تعویض پانسمان بخیه در منزل

بسیاری از افرادی که دچار جراحت های عمیق هستند، امکان مراجعه مداوم به مراکز درمانی را نداشته و می توانند از خدمات تعویض پانسمان بخیه در منزل استفاده نمایند. اگر نیاز به خدمات پرستاری، تزریقات و خدمات پزشکی دارید، با ما در ادامه همراه باشید.

تعویض پانسمان برای پیشگیری از عفونت و جلوگیری از عفونت های جراحت انجام می شود. اگر پانسمان با مهارت و به درستی انجام شود و در زمان کوتاهی جراحت مورد نظر بهبود یابد، پیش پیش تر از زمان مقرر درمان می شود. برای بررسی آموزش تعویض پانسمان بخیه در منزل این مقاله را مطالعه نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای تعویض پانسمان بخیه

برای تعویض پانسمان نیاز به سرم آب نمک یا محلول آب نمک جهت شستشو زخم خواهید داشت. در کنار آن نوار بانداژ، پماد آنتی بیوتیک، نوار چسب، قیچی، گاز استریل و دستکش برای جلوگیری از آلودگی لازم است. قبل از انجام هر گونه تعویض پانسمان بخیه در منزل، از نظافت محیط، تجهیزات و دستان خود اطمینان حاصل نمایید. در صورت آلودگی باعث عدم بهبود، افزایش عفونت بیماری و جراحت خواهد شد.

مراحل تعویض پانسمان

در هنگام باز کردن بخیه ممکن است مقداری خونریزی داشته باشید. سعی کنید با سرم شستشو، تمام آلودگی های زخم را خارج کرده و شستشو دهید. پس از شستشو می توانید زخم را با یک پارچه کمتر از عرض ۲ سانتی متر پوشانده و گره بزنید. معمولاً از نوار بانداژ جهت جلوگیری از آلودگی و بستن زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تعویض پانسمان زخم

زخم ها معمولا در سه گروه دسته بندی می شود که می توانیم به پانسمان زخم معمولی اشاره نماییم که دارای بخیه های سطحی هستند. گروه دوم پانسمان زخم جراحی بوده که پس از جراحی برای بهبود جراحت پانسمان و بخیه می شود. گروه سوم زخم عمیقی هستند که نیاز به بخیه با دقتی زیر نظر پرستار متخصص وجود دارد تا در زمان بهبود دچار عفونت های بیشتر نشود.

تعویض پانسمان بخیه در منزل

با توجه به اینکه تعویض پانسمان زخم به نوع زخم و جراحت بستگی دارد، باید به صورت روزانه یا یک روز  درمیان انجام شود. در زمان تعویض بخیه یا پانسمان، باید موارد بهداشتی رعایت شود. برای انجام پانسمان جدید در صورت عدم آشنایی نیاز به نیروی متخصص یا پرستار کار بلد خواهید داشت تا پروسه انجام تعویض پانسمان به بهترین شکل ممکن انجام شود. برخی از زخم ها سطحی و خفیف هستند که باید برای درمان بهتر زخم توسط پرستار انجام شود.

جهت انجام مراحل پانسمان بخیه، می توانید به مراکز بهداشتی مراجعه کرده یا از خدمات تعویض پانسمان بخیه در منزل استفاده نمایید. برای تعویض هر گونه پانسمان تزریقات در منزل، سونوگرافی و رادیولوژی، خدمات پرستاری، مراقبت از بیمار و سالمند و انجام انواع آزمایشات در منزل می توانید به مجموعه نبض اول مراجعه کرده و یا از طریق سایت مجموعه درخواست خدمات برای انجام در منزل نمایید.

هزینه پانسمان در منزل

هزینه های پانسمان به موارد مختلفی بستگی دارد که می توانیم به نوع زخم، عمق زخم و محل زندگی شما اشاره نماییم. برای اطلاع از هزینه های تعویض زخم پانسمان و موارد دیگر، می توانید با کارشناسان سایت نبض اول در ارتباط بوده و استعلام قیمت نمایید. همچنین جهت استفاده از خدمات دیگر مجموعه نبض اول مانند خدمات پاراکلینیکی، فروش و اجاره تجهیزات پزشکی، خدمات پزشکی و پرستاری و سایر خدمات مربوطه می توانید به مجموعه نبض اول مراجعه کرده یا از طریق سایت ثبت درخواست خدمات نمایید.

مزایا تعویض پانسمان

تعویض پانسمان باعث می شود که شما دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز درمانی و پزشکی نداشته باشید. سالمندان، کودکان و کسانی که دچار شکستگی های جدی استخوانی هستند، به سختی می توانند به مراکز درمانی مراجعه نمایند. یکی از ساده ترین روش ها برای تعویض پانسمان، انجام مراحل آن در منزل است.

با تمیز نگه داشتن زخم و جلوگیری از عفونت، باعث پیشگیری از آسیب های بیشتر گسترش زخم می شود. در نتیجه برای جلوگیری از  بدتر شدن آن می توانید در منزل تعویض پانسمان نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعویض پانسمان بخیه در منزل به آموزش های مرتبط در سایت نبض اول مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo