راه های مناسب برای رفع گردن درد

قطعاً زمانی‌ که از خواب بیدار می‌شوید، احساس گردن درد شما را بسیار آزرده‌ خاطر خواهد کرد  به‌ طور کلی روز را از شما می‌گیرد و و نمی‌توانید کارهای ساده‌ روزمره‌ خود را نیز انجام دهید. ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین راه‌های مناسب برای رفع گردن درد را اگر به شما ارائه دهیم.بنابراین برای پیشنهاد می‌شود که حتماً در انتهای این مطلب از سایت نبض اول همراه ما باشید.

درمان گردن درد با نبض اول

گردن درد در برخی اوقات ممکن است بنا به دلایل جزئی بوده و یا در برخی اوقات نیز نشان‌ دهنده یک مشکل جدی باشد. اگر با راه‌هایی که ما در ادامه به شما ارائه دادیم گردن درد شما درمان شد نشان از این است که مشکل گردن جدی نبود اما در غیر این صورت یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چنین مشکلی، دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل است که مجموعه نبض اول توسط تیم مجرب خود و در استان تهران و این خدمات را در سطح کیفی بالا به شما ارائه می‌دهد. نبض اول علاوه‌بر ارائه خدمات فیزیوتراپی، در زمینه سونوگرافی در منزل اعزام پرستار کودک، اعزام پرستار سالمند و ویزیت پزشک در منزل نیز به شما کمک خواهد کرد. بنابراین شما می‌توانید به‌ منظور دریافت هر نوع خدمات درمانی در منزل، روی مجموعه  ما حساب کنید.

راه‌های ساده برای رفع گردن درد

از جمله مواردی که می تواند در رفع گردن درد به شما کمک کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حالت بدن در زمان کار

معمولاً افرادی که ساعات زیادی را  پشت میز کامپیوتر می‌ نشینند، دچار گردن درد می‌شوند. بدن ما به‌ صورت تکامل یافته بوده و باید مدام درحال تحرک و چرخش باشد. بنابراین به‌ جای خرید صندلی‌های بسیار خشک، سعی کنید که در محل کار خود از ابزار کاملاً ارگونومیک استفاده نمایید و  ساعات زیادی را در مورد روی تخت یا مبل مشغول کار نشوید.

اصلاً روی مبل نخوابید!

زمانی‌که شما برای دیدن  فیلم یا سریال ساعت‌های زیادی را روی مبل می‌نشینید، پس‌از مدتی ممکن است خوابتان ببرد. قطعاً حالت نامناسب شما روی مبل دچار گردن درد خواهد شد.

چک کردن بازه‌های حرکتی گردن

به‌طور معمول پیش‌ از این‌ که دچار گردن درد شوید، گردن دچار گرفتگی می شود.بنابراین بهتر است که روزانه به‌ آرامی ۱ یا ۲ دقیقه گردن خود را در تمامی جهات بالا و پایین چپ راست بچرخانید و اگر متوجه شدید که یکی از حرکت‌ها برای شما سخت است، برای چندین ثانیه و حداکثر ۱۰ ثانیه آن را حفظ کنید و این کار را چند  بار تکرار کنید. تا به‌ طورکلی گرفتگی گردن برطرف شود. این روش می‌تواند یکی از بهترین راه‌های مناسب برای رفع گردن درد باشد.

ماساژ برای رفع گردن درد

قطعاً یکی از بهترین راه‌ها برای رفع گردن درد، ماساژ است. ماساژ آرام و ملایم سبب افزایش گردش خون شده و عضلات نیز آرامش می بخشد. این موضوع در نوبه خود سبب کاهش گردن درد خواهد شد. همچنین می‌تواند به خواب بهتر شما نیز کمک کند. بهتر است برای ماساژ ابتدای ۱ دوش آب گرم بگیرید سپس مقداری روغن زیتون یا نارگیل را روی حرارت قرار داده و آن را روی قسمت که درد دارد، بمالید برای چند دقیقه آن را به‌ آرامی ماساژ دهید و پس‌از گذشت چند ساعت متوجه خواهید شد که در گردن شما به‌ طورکلی از بین رفته‌ است.

کمپرس یخ

خشکی و درد گردن با استفاده از کمپرس یخ نیز قابل درمان است. این کار سبب از بین بردن درد می شود. می‌توان گفت برای این کار بهتر است مقداری قالب یخ را در حوله نازک بپیچید .  به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را روی گردن خود قرار دهید..برای نتیجه‌گیری بهتر لازم است تا هر ۴۸ ساعت یک‌ بار این کار را انجام دهید.

گرما درمانی

از جمله دیگر روش‌های عالی برای از بین رفع گردن درد، گرما درمانی است. درصورتی‌ که کمپرس یخ برای تسکین درد شما مناسب نبود، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش‌های قدیمی چینی است که سبب رفع گردن درد می‌شود.

نکات مهم برای جلوگیری از گردن درد

برای جلوگیری از گردن  درد در موارد زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

  •  داشتن حداقل ۷ الی ۸ ساعت
  • عدم خوابیدن روی شکم
  • خوابیدن چندین شب بدون بالشت
  • محکم بودن تشک
  • عدم رانندگی بیش‌ از حد در زمان گردن درد
  • نشستن به شکل صحیح
  • عدم اضافه وزن
  • استراحت به شکل مرتب در زمان کار
  • خودداری از قرار دادن تلفن همراه بین گردن و شانه
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo