5 آزمایشی که خانوم های بالای ۳۰ سال باید انجام دهند!

چه دچار مشکلی باشید یا نباشید، انجام آزمایش‌های به‌صورت ماهانه و یا سالانه برای همه افراد ضروری است. تا از این طریق بتوانند از سلامت تمام بخش‌های بدن خود اطمینان حاصل کنند. متأسفانه در کشور ما خانم‌ها  اکثر وقت خود را صرف خانه و خانواده می‌کنند و اهمیت چندانی به سلامت بدن خود نمی‌دهند. درحال‌حاضر با تغییر شیوه زندگی، فعالیت‌های بیرون از خانه نیز به کارهای خانم‌ها افزوده شده‌ است. این مشغله ها باعث شده تا خانم‌ها فراموش کنند که کمی به سلامت خود برسند. به‌ همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم ۵ آزمایشی که خانم‌های بالای ۳۰ سال باید آن را انجام دهند را  به شما معرفی ک کرده تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهید.

اهمیت انجام آزمایش برای خانم‌ها

چه خانم‌ها چه آقایان همیشه باید برای بررسی بخش‌های بدن خود و اطمینان از سلامت آن‌ها جهت انجام آزمایش‌های اقدام کنند. همچنین مراکز درحال‌حاضر آماده خدمت‌ رسانی هستند که می‌توانند به‌راحتی نمونه‌ گیری در منزل را برای شما انجام داده و دردسرهای رفت‌ و آمد را کاهش دهند. طبیعتاً زمانی‌ که سن افزایش پیدا می‌کند، بدن مستعدتر برای ابتلا به بیماری‌های مختلف خواهد بود. به‌ همین خاطر نیز خانم‌های بالای ۳۰ سال حتماً باید به انجام آزمایش‌های لازم توجه کرده و در آن‌ها سهل‌ انگاری نکنند این موضوع باعث شده تا خطر ابتلا به این بیماری بیماری‌های مختلف تا حد بسیاری کاهش پیدا کند. همچنین بتوان در زمان درستی برای درمان بیماری‌های به‌وجودآمده اقدام کرد.

معرفی ۵ آزمایش ضروری برای خانم‌ها

از جمله آزمایش‌هایی که همه خانم‌ها باید جهت انجام آن اقدام کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آزمایش پاپ اسمیر

متأسفانه یکی از علل شایع مرگ‌ و میر در میان خانم‌ها، سرطان دهانه رحم است. آزمایش پاپ اسمیر نوعی آزمایش غربالگری بوده که می‌تواند به پیشگیری از این نوع سرطان کمک بسزایی کند. در تست پاپ اسمیر وجود سلول‌های سرطانی در بخش دهانه رحم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دهان و یا دهانه رحم قسمتی مهم از دستگاه تناسلی بوده که واژن را که باعث اتصال واژه به رحم می‌شود.

همه خانم‌ها زمانی‌که رابطه جنسی برقرار می‌کنند، باید حتماً جهت این آزمایش اقدام کنند. این آزمایش دچار محدودیت سنی نبوده اما معمولاً برای خانم‌های بالای ۳۰ سال که دارای فعالیت جنسی هستند، کاملاً الزامی است  بهتر است که هر ۳ سال یه‌ بار حتماً این آزمایش را انجام دهید. تا از سلامت کامل دهانه رحم و اطمینان حاصل کنید.

آزمایش پستان

یکی دیگر از سرطان‌های شایع در میان خانم‌ها سرطان پستان است. که باعث مرگ‌ و میر بسیار زیادی شده‌است. به‌همین دلیل معاینه و آزمایش و مداوم پستان، یکی از موارد الزامی به حساب می‌آید. خانم‌ها در ابتدای دوران بلوغ تا زمان یائسگی دچار تغییرات هورمونی بسیار زیادی می‌شوند که باعث شده در پستان‌ها و غدد اطراف آن‌ها نیز تغییراتی به وجود بیاید. این موارد را می‌توان به‌ صورت فیزیکی و هم چنین با لمس سینه تشخیص داد. اما درصورتی‌که کوچک‌ترین تورم و یا توده‌ای احساس شود، باید حتماً جهت انجام آزمایش‌های لازم اقدام کرد تا  از این طریق بتوان سرطان پستان جلوگیری کرده و یا در صورت وجود و خیلی سریع جهت درمان آن اقدام کرد. معمولاً این آزمایش از حدود ۱۸ سالگی به بعد و پس‌از شروع پریود ضروری است.

5 آزمایشی که خانوم های بالای ۳۰ سال باید انجام دهند!

آزمایش چربی و کلسترول

متأسفانه با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی و همچنین عادات غذایی، افراد بررسی میزان کلسترول خون جهت جلوگیری از بیماری‌های قلبی ضروری است. حدود ۶۰ درصد از خانم‌ هایی که براثر سکته قلبی فوت می‌کنند، هیچ علائمی از قبل ندارند می‌توان گفت که کلسترول در دو  نوع خوب و بعد وجود دارد. نمونه‌ بد کلسترول ، قلب را در معرض خطر قرار خواهد داد. بنابراین از یکی دیگر از آزمایش‌هایی که خانم‌های بالای ۳۰ سال باید آن را انجام بدهند، آزمایش کلسترول و چربی خون است تا از این طریق بتوانند با خیال راحت از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.درصورتی‌که تیروئید شما در وضعیت نرمال باشد، انجام این آزمایش سالی یک‌بار کافی خواهد بود.

غربالگری دیابت

از دیگر آزمایش‌هایی که خانم‌های بالای ۳۰ سال باید آن‌ها را انجام دهند و به آزمایش و غربالگری دیابت باید اشاره کرد. پزشکان طبق سابقه خانوادگی، عادت غذایی و همچنین شیوه زندگی افراد برای آن‌ها آزمایش خون و قند خون تجویز خواهند کرد. چنانچه شما هر یک از علایم دیابت را در خود مشاهده کرده‌اید نیز می‌توانید جهت آزمایش اقدام کنید. در صورتی‌ که دیابت در زمان درست تشخیص داده نشده و روند درمان آغاز نگردد، ممکن است که به بخش‌هایی دیگر آسیب جدی وارد شود. برای انجام این آزمایش بهتر است که سالی یک‌ بار اقدام نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo