کشیدگی تاندون شانه

در قسمت شانه مجموعه‌ای از تاندون‌ها و ماهیچه‌ها وجود دارد که تمامی قسمت مفاصل را احاطه کرده است. همچنین باعث محکم نگه‌ داشتن استخوان فوقانی بازو شده‌ است. زمانی‌ که تاندون این قسمت دچار آسیب می‌شود، درد شدیدی را در شانه ایجاد خواهد کرد که این درد با کشیده شدن بازو در زمان انجام فعالیت‌های مختلف این شدت پیدا می‌کند.

که هر نوع آسیبی به تاندون‌های شانه به‌طور معمول با پارگی، التهاب و همچنین تحریک همراه خواهد بود. به التهاب تاندون اکثر افراد مبتلا به این سندرم باید هرچه سریع‌تر بنا به توصیه پزشک نزد یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای رفته تا روند درمان خود را آغاز کنند.  در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص کشیدگی تاندون شانه توضیحاتی را به شما ارائه می‌دهیم.

دلیل اصلی کشیدگی تاندون شانه چیست؟

کشیدگی تاندون شانه می‌تواند براثر این‌ موضوع اتفاق بیفتد که شما شانه‌های خود را برای مدت‌ زمان زیادی در یک وضعیت ثابت نگه دارید. البته که داشتن فعالیت‌های بسیار سنگین که نیاز داشته باشد بازوی شما مدام حرکت کنند نیز باعث کشیدگی تاندون خواهد شد. به‌ همین دلیل نیز در اکثر اوقات این عارضه در کسانی که به ورزش حرفه‌ای می‌پردازند،  مشاهده می‌شود. با توجه به این‌موضوع که در چنین شرایطی امکان حرکت دادن شانه‌ها و بازوها وجود ندارد، مراجعه به یک متخصص فیزیوتراپی می‌تواند به شما کمک کند.

مجموعه نبض اول سالیان زیادی است که در زمینه ارائه خدمات درمانی در منزل فعالیت می‌کنند .چنانچه شما و در استان تهران ساکن هستید و به‌ دنبال یک مجموعه برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل می‌باشید، می‌توانید به ما اعتماد کنید.

کشیدگی و پارگی تاندون شانه

علاوه‌بر کشیدگی تاندون شانه، ممکن است که در این بخش و پارگی نیز وجود داشته باشد. گاهی کشیدگی تاندون این قسمت بدون هیچ دلیلی دراثر ساییدگی و پارگی بافت تاندون صورت می‌گیرد البته که این اتفاق بیشتر از افرادی که بالای ۵۰ سال سن دارند، مشاهده می‌شود. در برخی موارد نیز شدت بالای آسیب  باعث شده تا کشیدگی و پارگی به‌ همراه یکدیگر در تاندون شانه ایجاد شود. در این شرایط مراجعه سریع به پزشک لازم است. حتی ممکن است که به جراحی نیاز باشد.

به‌ طور کلی پارگی‌ های گسترده در تاندون شانه قابل‌درمان نیستند و معمولاً در چنین شرایطی از روش پیوند تاندون استفاده می‌شود. لازم است بدانید که در برخی اوقات و در برخی موارد محدود نیز و ژنتیک می‌تواند باعث افزایش احتمال پارگی و کشیدگی تاندون شود.

اگر به ویزیت پزشک در منزل نیاز دارید کلیک کنید.

التهاب و تورم تاندون شانه

با وجود این‌ که در برخی اوقات ممکن است که التهاب تاندون شانه جدی نبوده و برطرف شود، اما در برخی اوقات نیز خطرساز خواهد بود. از جمله نشانه‌ های التهاب تاندون قسمت شانه می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درد و متورم شدن قسمت جلویی بازو
  • متورم شدن ناحیه جلویی
  • شانه درد شدید در زمان حرکت دادن بازو
  •  وجود صداهای غیرمعمول در زمان بلند کردن بازو
  • احساس درد پس‌از بیدار شدن از خواب
  • عدم تحرک و داشتن قدرت برای تکان دادن بازو

کشیدگی تاندون شانه

فیزیوتراپی برای درمان کشیدگی تاندون

به‌ طور معمول افرادی که دچار کشیدگی تاندون شانه می‌شوند، پس‌از مراجعه به پزشک متخصص،  باید نزد یک فیزیوتراپیست بروند. می‌ توان گفت که این روش درمانی جزو نخستین معالجه‌ ای است که برای بهبود کشیدگی و پارگی تاندون شانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. تمریناتی که در فیزیوتراپی وجود دارد، در ابتدا تنها متشکل از ورزش‌های کششی بوده و تا از این طریق بتوان دامنه حرکتی اولیه‌ شانه را به آن بازگرداند.

همچنین باعث تسکین درد شد. زمانی‌ که درد تا حدودی کنترل شد و افراد قادر به حرکت دادن بازو ها شدند، فیزیوتراپیست تمرینات را به آن‌ ها ارائه خواهد داد که می‌تواند قدرت اولیه بازو و شانه را بازگرداند. این تمرینات به‌ راحتی در منزل قابل انجام هستند.

سخن آخر

به‌ طور کلی کشیدگی تاندون شانه یکی از آسیب‌های بسیار جدی است که ممکن است توان حرکتی را از بازو ها و شانه‌ ها بگیرد. تمامی افرادی که به پارگی و یا کشیدگی تاندون این بخش دچار می‌شوند، باید هرچه سریع‌ تر روند درمان را آغاز کنند.

از جمله بهترین روش‌های درمانی برای حل این مشکل می‌توان به فیزیوتراپی اشاره کرد. فیزیوتراپی متشکل از  تکنیک‌های مختلفی بوده و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند قدرت اولیه خود را و به دست آورده و دیگر احساس درد نکنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo