تخصص های رایج در فیزیوتراپی

سالیان زیادی است که فیزیوتراپی به‌ عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی به حساب می‌آید، که می‌تواند به افراد کمک کنند تا پس‌از یک بیماری و یا یک عارضه جدی به زندگی اول خود بازگردند. در این رشته درمانی شاخه‌های یوجود دارد. با وجود این‌ که تعدادی از تخصص‌های رایج در فیزیوتراپی در کلیت این حرفه شناخته می‌شوند. اما برخی اوقات نیز برخی از تخصص‌های آن توسط مردم نادیده گرفته‌ شده و خیلی به آن توجه نمی‌شود. ما در این مطلب از سایت نبض اول قصد داریم در مورد تخصص‌ های رایج رشته فیزیوتراپی اطلاعاتی را به شما ارائه داده و در مورد هر یک  توضیحات مفیدی را بیان کنیم.

فیزیوتراپی متشکل از روش‌های مختلفی می‌شود و می‌تواند برای افراد مختلف که دچار مشکلات متفاوتی هستند، و مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع تشخیص استفاده از هر یک از روش‌های فیزیوتراپی به تشخیص پزشک و شرایظ بستگی خواهد داشت. به‌ جرات می‌توان گفت که این روش درمانی بسیار کارآمد و مفید است. ب ه‌همین خاطر سالیان زیادی است که توسط پزشکان ارتوپد و یا مغز و اعصاب افراد پیشنهاد می‌شود. زیرا با بهره‌مندی از روش‌های درمانی فیزیوتراپی می‌توان تمامی اجزای بخش‌های مختلف بدن را که دچار آسیب شده‌اند، درمان کرد.

معرفی تخصص های رایج در فیزیوتراپی

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، تا به امروز فیزیوتراپی جزو بهترین روش‌های درمانی برای انسان به حساب می‌آید. همچنین با پیشرفت تکنولوژی توانسته که خیلی بهتر به افراد در درمان بخش‌های مختلف بدن آن‌ها کمک کند. از جمله مهم‌ترین تخصص‌های رایج در فیزیوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

فیزیوتراپی در زمینه ارتوپدی

فیزیوتراپیست هایی که در حوزه ارتوپدی تخصص دارند ، می‌توانند آسیب‌های سیستم اسکلتی و همچنین عضلانی را به‌ خوبی تشخیص داده و روش‌های مناسب مناسبی را برای درمان ارائه دهند. این افراد تمامی شرایط بیمار و آسیب‌های آن را مدیریت کرده و یک در برنامه مناسب و کاربردی را برای شروع روند درمان، تدوین می‌کنند.

همچنین و فیزیوتراپیست‌های ارتوپد به افراد بیمار در بهبودی ناراحتی‌ها و ناتوانی‌ها کمک بسزایی خواهند کرد. به‌ طور معمول افرادی که دچار آسیب استخوانی شده و یا عمل جراحی ارتوپدی داشته‌اند،می‌توانند از این افراد کمک بگیرند. به‌ طو رکلی این شرایط فیزیوتراپی معمولاً خارج از کلینیک‌ها و محیط‌های بیمارستانی است. به این صورت که افراد در ابتداء جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل اقدام کرده تا شخص مجرب و حرفه‌ای به منزل آن‌ها اعزام شود و بتواند با استفاده از تجربه و تخصص خود می‌توانند در کمترین زمان ممکن و درمان افراد بپردازند.

ازجمله آسیب‌هایی که توسط فیزیوتراپیست ارتوپد انجام شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رگ‌ به‌ رگ شدگی بخش‌های مختلف بدن
  • متورم شدن تاندون
  • شکستگی هر یک از اندام‌ها

فیزیوتراپی سالمندان از تخصص های رایج در فیزیوتراپی

از جمله دیگر تخصص‌ های رایج فیزیوتراپی می‌توان به فیزیوتراپی مربوط به سالمندان اشاره کرد. درحقیقت زمانی‌ که افراد سالمند در منزل شما دچار آسیب می‌شوند، علاوه‌بر نیاز به یک پرستار سالمند به شخصی نیاز است. تا بتواند با استفاده از تجربه و تخصص خود ضعف و ناتوانی های قسمت مختلف بدن افراد کهنسال را درمان کنند. ازجمله عارضه‌هایی که به افراد سالمند به‌ وجود آمده به فیزیوتراپی یا تراپی نیاز است می‌توان به آرتروز، پوکی استخوان، آسیب مفاصل، آلزایمر و عدم تعادل ادرار و مدفوع اشاره کرد.

تخصص ها در فیزیوتراپی

فیزیوتراپی مربوط به دستگاه عصبی

فیزیوتراپیست هایی که به‌ صورت تخصصی در زمینه دستگاه فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای افرادی که دچار مشکلات مغز و اعصاب هستند کمک کنند. از جمله مشکلات رایج که به فیزیوتراپیست دستگاه عصبی نیاز دارد می‌توان به آسیب مغزی، اختلال بینایی، فلجی، عدم تعادل و همچنین مشکل در راه رفتن اشاره کرد.

فیزیوتراپی برای مشکلات قلبی، ریه و عروق

فیزیوتراپی برای مشکلات قلبی، ریه و عروق نیز جزو تخصص های رایج در فیزیوتراپی است. افرادی نیز به‌ عنوان فیزیوتراپیست فعالیت می‌کنند که زمینه تخصص آن‌ها با مشکلات قلبی عروقی و ریوی ارتباط دارد. این تراپیست ها می‌توانند به افراد زیادی که به آن چنین مشکلات دچار هستند، کمک بسزایی کند. به‌طور معمول کسانی  تحت درمان بوده و یا جراحی قلب انجام داده‌اند، نیاز شدیدی به فیزیوتراپی در خانه دارند.

هدف اصلی از این روش درمانی  افزایش استقامت بیمار و همچنین بازگشت او به عملکرد اولیه خود است. همچنین اگر افراد دچار حمله قلبی شوند، ممکن است که نتوانند به بازتوانی قلبی خود بپردازند و در چنین شرایطی دریافت کمک از یک فیزیوتراپیست قلبی بسیار مفید و مناسب خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo