آیا فیزیوتراپی عوارض دارد؟

سالیان زیادی است که فیزیوتراپی به یکی از روش‌های درمانی برتر جهت رفع مشکلات اندام‌های حرکتی، رباط‌ها، عضلات و… می‌ باشد. درواقع این روش کمک می‌کند تا بیماران بتوانند پس‌ از آسیب‌ دیدن براثر عوامل مختلف توانایی اولیه خود را به دست آورند. فیزیوتراپی متشکل از روش‌های بسیار متنوعی است و همچنین هر یک از این روش‌ها برای آسیب های به‌خصوص مناسب هستند. یکی از سوال‌هایی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که آیا فیزیوتراپی برای بدن عوارض دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ داده و به‌طورکلی در مورد عوارض و فواید فیزیوتراپی توضیحاتی را بیان کنیم.

تکنیک های فیزیوتراپی در منزل

به‌ طور کلی می‌توان گفت که فیزیوتراپی باعث شده تا قدرت فیزیکی بدن افراد افزایش پیدا کرده و اندام‌های آسیب‌ دیده بتوانند همانند روزهای اول کار کنند. شخص فیزیوتراپیست با توجه به شیوه زندگی بیماران می‌تواند از روش‌های مختلف فیزیوتراپی استفاده کند. این روش درمانی علاوه‌بر رفع آسیب به جلوگیری از ناتوانی، مدیریت عارضه‌های بسیار شدید، عملکرد فیزیکی بهتر بیمار و …. کمک می‌کند.

همان‌طور که گفته شد بر اساس آسیب بیمار فیزیوتراپی در روش‌های مختلفی انجام می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از دستگاه‌های برقی و انجام حرکات ورزشی مختلف و حرکات اصلاحی اشاره کرد.

فیزیوتراپی شامل تکنیک‌های مختلفی می‌شود. درواقع در ابتدا باید میزان آسیب و همچنین علت آن مورد بررسی قرار گرفته تا بتوان از روش‌های رایجی که وجود دارد، استفاده کرد. ازجمله تکنیک‌های فیزیوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان قسمت آسیب‌دیده به‌صورت دستی

در این تکنیک مفصل‌ها و همچنین بافت‌های نرم بدن با استفاده از دست‌ها جا به‌ جا شده تا از این طریق جریان خون در بدن افزایش پیدا کند. درنتیجه باعث تسکین درد آن قسمت خواهد شد.

تحریک عصب‌ها با استفاده از دستگاه‌های الکتریکی

این روش جزو رایج‌ترین روش‌های فیزیوتراپی برای قسمت‌های مختلف بدن است. در واقع با ارسال سیگنال الکتریکی بسیار ضعیف به قسمت آسیب‌دیده سیگنال‌های درد مسدود شده و از طریق دیگر به مغز نمی‌رسد. همچنین تحریک الکتریکی باعث شده تا عصب‌های ازکار افتاده دوباره فعال شوند.

انجام حرکات ورزشی و اصلاحی

از جمله دیگر بهترین روش‌های فیزیوتراپی می‌توان به انجام حرکات ورزشی و اصلاحی اشاره کرد. این روش تاثیر بسزایی در برگشت عضله‌ها به حالت اولیه خود دارد و می‌تواند به بهبود آسیب نیز در هر قسمت از بدن کمک بسزایی کند.

بررسی عوارض فیزیوتراپی

در برخی اوقات ممکن است که فیزیوتراپی  دارای عوارضی باشد. اما احتمال آن چندان زیاد نیست. عوارض بعد از فیزیوتراپی  عبارت‌اند از:

آیا فیزیوتراپی درد دارد ؟

یکی از عوارض جانبی که اکثر بیماران پس‌از فیزیوتراپی تجربه می‌کنند، درد قسمت آسیب دیده است. با آغاز روش‌های فیزیوتراپی ممکن است که درد شما بالا برود و این اتفاق ممکن است تا حدودی ناخوشایند باشد. در حقیقت به برخی از بیماری‌ها درد پس‌از فیزیوتراپی طبیعی می‌باشد. به‌عنوان مثال زمانی‌ که شما قسمتی از بدن خود را به دلیل درد شدید حرکت نمی‌دهید، طبیعتاً زمانی‌ که تمرینات روش‌های فیزیوتراپی روی آن اجرا کرده است، زیادی را احساس کنید.

درصورتی‌که پس‌از مدتی درد شما متوقف‌ شود جای نگرانی وجود ندارد.اما اگر متوجه شدید که درد شما رو به‌ افزایش بوده و پایان نمی‌یابد، بهتر است که با  پزشک خود دراین‌باره صحبت کنید.

آیا فیزیوتراپی تورم دارد ؟

تورم نیز یکی دیگر از عوارض جانبی فیزیوتراپی می‌باشد. به دلیل این‌ که فیزیوتراپی جهت تقویت قسمت‌هایی همانند عضلات، تاندون‌ها، رباط و…، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، بنابراین تورم نیز موردی طبیعی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از کمپرس آب سرد یا آب گرم این تورم را از بین ببرید.

مشکلات روحی و روانی

برخی بیماران ممکن است اززمان  آغاز جلسات فیزیوتراپی  تا پایان آن دچار مشکلات روحی شوند. زیرا  آن‌ها باید به‌صورت متوالی به کلینیک‌ها مراجعه کرده و به شکل روتین تمرینات و روش‌های درمانی را انجام دهند. در چنین شرایطی فیزیوتراپی در منزل می‌تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد. زیرا آن‌ها دیگر مجبور به رفت‌ و آمد به کلینیک‌ها به‌صورت متوالی نبوده و در منزل آرامش بیشتری دارند.

عوارض فیزیوتراپی

سخن پایانی

فیزیوتراپی عوارض بسیار خطرناکی برای بدن ندارد و می‌تواند به بهبود عملکرد اندام‌های حرکتی کمک بسزایی کند. شما می‌توانید در صورت عدم شرایط مناسب برای مراجعه به کلینیک‌های درمانی از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنید. مجموعه ما می‌تواند در زمینه سونوگرافی در منزل ، فیزیوتراپی در منزل، سرم تراپی، پانسمان زخم در منزل  و….به شما بهترین خدمات درمانی را ارائه دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo