فیزیوتراپیست ها

به دلیل این‌ که معمولاً برای انجام فیزیوتراپی در منزل و  یا در کلینیک‌های درمانی، معمولاً افراد باید جلسات متوالی را نزد یک فیزیوتراپیست بروند، خود به‌ خود با تراپیست خود صحبت داشته و یک رابطه گرم را ایجاد می‌کنند. اگر با چنین اشخاصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند برخورد داشته باشید، متوجه می شوید که اکثر فیزیوتراپیست‌ها افراد بسیار متعهد و مهربانی هستند که می‌توانید در مورد مشکلات مختلف جسمی خود با آن‌ها صحبت کنید. متأسفانه این‌موضوع باعث شده تا مردم اشتباهات رایجی را در مورد فیزیوتراپیست‌ها داشته باشند. ما  در این مطلب قصد داریم در خصوص اشتباهات رایج مردم در مورد فیزیوتراپیست‌ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

تصورات اشتباه در مورد فیزیوتراپیست ها

در اکثر اوقات دیدگاه‌ها در مورد فیزیوتراپیست‌ها و همچنین و فیزیوتراپی به‌ صورت کاملاً اشتباه در میان افراد شکل می‌گیرد. همچنین می‌تواند روی ارزش این کار و همچنین زحمتی که  این افراد می‌کشند، تاثیر مخربی را به‌ جا بگذارد. متأسفانه عده‌ای کار فیزیوتراپیست‌ها را بسیار ساده نشان می‌دهند و یا ممکن است آن‌ها را با یک  پزشک ارتوپدی  اشتباه بگیرند. به علاوه در برخی اوقات افراد انتظارات غیرمعمولی را از آن‌ها دارند.

خدمات پزشکی در منزل

بررسی اشتباهات رایج مردم در مورد فیزیوتراپیست‌ ها

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، احساس صمیمیت و همچنین برخی دلایل دیگر باعث شده تا اشتباهات رایج مردم درمورد فیزیوتراپیست‌ها بسیار زیاد شود. ما در این مطلب با توضیح این اشتباهات سعی داریم تا این افکار را از ذهن شما دور کرده و به شما کمک کنیم تا با فیزیوتراپیست خود ارتباط بهتر و درست‌تری را برقرار کنید. در واقع داشتن برخی از انتظارها از این افراد به‌ هیچ‌ وجه درست نیست و شما باید براساس شغل آن‌ها و هم چنین وظیفه‌ای که دارند، انتظار داشته باشید تا روند درمان را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.

از جمله مهم‌ترین اشتباهاتی که در مورد فیزیوتراپیست‌ها می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

آن ها را با یک مربی ورزشی اشتباه نگیرید!

مربیان ورزشی درواقع افراد ارزشمندی هستند که می‌توانند ورزشکاران را به هدف خود و همچنین رسیدن به یک اندام مناسب کمک کنند. نکته‌ای که در این‌جا حائز اهمیت است که شما و فیزیوتراپیست خود را به‌ عنوان یک مربی ورزشی نبینید. چرا که این افراد در زمینه توان‌ بخشی و درمان و بخش‌های مختلف بدن به تحصیل پرداخته‌اند و تجربه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.

در برخی اوقات فیزیوتراپیست ها  با شرایطی که بیمار دارد، می‌توانند به‌عنوان یک محرک عمل کرده و در برخی اوقات نیز همانند یک گروهبان شما را تمرین دهند. اما درهرصورت نباید این‌ موضوع را فراموش کنید که او و یا یک فیزیوتراپی بوده و وظیفه دارد تا شرایط لازم را برای بهبود وضعیت جسمانی شما را فراهم سازد.

روش‌های درمانی را با ماساژ اشتباه نگیرید.

در برخی اوقات برای بهبود وضعیت جسمانی بیمار لازم است که حتما در برنامه فیزیوتراپی و ماساژ نیز وجود داشته باشد. در واقع فیزیوتراپیست بنا به تشخیص خود به ماساژ دادن برخی از قسمت‌های بدن می‌پردازد. متأسفانه عده‌ای از بیماران در این موارد را با مشت‌  ومال اشتباه می‌گیرند و به‌ طورکلی هدف اصلی از ماساژ را فراموش می‌کنند.  این‌مورد نیز یکی از اشتباهات رایج مردم در مورد فیزیوتراپیست‌ها بوده که حتما باید به آن توجه کرد.

اشتباهات مردم در مورد فیزیوتراپیست ها

پرسیدن سوال‌های مختلف در شرایط نامناسب

تمامی فیزیوتراپیست‌ها به‌گونه‌ای آموزش‌دیده‌اند که بتوانند شما را در محیط منزل و یا کلینیک معاینه کرده و بر اساس تشخیص خود روند درمان را شروع کنند. به‌طور مثال سوال پرسیدن این سوالات که  چرا شانه‌هایم درد می‌کند و چرا دستانم بی‌ حس است، شاید یک سوال عادی باشد اما نه در زمانی‌که در حضور فیزیوتراپیست و در زمان درمان هستید.

فیزیوتراپیستی شغل بسیار راحتی است!

ازجمله دیگر اشتباهات رایج مردم در مورد فیزیوتراپیست‌ها این است که تصور می‌کنند این شغل بسیار راحت بوده و هیچ زحمتی ندارد. فیزیوتراپیست‌ها فرم و شیوه تمرینات را به‌ درستی به شما آموزش می‌دهند. همچنین در مورد تکرار و تداوم آن‌ها نیز به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهند.  این‌ موضوع باعث شده تا شغل فیزیوتراپیستی  بسیار راحت به‌ نظر برسد. اما باید بدانید پشت تمامی آموزش‌ها سال‌ها مطالعه و تجربه وجود دارد و فیزیوتراپیست‌ها باید حتما براساس شرایط مختلف بیماران روند درمان  را در نظر بگیرند. به‌همین خاطر نیز نمی‌توان ادعا کرد که این شغل بسیار راحت بوده و زحمتی ندارد.

2.9/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo