سرفه شدید در سالمندان

سرفه شدید در سالمندان قطعاً می‌تواند  دلایل جدی و خطرناک داشته باشد. در حقیقت بررسی علت سرفه خشک و شدید به شما کمک خواهد کرد تا به تا بتوانید هر چه سریع‌تر علت اصلی راه یافته و روند درمان افراد سالمند و در منزل را شروع کنید. معمولاً علت سرفه‌های بسیار شدید متشکل از موارد مختلفی می‌شود.

سرفه سالمندان و علل آن

سرفه مزمن یا شدید چیزی از شایع‌ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک سرفه شدید در سالمندان است. در صورتی ‌که سرفه بیشتر از ۸ هفته ادامه پیدا کند، علاوه‌بر این ‌که بسیار آزاردهنده است، نشان‌ دهنده یک مشکل جدی  و خطرناک در افراد سالخورده خواهد بود. سرفه های مزمن می‌تواند وضعیت جسمی همه افراد را با مشکل جدی مواجه کند و قطعاً باعث ناخوشایند اطرافیان نیز شود. حتی سالمندانی که از سرفه‌های مزمن رنج می‌برند نمی‌توانند خواب راحتی را تجربه کنند. درنتیجه مدام احساس خستگی داشته و بر اعصاب خود تسلط ندارند. در برخی اوقات تشخیص علت سرفه های شدید در سالمندان تا حدودی پیچیده و دشوار خواهد بود. با این‌ وجود شایع‌ترین دلایل بروز چنین مشکلی در افراد پیر ترشحات بینی، برگشت اسید معده و یا آسم است. البته هر زمان بیماری ها زمینه بهبود پیدا کند این سرفه‌ها نیز قطعاً کم‌تر خواهد شد.

مهم‌ترین نشانه‌های سرفه‌های سرفه شدید در سالمندان

سرفه های مزمن دارای علائمی هستند که عبارت‌اند از:

  • آب‌ریزش و گرفتگی بینی
  • خلط گلو
  • خس ‌خس سینه
  • تنگی نفس شدید
  • سوزش سر دل یا ترش کردن معده
  • مشاهده خون در سرفه‌های سالمندان

دلایل سرفه شدید سالمندان

سرفه همیشه به دلیل سرماخوردگی نیست. برای درمان سرفه شدید در سالمندان باید همیشه اول علت آن را پیدا کنید. امکان دارد سرفه‌های مزمن و بسیار شدید و دلایل خطرناکی را داشته باشند. سرفه‌های مداوم را نباید نادیده گرفت. در بیماری‌های خطرناکی همانند آسم، سل و انسداد ریه، سرفه یکی از اولین نخستین نشانه‌هایی است که در بدن وجود دارد.

سرطان ریه

سرطان ریه زمانی آغاز می‌شود که سلول‌های غیرطبیعی در دیواره های برونش به وجود بیایند. گاهی علت سرفه‌های خطرناک می‌تواند سرطان باشد. اگر سرفه بیش‌از ۳ هفته تداوم داشته باشد، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است سرفه ها در سرماخوردگی مزمن و بسیار صدای بلندی داشته و تا حدودی گوش‌خراش باشد.

فیبروز کیستیک

فیبروز کیستیک یک بیماری وراثتی بود که به واسطه موکوس غیرطبیعی با ضخامت بالا و چسبنده تشکیل خواهد شد که سبب شده اندام‌های مختلف همانند پانکراس دیگر عملکرد مناسبی نداشته باشند.

استئوآرتریت

یکی دیگر از دلایل سرفه شدید سالمندان استئوآرتریت است. این مشکل هنگامی رخ می‌دهد که یک یا چند بخش از ریه به ‌خوبی کار نکنند. این مورد می‌تواند بدلیل انباشته شدن مخاط در راه‌های هوایی بوده و سرفه ممکن است شدیدتر از حد طبیعی بوده و این می‌تواند نشان ‌دهنده یک وضعیت بسیار خطرناک باشد.

نارسایی احتقانی قلب

نارسایی احتقانی قلب در برخی شرایط آسیب قابل‌توجهی را به وجود می‌آورد.  این بیماری به‌ طور معمول در طول زمان ایجاد می‌شود. قلب بیماران قادر به پمپاژ خون نبود و یا از جریان خون در ریه جلوگیری خواهد کرد. نشانه‌های اولیه این بیماری سرفه‌های بسیار خشک و شدید است و مخصوص و معمولاً در زمان دراز کشیدن این نوع سرفه سبب حمله قلبی و یا حتی مرگ می‌شود.

سارکوئیدوز

سارکوئیدوز یک بیماری التهابی بود که روی بسیاری از اندام‌های بدن مؤثر است. مطالعاتی که درمورد این بیماری انجام ‌شده ثابت کرده‌است که این بیماری می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مورد حمله دهد و آن را از بین ببرد.

سندرم تنفسی حاد

از جمله دیگر دلایل سرفه خشک سرفه شدید و سالمندان می‌توان به سندرم تنفسی حاد اشاره کرد که علایم این بیماری  تا حدودی شبیه به بیماری‌های تنفسی همانند آنفلوانزا است. این نوع بیماری هنگامی رخ می‌دهد که و سرفه به شکل مداوم باشد که باید برای بهبود آن حتماً به پزشک متخصص مراجعه کرد.

جمع‌بندی

دلایل سرفه شدید سالمندان شامل موارد متعددی می‌شود که ما در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. اگر افراد نزدیک سالمند در منزل شما دچار هر یک از این بیماری ها هستند می‌توانید برای درمان آن‌ها هرچه زودتر اقدام کنید. به این منظور می‌توانید از خدمات ویزیت پزشک در منزل نبض اول استفاده کرده و یا برای درمان هرچه زودتر بیمار خود جهت استخدام پرستار سالمند اقدام کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo