تفاوت کار درمانی با فیزیوتراپی

با وجود این‌ که کاردرمانی و فیزیوتراپی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما این نوع خدمات کاملاً از یکدیگر جدا بوده و همچنین توسط افراد متخصص در حوزه‌های متفاوت ارائه می‌شود. متأسفانه عده‌ای از مردم این دو خدمات را یکسان می‌دانند؛ به همین خاطر نیز ما در این مطلب از سایت نبض اول قصد داریم به بررسی تفاوت کاردرمانی و فیزیوتراپی بپردازیم. اگر شما نیز در این‌ باره کنجکاو هسستید و  می‌خواهید اطلاعات کافی را بدست بیاورید،  حتما در ادامه با ما همراه شوید.

برای شناخت و درک تفاوت این دو خدمات درمانی باید نسبت‌ به هر یک از آن‌ها آگاهی اطلاعاتی را کسب کنید تا در نهایت متوجه تفاوت‌های بسیار اصلی در میان آن‌ها شوید. در ادامه به بررسی کاردرمانی و فیزیوتراپی به‌ صورت جداگانه می‌پردازیم.

کاردرمانی چیست؟

در کاردرمانی توانایی افراد و همچنین نحوه عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این خدمات وضعیت بیمار با دقت و حساسیت بیشتری بررسی خواهد شد. کسی که به‌عنوان درمانگر فعالیت می‌کند، معمولاً از روش‌هایی نظیر طب سوزنی برای درمان بیماران خود استفاده می‌نمایند. اما شخصی که به‌ عنوان فیزیوتراپیست به فعالیت می‌پردازد، سعی می‌کند تا با استفاده از ارائه روش‌های مختلف و در افزایش توانایی و ایجاد استقلال برای افراد به آن‌ها کمک کند تا بتوانند توان جسمی اولیه خود را به دست بیاورند.

فیزیوتراپی چیست؟

شخصی که به‌عنوان فیزیوتراپیست فعالیت می‌کند، می تواند نقوص واقعی بیماران خود را بشناسد و سپس به‌ صورت تخصصی برای درمان آن‌ها اقدام کند. فیزیوتراپیست‌ها به شکل گسترده‌ای در زمینه مکانیک بدن آموزش دیده و تخصص کافی را دارند . آن ها  می‌توانند با بکار بردن تکنیک‌های به خصوصی، جهت کاهش درد و بازگرداندن عملکرد اولیه یکی از قسمت‌های بدن را همچنین و جلوگیری از ناتوانی افراد اقدام نمایند. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند مشکلات را به‌ خوبی تشخیص داده و راه‌های و مناسبی را برای درمان آن‌ها ارائه دهند.

بررسی تفاوت کاردرمانی و فیزیوتراپی

زمانی‌که افراد دچار آسیب می‌شوند، انتخاب این‌که از کاردرمانی یا فیزیوتراپی استفاده کنند ،برای آن‌ها کمی مشکل است. بررسی تفاوت کاردرمانی و فیزیوتراپی به این افراد کمک می‌کند تا بتوانند بهترین راه را برای درمان خود و بازگشت به حالت اولیه انتخاب کنند.

به‌ صورت کلی کار درمانگر این است که اندام‌های فوقانی را تحت درمان قرار دارد. به‌ طور مثال اگر به مچ دست، بازو، آرنج و …آسیب وارد شود، بهتر است که از شخصی که در حوزه کاردرمانی فعالیت می‌کند، کمک بگیرید. اما در صورتی‌ که هر آسیب شما در اندام‌های تحتانی است، استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل می‌تواند مناسب‌تر باشد.  ما در ادامه به چند نوع آسیبی که می‌تواند با فیزیوتراپی و یا کاردرمانی درمان شود، اشاره می‌کنیم تا شما متوجه تفاوت این دو خدمات شده و  بتوانید درنهایت انتخاب درستی داشته باشید.

آسیب‌هایی که به کاردرمانی نیاز دارند!

همان‌طور که گفته شد، برای درک بهتر تفاوت کار درمانی و فیزیوتراپی بهتر است که  آسیب‌هایی که با هر یک از این روش‌های درمانی قابل رفع هستند، به شما معرفی کنیم. ازجمله مشکلاتی که می‌توانند با کاردرمانی درمان شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکستگی کولس
  • آرتروز مچ دست
  • سکته مغزی
  • وجود درد در شانه‌ها
  • پارگی تاندون دست و انگشتان
  • جراحی تاندون انگشت
  • سندرم تونل کار پال
  • سندرم آرنج

اگر افراد دچار هر یک از این آسیب‌های ذکرشده شدند، بایستی هرچه سریع‌تر جهت پیدا کردن یک درمانگر حرفه‌ای و متخصص اقدام کنند تا او بتواند با استفاده از مهارت و تجربه خود به افزایش دامنه حرکتی و همچنین بهبود وضعیت جسمانی آن‌ها کمک کند.

آسیب‌هایی که به فیزیوتراپی نیاز دارند!

آسیب‌هایی که با فیزیوتراپی قابل‌ درمان هستند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • وجود التهاب در تاندون شانه‌ها
  • پارگی عضلات نگهدارنده شانه
  • شکستگی استخوان بازو
  • شکستگی آرنج
  • سکته مغزی

پیشنهاد می‌شود که برای درمان چنین مشکلاتی حتما به یک مرکز معتبر ارائه‌ دهنده خدمات درمانی در منزل او مراجعه کرده و از آن‌ها بخواهید تا جهت فیزیوتراپی در منزل به شما کمک کنند. مجموعه ما با داشتن چندین سال سابقه در زمینه ارائه خدمات سونوگرافی در منزل ، فیزیوتراپی در منزل و …می‌تواند به ساکنین استان تهران در این زمینه کمک کند.

نتیجه‌گیری

برای بررسی تفاوت فیزیوتراپی و کاردرمانی متوجه شدیم که با وجود شباهت‌هایی که میان این دو روش درمانی وجود دارد، اما تفاوت‌هایی نیز در آن‌ها دیده می‌شود. هدف اصلی از فیزیوتراپی بازگرداندن توانایی جسمی افراد است. اما کاردرمانی ازنظر روانی نیز روی افراد تأثیر می‌گذارد. یک درمانگر باید دارای خلاقیت باشد اما فیزیوتراپی نیاز به خلاقیت ندارد و می‌تواند با استفاده از روش‌ها و تجهیزات خاصی، جهت درمان بیماران خود اقدام کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo