فیزیوتراپی کمر در منزل

کمر درد از جمله بیماری هایی  است که در میان اکثر افراد شایع بوده و بنا به دلایل مختلفی می‌باشد. در واقع مهم‌ترین دلیل کمردرد اسپاسم عضلانی و دیسک است. همچنین ممکن است که میزان درد هر یک از افراد متفاوت باشد. برخی از کمر دردها تنها با جراحی درمان‌ شده و برخی دیگر نیز می‌توان با استفاده از حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی بهتر شوند. البته لازم است این‌موضوع را بیان کنیم که جراحی تنها در زمانی نیاز بوده که کمر درد به دلیل مشکل جدی در بدن باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص فیزیوتراپی کمر در منزل توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

همان‌طور که بهتر می‌دانید، فیزیوتراپی جزء روش‌های درمانی بسیار عالی و رایج است که باعث شده تا تمامی مفاصل، عضلات و اندام‌های حرکتی که آسیب‌دیده‌اند، به حالت اول خود باز گردند. کسانی که به‌عنوان فیزیوتراپیست فعالیت می‌کنند، جهت بهبود درد کمر در ابتدا به شما مشاوره‌هایی را ارائه داده و سپس روش‌های درمانی را به‌صورت اصولی و صحیح اجرا می‌کنند. فیزیوتراپی کمر می‌تواند شامل موارد مختلفی شود که ممکن است  که براساس مشکل هر فرد،متفاوت باشد.

اهمیت فیزیوتراپی کمر در منزل

اکثر بیمارانی که دچار کمردرد هستند، از دیسک رنج می‌برند. البته در برخی اوقات نیز کمردرد به دلیل گرفتگی عضلات آن قسمت می‌باشد. به‌هرحال  مجموعه‌ای از تمرینات و حرکات اصلاحی می‌تواند به بهبود کمر درد کمک کرده و به‌ طور کلی آن را از بین ببرد. لازم است این موضوع را بیان کنیم که فیزیوتراپی تنها به توصیه پزشک و باید زیر نظر یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای و متخصص انجام گیرد.

تمرینات فیزیوتراپی در جلسات متعدد انجام می‌شود. به دلیل این‌که در اکثر اوقات درد کمر برگشت دارد، باید بیماران حرکات فیزیوتراپی را به‌ خوبی یاد گرفته تا در زمانی‌که دوباره به این مشکل دچار شدند، آن‌ها را انجام داده و درد خود را بهبود ببخشند. کمردرد در برخی اوقات تا حدی شدید و ناخوشایند است که افراد جهت مراجعه به کلینیک‌های فیزیوتراپی دچار مشکل بوده و شرایط لازم را ندارند. در اینجاست که اهمیت فیزیوتراپی در منزل برای ما مشخص می‌شود. چنانچه شما شرایط لازم را برای مراجعه به کلینیک‌های فیزیوتراپی ندارید، می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل نبض اول استفاده کنید.

فیزیوتراپی برای اسپاسم کمر در منزل

در ابتدای مطلب نیز گفته شد که کمردرد در برخی اوقات به دلیل اسپاسم عضلانی است. گرفتگی عضلات کمر یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در میان افرادی که از درد کمر رنج می‌برند، وجود دارد. چنانچه اسپاسم کمر در مدت‌زمان طولانی در بدن فرد باشد، فیزیوتراپی می‌تواند به او کمک کرده و بطور کلی کمردرد را از بین ببرد.

کارهایی که در فیزیوتراپی انجام می‌شود، براساس شدت و هم چنین قسمت‌هایی که دچار اسپاسم شده، متفاوت است. از جمله روش‌هایی که برای فیزیوتراپی کمر در منزل از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به درمان به‌صورت دستی، الکتروتراپی، ماساژ درمانی اشاره کرد. البته که برای رفع اسپاسم کمر حرکات کششی در فیزیوتراپی انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • کشیدن زانوها به روی قفسه‌ی سینه در حالت دراز کشیده
  • کشیدن عضله‌های کمر توسط زانوها به چپ و راست به شکل خوابیده
  • حالت سجده و نیایش در حالتی که بدن به جلو کشیده شده‌است.

فیزیوتراپی کمر در منزل در تهران

عده‌ای از افراد که زمانی‌که دچار کمردرد شدید می‌شوند، مجبور شده تا مدت زمان زیادی را در منزل به استراحت مطلق بپردازند. برخی نیز بعد از عمل جراحی مختلف به دلیل بی‌تحرکی دچار مشکل در ستون فقرات خود شده و شرایط لازم را برای داشتن تحرک ندارند.

در چنین شرایطی فیزیوتراپی کمر در منزل می‌تواند به این افراد بسیار کمک کند تا به روزهای سلامت خود بازگردند. خوشبختانه مجموعه ما تمامی خدمات درمانی در منزل را به شما عزیزان ارائه می‌دهد. زمانی‌که شما از خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل بهره‌مند می‌شوید، افراد فیزیوتراپیست با کارهایی همانند درمان‌های به‌صورت دستی، ماساژ درمانی و غیره می‌توانند این مشکل را برای بدن شما رفع کرده و به شما کمک کنند تا همانند قبل به کارهای روزمره خود بپردازید.

فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر

معمولاً بعد از عمل جراحی دیسک کمر، فیزیوتراپی یکی از روش‌های درمانی ضروری بوده و باید بیمار حتما جهت دریافت این خدمات درمانی اقدام کند. در فیزیوتراپی تمریناتی به بیمار داده‌ شده تا بتواند تعادل قبلی را داشته و قدرت بدنی خود را افزایش دهد.در اکثر اوقات پزشک پس‌ از جراحی به بیمار توصیه می‌کند که حتما از یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای رفته تا بتوانند آمادگی جسمانی خود را به دست بیاورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo