فیزیوتراپی دست در منزل

فیزیوتراپی دست در منزل یکی از راه‌های درمانی بوده که می‌تواند در برخی اوقات جایگزین جراحی شود. البته که این کار بایستی حتما به وسیله فیزیوتراپیست‌های حرفه‌ای و متخصص انجام شود. در غیر این‌صورت علاوه‌بر این‌که شما از این روش درمانی جواب نمی‌گیرید،  بلکه ممکن است آسیب بیشتری را به دست خود وارد کنید. فیزیوتراپی شامل روش‌های مختلفی بوده که  از جمله آن‌ها می‌توان به ورزش و استفاده از دستگاه‌های مخصوص روی دست اشاره کرد.

این روش توانبخشی علاوه‌ بر دست می‌تواند برای قسمت‌های دیگری نیز و همانند پاها، بازو شانه و کمر نیز مورد استفاده قرار گرفته و مفید باشد.

اهمیت فیزیوتزاپی دست در منزل

به طور کلی فیزیوتزاپی روشی است که به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند اندام‌های مختلف بدن خود را درمان کرده و به زندگی روزمره قبلی خود بازگردند.  بیمارانی که جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل اقدام می‌کنند،  بدون شک تأثیرات مثبت این روش درمانی را در خانه خواهند دید.

معمولاً کسانی به این روش درمانی نیاز دارند که بر اثر تصادف و یا شکستگی و دیگر آسیب‌ها در قسمت دست و  تاندون‌ها دچار آسیب‌های جدی شده باشند. همچنین افرادی که از بیماری‌های همانند سندروم تونل، آرتروز و مریضی‌های نورولوژیکی رنج می‌برند نیز می‌توانند از فیزیوتراپی دست بهره‌مند شوند. این این روش می‌تواند برای بهبودی بعد از جراحی نیز بسیار مهم باشد و تا حد بسیار زیادی به بیمار کمک کند.

فیزیوتراپی در منزل در تهران

لازم است بدانید که فیزیوتراپی دست در منزل تنها برای مواقعی که دست دچار مشکل شده‌، نیست و شما می‌توانید جهت جلوگیری از آسیب‌های عصبی نیز از این روش استفاده کنید. به‌ طورکلی فیزیوتراپی بر مبنی ورزش است و افراد تراپیست با دادن حرکات اصلاحی و ورزشی به افراد می‌توانند اندام‌ های حرکتی و فوقانی را درمان کرده و به حالت اول بازگرداند.

یکی دیگر از قسمت‌های مهم فیزیوتراپی اسپلینت است که باعث شده سفتی بدن رفع شود.  چنانچه افراد از این روش درمانی استفاده کنند،  می‌توانند به راحت‌ ترین شکل ممکن و فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.  قطعاً پس‌از انجام فیزیوتراپی دست در خانه بیماران درد کمتری را احساس خواهند کرد. همچنین در زمانی‌که قسمتی از درد دچار تورم است، فیزیوتراپی می‌تواند میزان آن را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

لازم است بدانید که فیزیوتراپی دست در منزل  می‌تواند برای آسیب‌های احتمالی پس‌ از زخم و جراحت نیز مناسب بوده و شدت آن‌ها را کنترل کند. پس‌ از گذشت چندین جلسه از فیزیوتراپی بیمار می‌تواند قدرت بیشتری را به دست آورده و دست خود را به‌راحتی حرکت دهد. شایان‌ذکر است که فیزیوتراپی هر یک از قسمت‌های دست با قسمت دیگر متفاوت بوده و ممکن است روش‌های درمانی این متغیر باشد.

بهترین روش‌های فیزیوتراپی دست در خانه

همان‌طور که گفته شد، فیزیوتراپی دست در منزل متشکل از روش‌های متعددی است،  که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپلینت

اسپلینت ها درواقع نوعی پارچه هستند که از که جنس آن‌ها  از لاستیک های مصنوعی  می‌باشد. وجود  این پارچه‌ها باعث شده تا درد دست تسکین یافته و روند بهبودی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. از طرف دیگر نیز این روش فیزیوتراپی برای رفع درد مفصل‌ها و همچنین افزایش افزایش قدرت اندام‌های حرکتی و جلوگیری از فرار  دفرمگی دست می‌تواند تا حدی می‌تواند تاثیرگذار باشد.پزشکان  برای فیزیوتراپی دست به اکثر بیماران خود پیشنهاد می‌کنند که از روش اسپلینت استفاده کنند.

ورزش

ورزش نیز مهم‌ترین قسمت فیزیوتراپی به شمار می‌رود، که معمولاً برای رفع آسیب‌های پس‌از جراحی می‌تواند مفید واقع شود. و ورزش‌هایی که برای فیزیوتراپی دست انجام می‌شود، روی انگشتان مچ و دیگر اندام‌ها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به  خم کردن انگشتان، خم کردن انگشت شصت، ضربه‌ی انگشت و غیره اشاره کرد.

فیزیوتزاپی دست

مراقبت‌های پس‌از جراحی

فیزیوتراپی  دست در منزل برای مراقبت‌های پس‌از جراحی نیز بسیار مفید و الزامی است.درمان و رفع آسیب‌های پس‌از جراحی از  این روش استفاده می‌شود که باعث کاهش درد شده و به بهبود هرچه بهتر زخم‌ها کمک می‌کند. ازجمله اقداماتی که در این روش استفاده می‌شود،  می‌توان به باند پیچی،  کشیدن بخیه‌ها، از بین بردن عفونت و همچنین تمیز کردن جراحت به شکل کاملاً حرفه‌ای و تخصصی اشاره کرد.

ماساژ نیز یکی از روش‌های فیزیوتراپی پس‌از جراحی است که می‌تواند تا حد بسیار زیادی در رفع درد و افزایش روند درمان تاثیر گذار باشد. لازم است بدانید که مراقبت از زخم زخم‌های پس‌از جراحی اهمیت بسزایی دارد؛ چراکه زخم‌های عمل معمولاً مستعد عفونت بوده و باید هرچه سریع‌تر درمان شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo