فیزیوتراپی رباط صلیبی پا در منزل

در برخی اوقات آسیب دیدن قسمت‌هایی همانند زانو ساق پا و دیگر قسمت‌های بدن باعث می‌شود تا رباط صلیبی آن قسمت آسیب پیدا کند. در چنین شرایطی ممکن است پزشک جراحی را توصیه نماید. اما لازم است بدانید که پس از انجام جراحی رباط صلیبی پا حتما باید شما با استفاده از روش‌های درمانی برای این جراحی آمادگی پیدا کنید. ازجمله روش‌ های درمانی که در ترمیم رباط صلیبی تاثیر بسزایی دارد،  می‌ توان به فیزیوتراپی اشاره کرد. ما در این مقاله از سایت نبض اول قصد داریم، در مورد پارگی فیزیوتراپی رباط صلیبی پا در منزل توضیحاتی را بیان کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت فیزیوتراپی در منزل

بر اساس تحقیقاتی که وجود دارد، ثابت شده‌ است که فیزیوتراپی پس‌ از انجام جراحی رباط صلیبی پا تا حد بسیار تاثیرگذار بوده و به‌طورکلی مشکل افراد را از بین برده‌ است. طبیعتاً پس‌ از انجام جراحی افراد شرایط مناسب را جهت مراجعه به کلینیک‌های درمانی را ندارند.  به‌ همین خاطر توصیه می‌شود که پس‌ از انجام جراحی رباط صلیبی پا،  حتما از خدمات درمانی در منزل استفاده کنید. شما می‌توانید با برقراری ارتباط با مجموعه ما هر یک از خدمات درمانی در منزل همانند سونوگرافی در منزل ، فیزیوتراپی در منزل، نوار قلب در منزل و غیره را در خانه انجام داده و از این خدمات بهره‌مند شوید.

نشانه های پارگی رباط  صلیبی

اگر از نقش مهم رباط صلیبی در پا اطلاعی ندارید،  بایستی بگوییم که این قسمت از لغزش رو به جلوی ساق پا و زانو جلوگیری می‌کند.  زمانی  که رباط صلیبی دچار آسیب شده و یا به‌ عبارتی پیچ می‌خورد که زانو به‌طور ناگهانی چرخش داشته باشد.  این اتفاق معمولاً در زمانی که کف پا به‌ صورت کامل روی زمین قرار دارد،  رخ می‌دهد.  معمولاً پارگی رباط صلیبی پا هنگامی رخ خواهد داد،  که فرد شروع به دویدن کرده و یا از یک ارتفاع کم یا  زیاد پرش داشته باشد.

ازجمله علائمی که نشان‌دهنده پارگی رباط می‌باشد، می‌ توان به موارد زیادی زیر اشاره کرد:

  •  درد شدید زانو
  • متورم شدن زانو
  • عدم پایداری

درحقیقت تشخیص دقیق پارگی رباط صلیبی پا تنها با مراجعه به پزشک امکان‌پذیر است.

نکاتی که باید در مورد فیزیوتراپی رباط صلیبی در منزل حتما بدانید!

چنانچه رباط صلیبی پا دچار پارگی شده باشد و حتما نیاز به جراحی داشته باشد،  پزشک باید قبل‌ از جراحی مواردی را که در فیزیوتراپی باید انجام گردد را برای بیمار و همچنین پزشک فیزیوتراپی تعیین کند.  شخصی که به‌عنوان تراپیست برای فیزیوتراپی رباط صلیبی با در منزل موظف می‌شود، براساس یکسری از فاکتورها می‌ تواند با انجام تمریناتی استقامت و تحرک پا را افزایش داده و سبب بهبود رباط آن شود.

لازم است بدانید که انجام یکسری از تمرینات قبل از  جراحی رباط نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در روند درمان داشته باشد. این تمرینات شامل موارد زیر می‌شود:

  • تمرینات تعادل
  • تحریک الکتریکی با استفاده از دستگاه‌ های مخصوص
  •  تمرینات کاهش تورم زانو
  • تمرینات مخصوص  افزایش استقامت و چهار سر ران
  • تمرینات عضلانی و عصبی

فیزیوتراپی رباط صلیبی پا

به‌ طورکلی فیزیوتراپی رباط صلیبی پا در منزل در سه گروه قبل‌ از جراحی جلوگیری از جراحی و پس‌ از جراحی تقسیم می‌شود. فراموش نکنید که تشخیص این  پارگی رباط صلیبی به جراحی نیاز دارد.  به فیزیوتراپی تنها باید توسط پزشک انجام شود. در برخی اوقات میزان آسیب به رباط زانو شدید بوده و باید هرچه زودتر جهت جراحی آن اقدام شود.  اما در مواقع دیگری با انجام فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی این آسیب را خواهد شد.

طبیعتاً کسانی که دچار پارگی رباط صلیبی پا  می‌شوند،  قادر به راه رفتن نخواهند بود.  در چنین شرایطی مراجعه به کلینیک‌ های فیزیوتراپی بسیار سخت و دشوار است.  از طرفی مراکز درمانی که به انجام فیزیوتراپی می‌پردازند، اکثراً شلوغ بوده و کیفیت کار آن‌ها خیلی مطلوب نیست. .این در حالی است که فیزیوتراپی رباط صلیبی پا در منزل باعث شده تا شما بدون این‌ که نیاز به رفت‌ و آمد و پرداخت هزینه‌های زیاد داشته باشید،  از این خدمات با بالاترین کیفیت ممکن بهره‌مند می شوید.

فیزیوتراپی رباط پا در منزل

 

بهترین مرکز فیزیوتراپی صلیب پا در منزل

خوشبختانه مراکز بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارند که شما می‌توانید جهت بهره مندی از خدمات درمانی در منزل به آن‌ها مراجعه کنید. مجموعه ما انواع خدمات درمانی در منزل را با کیفیت بالا به مراجعه‌کنندگان عزیز ارائه می‌دهد، همچنین شما می‌توانید از انواع خدمات همانند سرم تراپی در منزل ، پرستار سالمند ، پرستار کودک و غیره با بهترین کیفیت ممکن بهره‌مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo