تعویض پانسمان زخم جراحی

یکی از فاکتور های مهم در بهبود بیمار پس از جراحی، تعویض پانسمان زخم جراحی در منزل است. تعویض پانسمان باید توسط افراد متخصص و کار بلد انجام شود. برای بررسی این مورد با ما تا آخر همراه باشید.

پانسمان زخم چیست

پس از عمل جراحی به منظور بهبود سریع تر و عدم عفونت محل جراحی شده یا زخم، پانسمان می نمایند. استریل بودن فرایند پانسمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هدف از آن بهبود سریع زخم و جلوگیری از عفونت و خونریزی های پس از جراحی است. با این کار فرایند بهبود سریع تر انجام شده و رطوبت زخم باعث بهبود بهتر آن می شود. در ادامه به بررسی انواع پانسمان و تعویض پانسمان زخم جراحی در منزل به صورت تخصصی خواهیم پرداخت.

انواع پانسمان جراحی

  • پانسمان باز

پانسمان باز یکی از انواع پانسمان جراحی بوده که پس از شستشوی زخم داروی مناسب پماد آنتی بیوتیک در آن قرار داده نمی شود و می توانید در منزل، مراکز درمانی یا درمانگاه ها انجام دهید. در پانسمان باز نیاز به داد استریل و موارد دیگر وجود ندارد. جهت اطلاع از انواع خدمات مجموعه نبض اول مانند فیزیوتراپی در منزل، تزریقات در منزل، خدمات پرستاری و پزشکی، می توانید جهت درخواست خدمات آنلاین به سایت مجموعه مراجعه نمایید.

  • پانسمان بسته

پانسمان بسته متداول ترین روش پانسمان بوده و برای جلوگیری از عفونت باید گاز استریل در محل زخم قرار داده شود. معمولا برای جلوگیری از عفونت های شدید و بهبود زخم از پماد های آنتی بیوتیک و موارد مشابه در محل زخم قرار داده می شود.

هدف از تعویض پانسمان زخم جراحی در منزل

بسیاری از بیماران پس از جراحی قادر به مراجعه به مراکز درمانی، پزشک و درمانگاه ها نیستند. پس بهترین روش تعویض پانسمان در منزل است. می توان برای جلوگیری از آلودگی زخم، شستشوی ترشحات و خون حاصل از زخم، حفاظت از میکروب ها و صدمات ایجاد شده و بهبود آن به صورت مداوم اقدام به تعویض پانسمان نمایید. تعویض پانسمان و سایر خدمات پرستاری توسط مجموعه نبض اول در منزل انجام می شود. برای انجام آن کافی است از طریق سایت نبض اول ثبت درخواست نمایید.

موارد مهم در تعویض پانسمان زخم جراحی

استریل تجهیزات تعویض پانسمان زخم جراحی در منزل اهمیت بالایی دارد. پانسمان باید قابلیت جذب ترشحات و خون ایجاد شده را داشته باشد. در صورت عدم جذب، ترشحات ایجاد شده باعث رشد باکتری ها می شود و بهبود زخم به صورت استاندارد انجام نمی شود. قبل از انجام فرآیند پانسمان تجهیزات، دستان خود را با آب و صابون شستشو داده و از دستکش استریل استفاده نمایید. شستشوی محل زخم باید به صورت دورانی انجام شده و خونریزی باید به صورت کامل کنترل شود.

فرایند درمان زخم های حاد و مزمن

اگر تا به حال تجربه پانسمان داشته باشید، با نگاه به زخم می توانیم به نوع زخم یا خراش ایجاد شده پی ببرید. زخم حاد، زخمی است که برای درمان آن نیاز به دو الی سه هفته زمان نیاز خواهید داشت و پس از عمل جراحی سوختگی یا بریدگی ایجاد می شود. پس برای درمان زخم های حاد نیاز به زمان خواهید داشت. در نظر داشته باشید اگر زخم جراحی پس از ۴ الی ۶ هفته بهبود نیافت تبدیل به زخم مزمن شده و برای درمان آن نیاز به مراجعه به مراکز تخصصی درمانی دارید.

در نتیجه باید زمان بیشتری برای درمان گذرانیده شود. برای تشخیص نوع زخم و تعویض پانسمان زخم جراحی در منزل می توانید با مجموعه نبض اول در ارتباط باشید.

منظور از زخم داخلی یا خارجی چیست؟

منشاء زخم ها به صورت داخلی و خارجی بوده و بر این اساس تقسیم بندی می شود. اگر شما اختلال سیستم ایمنی، کاهش خون و اکسیژن دارید، ممکن است با زخم های داخلی روبرو شویم که درمان آن وابسته به نوع بیماری شما خواهد بود اما زخم های خارجی در واقع همان زخم های ایجاد شده از جراحی زمین خوردگی و غیره بوده که دچار زخم شده اید.

بیماری شده ای که با زخم هایی در در پوست ایجاد می شود، همان زخم های داخلی است و برای درمان آن نیاز به مراجعه به مراکز درمانی تخصصی خواهید داشت. مجموعه نبض نبض اول یکی از مجموعه های تخصصی و درمانی بوده که خدمات پرستاری، خدمات پزشکی، تزریقات در منزل، فیزیوتراپی در منزل و مراقبت از بیمار و سازمان را ارائه می نماید. بحث امروز ما در مورد تعویض پانسمان زخم جراحی در منزل بود. امیدواریم مطالب منتشر شده مورد توجه شما واقع شده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo