چگونه بفهمیم به فیزیوتراپی نیاز داریم؟

بدون‌ شک همه ما بنا به دلایل خاصی و یا در برخی اوقات بدون هیچ گونه دلیلی دچار دردهای عضلانی می شویم. این درد ممکن است تا حدی شدید باشد که ما را مجبور به مراجعه به کلینیک‌های درمانی کند و تا حد جزئی باشد که خیلی آن را جدی نگیریم. می‌توان گفت که اکثر دردهای عضلانی به دلیل ورزش سنگین و یا آرتروز است. گاهی اوقات با خوردن مسکن می‌توانیم از شر دردهای آزاردهنده راحت شوید. اما  در اکثر موارد نیز نیاز به مراجعه به پزشک و شروع جلسات فیزیوتراپی داریم.

امروزه  فیزیوتراپی جزو بهترین روش‌هایی است که می‌توان از آن برای رفع آسیب‌ها و دردهای عضلات مختلف بدن و آن را انتخاب کرد. این روش درمانی بسیار عالی و متشکل از اقدامات مختلفی است که می‌تواند در کلینیک‌ها و یا در منزل انجام‌ شده و به بهبود جسمانی افراد کمک کند. یکی از سوالات بسیار پرتکرار در میان مردم این است که چگونه بفهمیم که به فیزیوتراپی نیاز داریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به‌طور کامل به این سوال پاسخ دهیم.

توضیح اجمالی در مورد فیزیوتراپی

پیش‌از این‌ که به این سوال پاسخ بدهیم که چگونه بفهمیم به فیزیوتراپی نیاز داریم؟ بهتر است که در مورد این روش درمانی توضیحات کلی را به شما عزیزان ارائه دهیم. فیزیوتراپی یکی از قسمت‌های مراقبت‌های پزشکی به حساب می‌آید که می‌تواند با استفاده از روش‌های فیزیکی نظیر به حرکت درآوردن اعضای آسیب‌ دیده، استفاده از دستگاه‌های مخصوص، به کار بردن برخی حرکات ورزشی به افراد بیمار کمک کند، تا به زندگی اولیه خود بازگردند.

فیزیوتراپی براساس شرایط بیمار و همچنین سبک زندگی او می‌تواند به حفظ حفاظت از بدن و جلوگیری از بیماری‌های دیگر کمک کند. البته که نباید تاثیر آن را بر تسکین دادن دردهای عضلانی نادیده گرفت.

فیزیوتراپیست کیست وچه کمکی به ما می کند؟

فیزیوتراپیست‌ها افراد متخصصی هستند که در این زمینه کاملاً آموزش‌دیده و تجربه‌های بسیاری دارند. اکثر آن‌ها در حوزه‌های مختلفی به‌ صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. به‌ عبارت‌ دیگر فیزیوتراپی متشکل از چندین شاخه است که هر فردی به‌ صورت تخصصی در آن آموزش‌دیده را می‌تواند به بیماران کمک کند.

از جمله انواع رشته فیزیوتراپیست‌ها می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

فیزیوتراپی قلب و عروق

این مورد برای کسانی که دچار حمله قلبی شده‌اند، بسیار مناسب است.

تنفسی

فیزیوتراپیست تنفسی به افرادی که بیماری‌های ریوی نظیر آسم دارند، کمک می‌کند.

مغز و اعصاب

این افراد در زمینه توان‌ بخشی فعالیت داشته و معمولاً به کسانی کمک می‌کنند که دچار بیماری ام‌اس و یا سکته مغزی شده‌اند.

شاید برخی تصور کنند که برای تسکین درد خود و همچنین درمان مشکلات عضلانی باید مستقیما نزد فیزیوتراپیست بروند. اما توصیه ما به شما این است که در ابتدا نزد یک پزشک متخصص رفته و سپس جهت فیزیوتراپی در منزل یا در کیلنیک ها اقدام کنید.

 چه‌ طور بفهمیم که به فیزیوتراپی نیاز داریم؟

در وهله اول بایستی بگوییم که مراجعه به پزشک متخصص و توضیح درباره دردی که دارید، یکی از بهترین راه‌ها است که می‌تواند مشخص کند شما به فیزیوتراپی نیاز دارید یا خیر! اما اگر می‌خواهید با توجه به یکسری از نشانه‌ها متوجه  این موضوع شوید،  ما در ادامه توضیحاتی را بیان خواهیم کرد. اولین نشانه‌ای که می‌تواند بیان کند که به شما به یک فیزیوتراپیست نیاز دارید، درد است. با این‌وجود درد خیلی شدید به‌ معنای جدی بودن وجود یک مشکل جدی نیست.

پزشکان متخصص در این زمینه می‌گوید که به میزان شدت درد در اکثر اوقات نشان‌ دهنده شدت آسیب نبوده و همچنین این میزان ممکن است در افراد متفاوت باشد. این‌ که شما درد شدیدی را تجربه نمایید و درعین‌حال به عضلات شما آسیب کمی وارد شده‌ است، کاملاً امکان‌پذیر خواهد بود. در اکثر مواقع منشأ درد در هر موردی که باشد می‌تواند با استفاده از داروهای ضد التهاب و یا مسکن درمان شود. اما درهرصورت صدمات و آسیب‌هایی که برای افراد انتخاب اتفاق می‌افتد به جلسات فیزیوتراپی نیاز خواهند داشت و نمی‌توان مدام با استفاده از دارو و مسکن آن‌ها را تسکین داد.  شما می‌توانید برای تشخیص نیاز به فیزیوتراپی نزد پزشک خود بروید و درصورتی‌ که به نتیجه نرسیدید، به سراغ یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای رفته و از او کمک بگیرید.

آسان‌ترین راه برای فیزیوتراپی

مسلماً مراجعه به کلینیک‌های درمانی برای انجام جلسات فیزیوتراپی دردسرهای متعددی را به‌همراه دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به شلوغی شهر و همچنین ازدحام در کلینیک‌ها اشاره کرد. درصورتی‌که مایلید فیزیوتراپی را در منزل انجام بدهید، مجموعه نبض اول می‌تواند در استان تهران این خدمات را با بالاست با بالاترین کیفیت ممکن و توسط فیزیوتراپیست‌های متخصص به شما عزیزان ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo