وظایف پرستار سالمند در منزل

با توجه افزایش مشغله های کاری، مراقبت از سالمندان در منزل با چالش های مختلفی همراه است. امروز قصد داریم به بررسی وظایف پرستار سالمند در منزل بپردازیم. جهت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انسان در سنین مختلف نیاز های خاصی دارد که باید به صورت خودمختار یا توسط پرستار انجام شود. پرستار سالمند کسی است که بتواند در سنین سالخوردگی به عنوان کمک دست سالمند محسوب شده و توانایی انجام کارهای سالمند را داشته باشد. در ادامه به وظایف پرستار سالمند در منزل اشاره می کنیم.

رفع نیاز های روزانه سالمندان

یکی از وظایف پرستار نگهداری روزانه ساعتی یا شبانه روزی سالمند است و بتواند به تمام نیاز ها و درخواست های او را پاسخگو باشد. سالمندان در دوران زندگی دارای بیماری های مختلفی هستند ممکن است زمان مصرف دارو فراموش شود. پرستار باید با توجه به حالت جسمانی، زمان مصرف داروها را در نظر گرفته و داروی مورد نظر را در زمان خاصی ارائه نماید.

رعایت بهداشت

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در زمان پرستاری سالمندان، رعایت پروتکل های بهداشتی است. اگر دچار بیماری‌های ویروسی شده اید، سعی کنید مرخصی گرفته یا در زمان مراقبت فاصله اجتماعی خود را با پرستار رعایت فرمایید. ممکن است روند درمان سالمندان زمان بر تر از افراد عادی باشد همچنین توجه به موارد بهداشتی مانند استحمام و سایر فعالیت های بیمار نیز اهمیت بالایی دارد. در ادامه به سایر وظایف پرستار سالمند در منزل می پردازیم.

صحبت و ایجاد انگیزه در بیمار

پرستار باید ارتباط کلامی مناسبی با سالمند داشته باشد و برای ایجاد انگیزه و روحیه نیز می تواند از موارد مختلفی استفاده نماید. ممکن است سالمند دچار تنش های عصبی باشد پس پرستار باید صبر پیشه کرده و توانایی تحمل و آرام کردن بیمار در زمان خاصی را داشته باشد. اگر قصد خرید تجهیزات پزشکی، انجام آزمایش در منزل، ارائه خدمات پزشکی، مراقبت از بیمار و سالمند و خدمات پرستاری را دارید، برای اطلاعات بیشتر و هزینه های آن به سایت نبض اول مراجعه نمایید.

نظارت مستمر فشار خون و علائم حیاتی سالمند

بسیاری از افراد پس از گذشت ۵۰ سال وارد دوران سالمندی می شوند که با بیماری های قند خون، فشار خون و چربی همراه هستند. تغذیه سالم جز موارد مهم در سلامت سالمندان محسوب می شود. پرستار مورد نظر باید بتواند به صورت روزانه و در زمان مورد نیاز نبض، فشار خون، قند خون و سایر موارد مهم را اندازه گیری کرده و بررسی و برآیند ماهانه داشته باشد. این موارد جز وظایف پرستار سالمند در منزل محسوب می شود. رعایت این موارد باعث افزایش سلامتی سالمند در دوران مراقبت پرستار می شود.

آراستگی ظاهری

یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش روحیه و سلامتی بیماران و سالمندان، تعویض لباس و رسیدگی و وضع ظاهری سالمند است. در نتیجه استحمام و تعویض لباس می تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای روحیه سالمندان را افزایش داده و دیگر نگران بیماری های خود و عوامل پس از آن نباشد.

اگر قصد استخدام پرستار برای کودک یا استخدام پرستار برای سالمند را دارید، می توانید با کارشناسان سایت نبض اول در ارتباط باشید. همچنین در این مرکز انواع خدمات پرستاری، خدمات پزشکی، آزمایش در منزل، سونوگرافی و رادیولوژی انجام می شود.

برنامه ریزی اوقات فراغت بیماران

پرستار پس از انجام وظایف اصلی خود، می تواند برای سرگرمی های بیشتر سالمندان به مرور خاطرات وی در دوران جوانی و میانسالی بپردازد. در کنار آنها گوش دادن به موسیقی، حل جدول، خواندن کتاب و غیره جزء موارد مهم در مراقبت از پرستاران محسوب می شود. در نظر داشته باشید پرستار باید از بیماری های سالمند اطلاع داشته و در زمان بروز بیماری بتواند درمان های اولیه را قبل از رسیدن اورژانس انجام دهد. این موارد جز وظایف پرستار سالمند در منزل محسوب می شود.

چه زمانی سالمند به مراقبت نیاز دارد؟

سالمندان در طول زندگی خود ممکن است با بیماری‌ های مختلفی رو به رو شود. سالمندانی که آلزایمر دارند، نیاز اساسی پرستار دارند که بتواند فعالیت های روزانه را انجام دهد. همچنین اگر سالمندی دچار جراحت یا آسیب دیدگی های متعددی شده و توانایی انجام امور خود را ندارد، می توانید از پرستار سالمند استفاده نمایید. برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان می توان از خدمات پزشکی و پرستاری استفاده کرد.

بحث امروز ما در مورد وظایف پرستار سالمند در منزل بود. جهت استفاده از خدمات پرستاری، فیزیوتراپی در منزل، تزریقات در منزل، سونوگرافی، رادیولوژی و خدمات مراقبت از بیمار و سالمند می توانید به سایت نبض اول مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo