نشانه های سکته مغزی در سالمندان

سکته مغزی یکی از عارضه‌های بسیار خطرناک است که دقیقاً نظیر سکته قلبی باید جدی گرفته شود. درواقع داشتن آگاهی کافی در این خصوص و همچنین توجه به نشانه‌های آن باعث شده تا بتوانید از این اتفاق جلوگیری کرده و به نکاتی برای پیشگیری از سکته مغزی توجه کنید. در حال حاضر در جهان سکته مغزی چهارمین رتبه را در علت‌های مرگ‌ و میر در کشور آمریکا دارد و می‌تواند عوارض بسیار جدی و غیرقابل‌ جبران را برای افراد به‌ ویژه سالمندان و جای بگذارد. در این مطلب قصد داریم در مورد نشانه‌ های سکته مغزی در سالمندان همچنین علت این عارضه در سالمندان اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

به‌ طور کلی این عارضه باعث می‌شود تا خون‌رسانی به وسیله عروق و شریان‌ها متوقف شود. امروزه بیشتر مرگ‌ و میرها در جهان به دلیل این اتفاق ناگوار می‌باشد. اما می‌توان با استفاده از یک سری از کارها جهت کنترل و پیشگیری آن اقدام نمود. در کشورهای پیشرفته به دلیل امکانات بسیار خوب و تجهیزات مدرن تا حدودی سعی شده تا از بروز سکته مغزی در افراد به‌ ویژه سالمندان جلوگیری شود.  شما می‌توانید برای نگهداری بهتر از افراد سالمند و همچنین جلوگیری از چنین اتفاقاتی از یک پرستار سالمند در منزل کمک بگیرید.

بررسی نشانه‌ های سکته مغزی در سالمندان

در وهله اول بایستی بگوییم که سکته مغزی جزو عارضه‌هایی است که با افزایش سن در افراد رخ می‌دهد. شناخت علائم این عارضه باعث شده تا بتوان اقدامات لازم را هرچه سریع‌تر انجام داد تا از عوارض بعدی و در بدن سالمندان جلوگیری کرد، تا از وجود عوارض بعد از سکته در سالمندان جلوگیری کند. در صورتی‌ که هر یک از نشانه‌های زیر در افراد سالمند و یا حتی جوان مشاهده شد، بایستی هرچه سریع‌تر با آمبولانس تماس گرفته تا آن‌ها اقامات لازم را انجام دهد. نشانه‌های سکته مغزی در سالمندان عبارت‌اند از:

ضعف به‌ صورت ناگهانی

بی‌حسی و یا ضعف ناگهانی بدن در بخش پاها و بازو یکی از نشانه‌های اصلی سکته مغزی به حساب می‌آیند. به‌ ویژه در زمانی‌که بی‌حسی تنها در  یک طرف از بدن احساس شود. در برخی اوقات ممکن است که افراد سالمند در زمان لبخند فقط یک طرف صورت آن‌ها دچار تغییر شود و یا در تکان دادن یکی از بازوها و پاهای خود دچار ناتوانی شوند. این‌ مورد می‌تواند یکی از اصلی‌ترین علائم سکته مغزی به حساب بیاید.

آشنایی با مزایا و خدمات فیزیوتراپی در منزل برای سکته مغزی

تغییرات در بینایی

یکی دیگر از نشانه‌های این عارضه وجود اختلال در بینایی و یا از دست دادن بینایی به‌طورکلی است. درحقیقت زمانی‌ که سکته رخ می‌دهد، افراد به شکل کاملاً ناگهانی دچار تاری دید و یا از بین رفتن بینایی می‌شوند.

عدم تعادل یکی از نشانه های سکته مغزی در سالمندان

یکی دیگر از نشانه‌های سکته مغزی در سالمندان عدم تعادل و مشکل در راه رفتن می‌باشد. در چنین شرایطی سالمندان در حفظ تعادل و راه رفتن دچار مشکل می شوند.

سردردهای ناگهانی

اگر افراد به‌ صورت ناگهانی دچار سردردهای شدید بدون دلیل مشخصی شوند، به‌ احتمال زیاد سکته مغزی کرده‌اند و این سردرد ممکن است در برخی اوقات با استفراغ شدید و سرگیجه همراه باشد. چنانچه سالمندان و دارای سردردهای میگرن می‌باشد. اما ممکن است که تشخیص این مشکل جزوه تا حدودی پیچیده شود. به‌ همین خاطر بهتر است حتما  پرستار سالمند کمک گرفته و یا جهت دریافت خدمات ویزیت پزشک در منزل اقدام کنید.  زیرا معمولاً افراد سالمند برای مراجعه به کلینیک‌های درمانی دچار مشکلاتی هستند.

علائم سکته مغزی در سالمندان

نگهداری از سالمندان پس‌از سکته مغزی

پس از بررسی نشانه های سکته مغزی در سالمندان بهتر است که در مورد مراقبت های این افراد نیز اطلاعاتی داشته باشید. درصورتی‌که افراد سالمند دچار سکته مغزی شوند، به مراقبت‌های بسیار حساس و ضروری و نیاز خواهند داشت. در صورتی که شما شرایط نگهداری از این افراد را به‌صورت ویژه ندارید، بهتر است که از یک و مرکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در منزل کمک گرفته و جهت استخدام یک پرستار سالمند در منزل اقدام کنید.

ازجمله مراقبت‌های ویژه برای سالمندان پس‌از سکته مغزی می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوراندن داروها در زمان دقیق به‌ صورت منظم
  • انجام حرکات فیزیوتراپی
  • بررسی وضعیت تغذیه و بهداشتی افراد سالمند به‌ صورت مرتب و دقیق
  • عدم استفاده از دخانیات و الکل
  • داشتن رژیم غذایی سالم زیر نظر پزشک

تمامی موارد برای جهت مراقبت از سالمندانی که دچار سکته مغزی شده اند، لازم و بسیار ضروری است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo