جلوگیری از پوکی استخوان

در میان بیماری‌های مختلف، پوکی استخوان می‌تواند یکی از بیماری‌های بسیار سخت و ناخوشایند باشد. در طی این بیماری استخوان‌ها به‌ صورت تدریجی نازک آسیب‌پذیر می‌شوند. لازم است بدانید که از این بیماری به‌ عنوان یک بیماری خاموش یاد می‌شود. زمانی‌ که افراد دچار پوکی استخوان می‌شوند، بسیار نواحی همانند  استخوان‌های دست و استخوان مچ دست، مچ پا، زانو و …. بیشتر در معرض شکستگی  خواهند بود و  به جراحی و فیزیوتراپی در منزل نیاز خواهند داشت.

نشانه‌ های پوکی استخوان

در حقیقت برای این‌ که متوجه پوکی استخوان شوید، باید به یکسری علائم توجه کنید تا بتوان از این طریق وضعیت استخوان‌ها را مورد  بررسی قرار دهید. اگر هر یک از اعضای خانواده شما است دارای تجربه شکستگی ناحیه‌ای از استخوان را داشته باشد و یا به‌ صورت اتفاقی دارای آرتریت روما توئید  باشد، بایستی حتماً جهت انجام این آزمایش اقدام کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تشدید پوکی استخوان انجام دهد.

بهترین روش‌های پیشگیری از پوکی استخوان

روش‌های بسیار زیادی برای جلوگیری از پوکی استخوان وجود دارد که ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

عدم استفاده از دخانیات

استفاده از دخانیات همانند سیگار کشیدن در کنار آسیب‌های متعددی به‌ همراه دارد، می‌تواند سبب بروز پوکی استخوان شود.

خودداری از مصرف نوشیدنی‌های الکلی

در حقیقت تنها با نوشیدن و ۲۵۰ میلی لیتر مشروبات الکلی احتمال پوکی استخوان در بدن تا حد چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید درگیردرگیر شکستگی  استخوان ها و عمل جراحی  شوید، به‌ هیچ‌ وجه نوشیدنی الکلی را استفاده نکنید. اگر تمایل به استفاده از این نوشیدنی‌ها دارید بهتر است که و حد آن را و مشخص کرده فقط و فقط یک روز در هفته نوشیدنی الکلی را مصرف استفاده کنید.

استفاده از غذاهای کلسیم‌دار و مصرف قرص کلسیم

در حقیقت برای جلوگیری از پوکی استخوان بهتر است که ۱۰۰۰ میلی‌ گرم کلسیم را در رژیم غذایی خود جای دهید. بهتر است از مواد غذایی همانند ماست، کلم، بامیه و شیر را  حتماً در برنامه غذایی خود داشته باشید. زیرا این مواد حاوی مقدار حدود ۴۰۰ میلی گرم کلسیم هستند که برای استخوان‌ها بسیار مفید بوده و خطر پوکی استخوان را نیز بر احتمال بروز پوکی استخوان را نیز کاهش می‌دهد.

مصرف ویتامین D

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده از ویتامین D است که سبب شده چگالی استخوان‌ها و همچنین میزان استحکام آن‌ها افزایش پیدا کند.  با این وجود، خیلی از مردم از خواص مهم ویتامین دی  اطلاعاتی ندارند و نسبت‌ به مصرف آن بی‌توجه هستند. با توجه به این موضوع که ۸۰ درصد ویتامین دی از طریق نور خورشید جذب می‌شود، بد نیست که هرچند وقت یک‌بار در معرض نور خورشید قرار بگیرید. همچنین استفاده از لبنیات و نیز می‌تواند که از می‌تواند تأثیر بسزایی در تأمین ویتامین دی داشته باشد.

ورزش به‌ صورت منظم

ورزش به‌ طور کلی برای سلامت بدن بسیار مفید است. اما یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از پوکی استخوان می‌باشد. انجام تمرینات ورزشی به‌ صورت روزانه همانند دویدن، دوچرخه‌ سواری، کار با وزنهو  شنا برای تقویت استخوان‌ها راهی بی‌نظیر است. سعی کنید حداقل ۵ روز در هفته به مدت ۳ دقیقه ورزش را فراموش نکنید. مکمل‌های غذایی ممکن است با مراجعه به پزشک مجبور به مصرف ۲۵ میکروگرم ویتامین دی باشید.

هرچند وقت یک‌ بار آزمایش دهید!

در آخر بهتر است برای بررسی وضعیت استخوان‌های خود حتماً جهت آزمایش اقدام کنید. انجام آزمایش‌های پوکی استخوان معمولاً به‌ صورت دوره‌ای و هرچند وقت یک‌ بار برای افراد بالای ۴۰ سال کاملاً الزامی است.

سخن پایانی

پوکی استخوان یکی از بیماری‌ های سخت بوده و سبب آسیب‌ پذیری بخش‌های مختلف بدن می‌شود. قطعاً زمانی‌ که افراد به این بیماری دچار شوند، بیشتر مستعد شکستگی دست‌ و پا خواهند شد که این موضوع نیز دردسرهای زیادی را به‌همراه دارد. مجموعه نبض اول می‌تواند در این زمینه ارائه خدمات درمانی در منزل به شما کمک کند درصورتی‌ که به خدماتی همانند فیزیوتراپی در منزل، سونوگرافی در منزل ،  نمونه‌ گیری در منزل و… نیاز دارید می‌توانید با شماره‌ های درج شده در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo