طریقه وصل کردن سرم

وصل کردن سرم یکی از بهترین روش هایی است که می توان با استفاده از آن دارو و یا ماده های مغذی را به بدن رساند. همچنین استفاده از این روش بسیار سریع تر می تواند این مواد را به بدن برساند. ممکن است بدانید که دارو ها زمانی به صورت خوراکی مصرف می شوند، برای اثر کردن به زمان بیش تری نیاز دارند، اما این نوع روش مصرف به طور کاملا مستقیم وارد اندام های مختلف بدن شده و میزان جذب آن حدود ۹۵ درصد می باشد.

در زمان های گذشته وصل کردن سرم و تزریق مواد مغذی تنها برای افرادی انجام می شود که قادر به خوردن دارو نبوده و بدن آن ها دچار کمبود شدید شده باشد. همچنین این کار تنها در بیمارستان ها با روش های سخت و سنتی صورت می گرفت. خوشبختانه امروزه می توان به راحتی این کار را در منزل نیز انجام داد. در حال حاضر مراکزی در سطح کشور وجود دارند که به ارائه انواع خدمات درمانی در منزل می پردازند. افرادی که قادر نیستند برای کارهایی مثل وصل کردن سرم، پانسمان و… به درمانگاه مراجعه کنند، می توانند با این مراکز درمانی تماس حاصل کنند و از آن ها کمک بگیرند.

وصل کردن سرم تنها برای مصرف دارو نبوده و افراد سالم نیز می توانند برای تامین ویتامین ها و مواد مغذی بدن خود، از این روش استفاده کنند.

مزیت تزریق دارو از طریق وصل کردن سرم

همان طور که در ابتدای متن نیز گفته شد، وصل کردن سرم یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای رساندن دارو و مواد مغذی به بدن می باشد. این روش می تواند خیلی سریع تر از هر نوع راه دیگر دارو را به قسمت مورد نیز برساند. در برخی اوقات ممکن است که بیمار در شرایطی باشد که لازم دارو های مورد نیاز او خیلی سریع به بدنش جذب شود، در این جا اهمیت استفاده از سرم بر ما مشخص می شود.

در برخی شرایط نیز بیماران قادر نیستند تا از راه خوراکی، داروهای مورد نیاز خود را استفاده کنند، از سوی دیگر نیز دسته ای از داروها تنها با طریقه وصل کردن سرم به بدن جذب می شوند چرا که باعث از بین رفتن اسید درون معده می شود و دیگر اثر بخشی ندارند.

به منظور این که نتوان از راه خوراکی دارو ها را به بدن وارد کرد، دلایل بسیار زیادی وجود دارد. به همین خاطر نیز اهمیت طریقه وصل کردن سرم بسیار ویژه می باشد. در بخش قبلی مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم که اگر دارو های مختلف را از روش تزریقی به بدن وارد کنیم، مدت زمان اثر بخشی آن بسیار کوتاه تر و بهتر است.

روش وصل کردن سرم برای چه بیماری هایی انجام می شود؟

وصل کردن سرم در منزل بیشتر برای بیمار های بسیار شدید مثل عفونت بالا، سرطان، مشکلات گوارشی که بیماران نیاز دارند خیلی سریع دارو را جذب کنند، انجام می شود. همچنین در برخی افراد امکان استفاده از دارو به صورت خوراکی وجود نداشته و به ناچار بایستی حتما از این روش استفاده گردد.

نحوه درآوردن سرم از دست

درآوردن سرم از دست می تواند برای برخی افراد نگران کننده باشد، اما این کار بسیار راحت بوده و هیچ گونه سختی ندارد. برای خارج کردن سرم از دست بیمار کافیست که با یک دست انژیوکت را خیلی محکم نگه داشته و پلاستیک که شیلنگ سرم را به انژیوکت وصل می کند، مثل پیچ بچرخانید تا به راحتی سرم دربیاید.

همچنین برای خارج کردن خود انژیوکت نیز خیلی آرام آن را از پوست خارج کرده و به وسیله یک پنبه الکی محل که سوزن در آن قرار دارد را خیلی فشار می دهید تا خون آن قسمت بند بیاید.

نکات مهم جهت وصل کردن سرم

طریقه وصل کردن سرم از جمله کارهایی است که معمولا توسط پرستاران انجام می شود، اما به طور کلی برای انجام این کار می بایست حتما نکاتی را رعایت کرد که در ادامه چند مورد از آن ها را برای شما توضیح می دهیم.

  • آرامش و حفظ خونسردی در طریقه وصل کردن سرم بسیار مهم است.
  • داشتن اعتماد به نفس کافی
  • اطمینان دادن به بیمار
  • ارزیابی رگ دست، این که کدام رگ برای وصل کردن سرم بهتر است.
  • در انتخاب سوزن انژیوکت حتما دقت کنید که متناسب بیمار باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo