از تشدید بیماری آسم در کودک خود جلوگیری کنید. در حقیقت عدم مدیریت این بیماری سبب حملات بسیار شدید و ایجاد شده و ممکن است نیاز باشد تا کودک شما حتماً در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین راهکارها را به شما ارائه دهیم. شما می‌توانید به ‌منظور نگه‌داری بهتر از کودک خود جهت استخدام پرستار کودک نیز اقدام کنید. مجموعه‌ی نبض اول می‌تواند علاوه‌ بر اعزام پرستار کودک در زمینه نمونه‌گیری در منزل فیزیوتراپی در منزل اعزام پرستار سالمند در منزل و بقیه نیز به شما کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo