التهاب تاندون

می‌توان گفت که التهاب تاندون وضعیتی بسیار خطرساز بوده که در آن تاندون‌های که عضله و استخوان را به یکدیگر وصل می‌کنند، متورم می‌شوند. این التهاب می‌تواند باعث بروز درد کاهش تحرک در تاندون و کاهش قدرت عضلانی در افراد شود.

نقش تاندون در بدن

تاندون‌ها درواقع بندهایی هستند که به‌ عنوان لنگری انعطاف‌پذیر استخوان و عضله را به یکدیگر وصل می‌کند. در قسمت داخلی و اطراف مفاصل این بندها  واقع شده‌اند. می‌توان گفت که تاندون‌ها در شکل و اندازه های گوناگونی وجود دارند که نمونه‌های بسیار کوچک آن‌ها سبب حرکت انگشتان خواهد شد. تاندون های بزرگ نیز به تکان دادن اندام‌های بزرگ‌تر،  کمک خواهد کرد.

دلایل زیادی وجود دارد تا این بخش دچار التهاب شود. در صورت بروز چنین مشکلی قطعاً افراد درد زیادی را متحمل خواهند شد. در برخی اوقات نیاز است تا در تاندون جراحی شود و و مراحل درمانی زیادی را نیاز داشته باشد. همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای درمان مشکلات مربوط به تاندون فیزیوتراپی در منزل است که می‌تواند به بسیار مؤثر واقع شود.

علت التهاب تاندون

در حالی‌ که تعداد زیادی تاندون در سراسر بدن وجود دارند، تعداد بسیار کمی از آن‌ها در معرض التهاب خواهند بود این تاندون ها تمایل خواهند داشت تا رگ‌های خونی در تعداد پایین‌تری به آن‌ها کمک کند. کاهش خون خون‌ رسانی میزان آسیب آن‌ها را کاهش دهد. به قسمت‌هایی از بیشتر تحت تأثی تورم ر قرار دارند را  منطقه آبریز گفته می‌شود که در آن‌جا خو ن‌رسانی در در حداقل خود قرار دارد.

مطالب مرتبط : کشیدگی تاندون شانه چیست؟

التهاب تاندون اغلب براثر استفاده بیش‌ از حد از یک تاندون در انجام کارهای مختلف ایجاد می‌شود. به‌طور مثال افرادی که در زمینه  ورزش دو میدانی فعالیت می‌کنند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. این عارضه با انجام حرکات تک به‌ صورت مکرر همانند ورزش گلف، تنیس و یا فعالیت‌هایی که نیازمند تکرار بیش‌ از حد نیز ایجاد خواهد شد.

قسمت‌های مشترک بروز التهاب تاندون

التهاب تاندون می‌تواند به‌ طور تقریبی در هر بخشی از بدن که تاندون وجود دارد، ایجاد شود. معمولاً براساس محل  دلیل این‌ که این وضعیت با حرکات تکراری همراه است، انتظار می‌رود که آن را در افرادی مشاهده کنیم که یک کار را روزانه به دفعات بالا انجام می‌دهند و یا به انجام فعالیت‌های ورزشی خاصی می‌پردازند. از جمله انواع التهاب تاندون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب تاندون آشیل که متشکل از التهاب تاندون میان عضله ساق پا و پاشنه است.
  • التهاب تاندون استخوان که در برخی اوقات به آن زانوی جهنده می‌گویند.
  • التهاب تاندون آرنج که به آن آرنج گلف بازان گفته می‌شود.
  • التهاب تاندون عضله دوسر بازو که معمولاً متشکل از تاندون میان عضله دوسر بازو و قرار گرفتن آن در مفصل شانه می‌شود.

علایم اصلی التهاب تاندون

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، التهاب تاندون با درد شدید همراه است و اما دیگر علایم این عارضه عبارت‌اند از:

  • تورم تاندون
  • حساسیت مستقیم روی تاندون
  • احساس درد با حرکت دادن قسمت آسیب‌ دیده
  • احساس ترک خوردگی
  •  وجود توده یا برآمدگی روی
  • سفتی بدلیل ایجاد تورم

در حقیقت برای تشخیص دقیق التهاب تاندونی بایستی به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا او با تجویز آزمایش‌های مختلف بتواند از این موضوع اطمینان حاصل کند.

درمان تورم و التهاب تاندون

درمان این مشکل شامل موارد زیر است:

  • محدودیت اولیه در حرکت دادن تاندون آسیب‌ دیده
  • کاهش التهاب
  • توان‌بخشی و فیزیوتراپی در منزل

مطالب مرتبط : فیزیوتراپی تاندون زانو

درحقیقت مهم‌ترین هدف برای درمان التهاب تاندون کاهش حرکاتی است که می‌تواند سبب ایجاد التهاب بیشتری در قسمت آسیب‌ دیده شود، براساس محل بروز التهاب ممکن است نیاز باشد تا فعالیت‌های ساده و روزمره خود را نیز کنار گذاشته و یا کاهش دهید.

دکتربرای  افرادی که نشانه‌های مکرر و شدید دارند ممکن است از روش تزریق کورتیکو استروئید برای تسکین کوتاه‌ مدت این مشکل استفاده شود. توجه کنید که باید تزریق بیش‌ ازحد لین دارئ نیز خودداری نمود. زیرا باعث ضعیف شدن تاندون شده و احتمال پارگی آن را افزایش خواهد داد. خوشبختانه فیزیوتراپی نیز یکی از راه‌های درمان التهاب تاندون است که به شما می‌توانید به همین منظور از خدمات فیزیوتراپی مجموعه نبض اول استفاده کنید.

سخن پایانی

التهاب  تاندون‌ها می‌تواند وضعیت بسیار دردناکی را برای افراد به وجود بیاورد. اگر شما نیز احساس درد شدید در قسمتی از بدن خود را دارید،  بهتر است که در ابتدا به یک فیزیوتراپیست مراجعه کرده تا وضعیت شما را مورد بررسی قرار داد دهد و در صورت وجود التهاب روند درمان را خیلی سریع آغاز کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo