فیزیوتراپی پای پرانتزی

زمانی‌ که پاها با قرار گرفتن قوزک پا همچنان  حالت خمیدگی داشته باشند، به این معناست که افراد  به مشکل پای پرانتزی مبتلا هستند. این بیماری از بدو تولد تا بزرگسالی می‌تواند در افراد به وجود بیاید که بنا به دلایل مختلفی خواهد بود. در حقیقت این عارضه هر چه که تشدید پیدا کند، چرخش زانو های فرد افزایش پیدا خواهد کرد و این مشکل می‌تواند به شکل یک‌ طرفه و یا دوطرفه باشد. این عارضه از طرف تاحدودی به ژنتیک نیز وابسته خواهد بود. فیزیوتراپی پای پرانتزی یکی از بهترین راه های ممکن برای درمان این مشکل خواهد بود.

پای پرانتزی در سنین مختلف

معمولاً وجود پای پرانتزی از بدو تولد تا ۲ یا ۳ سالگی طبیعی است.اما در صورتی‌ که این انحراف پا همچنان وجود داشته باشد، باید به فکر راه‌های درمان بود.  البته که بعضی اوقات نیز این عارضه می‌تواند در دوره‌های دیگر زندگی به دلیل عفونت زانو، کمبود ویتامین D، چاقی زیاد و یا آرتروز در افراد ایجاد شود.  با وجود این‌ که جلوگیری از چنین اتفاقی تا حدودی دشوار و پیچیده است، اما فیزیوتراپی در منزل  یکی از بهترین راه‌هایی خواهد بود که می‌توان به جلوگیری و همچنین درمان این مشکل کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص فیزیوتراپی پای پرانتزی اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.

تشخیص پای پرانتزی

پای پرانتزی به‌ طور معمول  اختلالی در راه رفتن افراد ایجاد نمی‌کند و اگر تأثیر داشته باشد، بسیار ناچیز خواهد بود. کودکان معمولاً دارای علایم کمتری نسبت‌ به بزرگسالان هستند. اما افراد بزرگ سال زمانی‌ که دچار بر پایه عارضه پای پرانتزی می‌شوند، تا حدودی در احساس ناراحتی را در زانوها خواهند داشت. در صورتی‌ که این بیماری در زمان درست درمان نشود، ممکن است که به‌علت ساییدگی زانوها و وارد شدن فشار زیادی به آن‌ها و سبب بروز آرتریت شود. از لحاظ بصری افرادی که دارای زانوی پرانتزی هستند، پاهای آن‌ها به بیرون چرخیده و راه رفتن آن‌ها تا حدودی شبیه به اردک خواهد شد.

درمان پای پرانتزی

همان‌طو که گفتیم، زمانی‌ که به پزشک برای درمان این مشکل مراجعه می‌کنید، او درمورد سوابق پزشک خانوادگی شما پرس‌وجو خواهد کرد. در صورتی‌ که شما احساس درد داشته باشید، بررسی می‌کند که بیشتر در کدام قسمت احساس می‌شود و همچنین نحوه راه رفتن و ایستادن شما را بررسی می‌کند. همون‌طور که گفته شد، درمان و همچنین پیشگیری از پای پرانتزی تا حدودی دشوار است. اما فیزیوتراپی در برخی اوقات می‌تواند جواب‌گو باشد. درهر صورت پس‌از مراجعه به پزشک مشخص می‌شود که شما به فیزیوتراپی پای پرانتزی نیاز خواهید داشت یا خیر! پس‌از این‌که این موضوع مشخص شد،  شما می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل و مجموعه ما بهره‌مند شوید.

چگونه می‌توان پای پرانتزی را درمان کرد؟

لازم است بدانید که درمان نیم پرانتزی ممکن است به دلایل و همچنین تشدید علایم و وابسته باشد. به‌طور مثال اگر نرمی استخوان سبب ایجاد چنین عارضه‌ای شده باشد، پزشک برای شما مکمل های ویتامین دی را تجویز می‌کند که به بهبود وضعیت شما کمک خواهد کرد. درصورتی‌ داروهایی نظیر ناپروکسن که بدون نسخه است، تأثیری در بهبود این عارضه نداشته باشد، پزشک داروهای ضد التهابی و غیر استروئید قوی را تجویز خواهد کرد.

 بهترین تمرینات اصلاحی برای پای پرانتزی

برای اکثر کسانی که دارای پا پرانتزی هستند، ورزش و انجام حرکات اصلاحی باعث شده تا زانوها به حالت اول خود بازگردند. پزشک یا فیزیوتراپیست زمانی‌که شرایط شما و همچنین نحوه راه رفتن را مورد بررسی قرار می‌دهد، تمریناتی را به جهت تقویت لگن ران و همه عضلات پا توصیه می‌کند. همچنین حرکات اصلاحی و راه رفتن را نیز بررسی خواهد کرد. به‌ طور مثال قرار دادن پنجه پا به‌ صورت مستقیم یکی از توصیه‌های اصلی پزشکان خواهد بود. دراز کشیدن و خوابیدن به‌ صورت اصولی نیز تا حد بسیار زیادی در بهبود پای پرانتزی مؤثر است.

انجام تمرینات تقویتی جزو الزامات می‌باشد شما می‌توانید برای تأثیربخشی تمرینات خود از وزنه‌های سنگین استفاده کنید. البته این مورد حتماً باید تحت نظر فیزیوتراپیست انجام شود.

فیزیوتراپی پای پرانتزی

فیزیوتراپی پای پرانتزی چیست؟

فیزیوتراپی پای پرانتزی در مقایسه با دیگر روش‌ها می‌تواند نتیجه بهتری را حاصل کند. تمرینات اصلاحی درطول پروسه به‌گونه‌ای طراحی خواهند شد که علاوه‌بر تحرک مفصل زانوها و اطراف آن، باعث تقویت عضلات جانبی قسمت داخلی پاها و همچنین قسمت ساق پا خواهند شد. در طول جلسات فیزیوتراپی زانوی پای پرانتزی مفاصل و عضلات بالا و پایین اطراف زانو همانند لگن و مچ پا و کمر نیز درگیر شده و تقویت می‌شود.

مزایای فیزیوتراپی زانوی پرانتزی

شما با انتخاب فیزیوتراپی پای پرانتزی می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

استفاده از دارو برای درمان نیاز نخواهد بود.

این نوع روش درمان بدون هیچ‌گونه جراحی و درد همراه است.

همه بیماران می‌توانند بلافاصله به کارهای روزمره خود بپردازند؛ این در حالی است که اگر جراحی پا انجام شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

https://codoseo.net/Order_Content

https://codoseo.net/Seo

codoseo