چند غذا برای جلوگیری از قند خون

هورمونی در بدن به نام انسولین سبب کنترل میزان قند خون می‌شود. زمانی‌ که انسولین در بدن کاهش پیدا می کند، میزان قند خون در دیابت نوع ۲ تنظیم می‌شود. هنگامی‌که بدن به مقدار کافی از این هورمون برخوردار نباشد، سطح قند خون افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند موجب بیماری‌های مختلفی شود. می‌توان گفت که دیابت و افزایش قند خون سبب بروز بیماری‌هایی همانند سکته قلبی خواهد شد. درصورتی‌که دیابت کنترل‌ نشود،  می‌تواند به  بینایی و کلیه‌ها نیز آسیب جدی را واقع وارد کند. در این مطلب از سایت نبض اول با ما همراه باشید تا چند غذا برای جلوگیری از قند خون را به شما معرفی کنیم.

درمان قند خون با نبض اول

مجموعه نبض اول به‌ عنوان یکی از قدیمی‌ترین  مراکز ارائه‌ دهنده خدمات درمانی در منزل، می‌تواند برای خدماتی همچون نمونه‌ گیری خون در منزل ، اعزام پرستار کودک، اعزام پرستار سالمند، سونوگرافی در منزل، فیزیوتراپی در  منزل و دیگر خدمات درمانی در شهر تهران به شما کمک کند. شما می‌توانید در هر منطقه‌ای از تهران با مرکز نبض اول  تماس گرفته و از تیم حرفه‌ای ما بخواهید تا تیم حرفه ای  خود را به محل زندگی به شما بفرستند  و بدون هیچ‌گونه دردسری روند درمان خود را شروع کنید.

 انواع غذاهای مناسب برای جلوگیری از قند خون

ازجمله غذاهایی که می‌تواند برای جلوگیری از قند خون مناسب باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غلات همانند جو و سبوس

غلات سرشار از فیبرهای محلول هستند و می‌توانند احساس سیری را به شما بدهند. غلات درجه یک حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات بوده و سبب افزایش قند خون می‌شوند. اما می‌توان به شکلی کاملاً کنترل‌ شده از این مواد غذایی برای کنترل میزان قند خون نیز استفاده کرد.

دارچین

یکی دیگر از مواد غذایی بسیار مناسب برای کاهش قند خون و جلوگیری از دیابت دارچین است. البته  هنوز تحقیقات در این مورد به شکل کامل انجام نشده اما  دارچین سبب شده تا ترشح انسولین سبب تحریک لوزالمعده شود.

آجیل‌های مختلف همانند گردو، پسته و بادام

در حقیقت عملکرد آجیل در بدن این است که میزان جذب قند را در بدن کاهش می‌دهد. اما باید در میزان مصرف این خوراکی‌ها نیز و احتیاط لازم را به خرج داده و زیاده‌ روی نکنید. زیرا حتی آجیل‌هایی که دارای کالری سالم هستند نیز می‌توانند در  صورت مصرف بیش‌ از اندازه برای بدن ضررهایی را به همراه داشته باشند.

استفاده از سرکه سیب

برای جلوگیری از  قند خون و بر اساس تحقیقات مختلف ثابت شده‌است که سرکه سیب به عملکرد بهتر انسولین کمک خواهد کرد. سرکه سیب دقیقاً همانند آجیل می‌تواند میزان سرعت جذب قند را در بدن کاهش دهد.

سبزیجات غیر نشاسته همانند هویج، خیار یا کلم بروکلی

سبزیجاتی همانند خیار، کلم  و هویج دارای مقدار بسیار زیادی مواد مغذی بوده که برای بدن ضروری هستند. با مصرف این محصولات به‌ راحتی می‌توانید فیبر و مواد مغذی لازم برای بدن را تأمین کنید. به‌ منظور جلوگیری از قند خون و دیابت قطعاً رژیم غذایی مناسب یکی از موارد مهم به حساب می‌آید. هم چنین باید مطمئن شوید که سطح قند سالم بدن شما همانند با کمک روش‌های نظیر ورزش، کنترل استرس و  داشتن یک سبک زندگی سالم کنترل می‌شود. قطعاً خوردن این سبزیجات نیز می‌تواند تأثیرات مثبتی را برای جلوگیری از افزایش قند خون داشته باشد.

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی همانند ماهی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به کاهش سطح قند خون کمک بسزایی می‌کنند. همچنین وجود پروتئین در این ماده‌های غذایی سبب شده تا افراد احساس سیری کرده و نیاز به خوردن مداوم غذا نداشته باشند. ماهی ۱ منبع عالی از پروتئین است. شما می‌توانید برای جلوگیری از قند خون غذاهایی دریایی زیر را استفاده کنید.

ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا و  ماهی خال محالی یکی دیگر از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از دیابت سیر است.

سیر برای جلوگیری از قند خون

براساس گزارش‌هایی که موجود است، ثابت شده‌ که سیر قند خون ناشتا  را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

افزایش قند خون  یکی از بیماری‌های بسیار خطرساز بوده که ممکن است به دیگر بخش‌های بدن نیز آسیب جدی را وارد کند. به‌ منظور کنترل و جلوگیری از این بیماری با ساده‌ترین روش‌ها ما بهترین مواد غذایی را که او را به شما معرفی کردیم که می‌تواند در حفظ سلامت بدن شما، کنترل وزن و کنترل قند خون کمک بسزایی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo