پزشک متخصص اطفال در منزل

امروزه با توجه به امکان پذیر بودن ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل دیگر نیازی نیست روزها یا حتی هفته ها منتظر ملاقات با پزشک اطفال باشید و یا در اتاقهای انتظار مملو از میکروب در تعامل با سایر کودکان بیمار منتظر بمانید. این نکته به خصوص در هنگام شیوع COVID-19 بسیار مهم است. ترس از قرار گرفتن در معرض انواع ویروس والدین را در خانه نگه می دارد به همین دلیل بسیاری از ویزیت ها و برنامه واکسیناسیون کودک به تاخیر افتاده است. در حال حاضر بسیاری از متخصصان اطفال مدل طبابت خود را تغییر داده اند و ویزیت در منزل انجام می دهند. 

 همچنین دیگر نیازی به تغییر در برنامه ها برای رسیدن به موقع به مطب پزشک نیست. نیازی نیست کودکی بیمار، خسته و ناراحت را در ترافیک شهری شلوغ با آلودگی هوا از خانه بیرون بیاورید. علاوه بر این، نیمی از کودکان ۲ تا ۵ ساله از رفتن به مطب پزشک می ترسند و برخی از کودکان چنان ناراحت می شوند که این امر باعث می شود ویزیت آنها کنسل شود. ترس کودک به ویژه فوبیای آمپول ممکن است بسیار زیاد باشد و به همین دلیل والدین به طور کلی از مطب دکتر اجتناب می کنند. اما امروزه یک متخصص اطفال که دارای مجوز طبابت است برای راحتی بیمار به منزل مراجعه می کند. به خصوص برای والدین پرمشغله و خانواده های پرجمعیت و مادرانی که چند کودک خردسال دارند و خانواده هایی که کودکان آنها نیازهای ویژه دارند ایده آل است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تماس بگیرید.

پزشک متخصص تمام وسایل و ملزومات لازم را که برای مراقبت از کودک نیاز است با خود به همراه می آورد و به اندازه لازم برای تشخیص، درمان و مراقبت برای کودک شما وقت میگذراد.

حتی اگر فرزند شما بیمار نباشد، اگر ویزیت پزشک در منزل به طور منظم انجام شود می تواند کودک را بررسی کند، واکسیناسیون را تعیین کند و بینش عمیق تری در مورد رفتار، عادات غذایی و موارد دیگر از کودک به دست بیاورد و دقیق تر می تواند مشكلات او را به موقع شناسایی کند و نیاز به بستری شدن کودکان در بیمارستان نیز کاهش خواهد یافت. همچنین در صورت لزوم می توان علاوه بر ویزیت پزشک از خدمات پرستاری در منزل مانند وصل سرم در منزل و نوار قلب در منزل و تزریقات در منزل نیز برای کودکان که در خانه درمان می شوند بهره مند شد.

پزشک اطفال در منزل

چه موقع برای ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل تماس بگیریم

بیشتر بیماری های دوران کودکی بدون هیچ نگرانی روند بهبودی خود را طی می کنند. اما برخی از علائم در بعضی از کودکان نشان می دهد که باید برای ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل تماس بگیرید که تعدادی از آنها شامل موارد زیر است:

کمبود آب بدن : اگر کودک شما چشمانش فرورفته است یا بسیار بی حال به نظر می رسد، یا دهانش چسبناک باشد نشانه کم آبی بدن است. همچنین اگر کمتر از سه یا چهار بار در روز ادرار می کند ممکن است نشانه بیماری جدی باشد.

تب شدید: در نوزادان تازه متولد شده، هرگونه درجه حرارت بالا نیاز به تماس با متخصص اطفال دارد. 

مشکل تنفس: اگر کودک مشکل در نفس کشیدن دارد برای مثال نفس او سریع است یا هنگام تنفس خس خس می کند، یا اگر مکث طولانی بین هر تنفس مشاهده می کنید، بلافاصله برای ویزیت متخصص اطفال در منزل تماس بگیرید.

بی اشتهایی: به طور کلی یک کودک بیمار علاقه کمی به غذا دارد. اما اگر کودک به مدت دو روز یا بیشتر مقدار کمتر از حد معمول غذا می خورد، با پزشک خود مشورت کنید.

اسهال: اگر کودک بیشتر از حد معمول دفع داشته باشد و مدفوع آبکی تر باشد ، دچار اسهال می شود. گاهی همزمان با اسهال ممکن است علائم دیگری مانند تب ، از دست دادن اشتها ، حالت تهوع ، استفراغ ، دردهای معده ، گرفتگی عضلات و خون و یا مخاط در حرکات روده نیز وجود داشته باشد.

یبوست: زمانی که دفع مدفوع به دلیل سخت و خشک بودن مدفوع دشوار باشد یا تعداد دفع کمتر از حد معمول باشد ممکن است نشانه رژیم غذایی نامناسب و یا یک بیماری جدی باشد.

بیماریهای قبلی : اگر کودک مبتلا به آسم، دیابت، ضعف سیستم ایمنی یا بیماری مزمن دیگری مانند دیابت باشد احتمال اینکه سلامتی کودک در تماس با ویروس ها و باکتریها در خطر قرار بگیرد زیاد است بنابراین ویزیت پزشک در منزل به طور منظم به پیشگیری از ابتلا به سایر بیماریها کمک می کند.

call
متخصص اطفال در منزل

متخصص اطفال چه بیماری هایی را درمان می کند

ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل تمام بیماریهای کودکان را در برمیگیرد که شایع ترین آنها شامل موارد زیر است:

۱٫ گلو درد

گلودرد در کودکان شایع است و می تواند دردناک باشد. با این حال، گلودرد که توسط ویروس ایجاد می شود، نیازی به آنتی بیوتیک ندارد. در این موارد، هیچ داروی خاصی لازم نیست و کودک باید طی هفت تا ده روز بهتر شود. در موارد دیگر، گلودرد می تواند ناشی از عفونت به نام استرپتوکوک گلو باشد که نیاز به درمان دارد.

۲- گوش درد

درد گوش در کودکان شایع است و می تواند دلایل زیادی داشته باشد – از جمله عفونت گوش (اوتیت میانی)، عفونت گوش به دلیل شنا، سرماخوردگی یا عفونت سینوس و…

۳- عفونت ادراری

عفونت های مثانه که به آنها عفونت های دستگاه ادراری نیز گفته می شود به دلیل تجمع باکتری ها در دستگاه ادراری رخ می دهد. علائم عفونت ادراری شامل درد یا سوزش هنگام دفع ادرار، تکرر ادرار و نیاز فوری به ادرار کردن، شکم درد، یا درد پهلو یا کمر است.

۴-عفونت پوست

در بیشتر کودکان مبتلا به عفونت های پوستی، برای تعیین مناسب ترین نوع درمان نیاز به انجام آزمایش پوستی است.

۵- برونشیت

برونشیت عفونت مزمن مجاری تنفسی در ریه ها است و شایعترین علت برونشیت حاد ویروس است. سرفه، تب، آبریزش بینی و بدن درد از علائم رایج آن است.

۶-برونشیولیت

برونشیولیت در نوزادان و کودکان خردسال در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا شایع است. کودک ممکن است هنگام نفس کشیدن “خس خس” کند. برونشیولیت اغلب در اثر ویروسی ایجاد می شود که نیازی به آنتی بیوتیک ندارد.

۷-آسم و آلرژی

 ممکن است هر کودکی آلرژی پیدا کند، اما فرزندان خانواده هایی که سابقه آلرژی دارند، بیشتر از سایرین حساسیت دارند. کودکان ممکن است تمایل به آلرژی را از والدین خود به ارث ببرند.

۸-دیابت دوران کودکی

کودکان عمدتا به دیابت نوع یک مبتلا می شوند، نوعی بیماری که در آن سیستم ایمنی سلول های تولید کننده انسولین را از بین می برد و بدن دیگر انسولین تولید نمی کند.

اقداماتی که در ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل انجام می شود

  • معاینات بدنی انجام می شود
  • واکسیناسیون کودک انجام می شود
  • پزشک اطمینان حاصل می کند که کودک در هر مرحله از رشد، رفتار و مهارت های لازم را داشته باشد
  • بیماری ها، عفونت ها، آسیب ها و سایر مشکلات کودک را تشخیص داده و درمان می کند
  • در مورد سلامتی، ایمنی، تغذیه و تناسب اندام کودک مشاوره می دهد
  • به سوالات شما در مورد رشد و نمو کودک پاسخ می دهد
  • در صورت نیاز به سایر تخصص های پزشکی ارجاع می دهد
  • در صورت نیاز کودک به بستری در بیمارستان یا عمل جراحی هماهنگی لازم را انجام می دهد

منابع:

https://www.modernpediatrics.com/blog/the-value-of-pediatric-house-calls

https://www.healthychildren.org/English/health-issues/conditions/treatments/Pages/10-Common-Childhood-Illnesses-and-Their-Treatments.aspx

http://huhealthcare.com/healthcare/hospital/departments/pediatrics/conditions

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo